Retrospectiva 2016. Tranzactie record – Reteaua Profi, vanduta pentru 533 mil.euro

Retrospectiva 2016. Tranzactie record – Reteaua Profi, vanduta pentru 533 mil.euro

 

profiPentru retailul romanesc, se poate spune ca 2016 a constituit un moment de cotitura, numai si prin faptul ca a fost anul în care a avut loc cea mai importanta tranzactie de pe piata locala din acest sector. Este vorba de achizitia Profi Rom Food, deţinatorul celui mai extins lanţ de supermarketuri din Romania, ale carui actiuni au fost vandute de Enterprise Investors (EI) catre Mid Europa Partners, valoarea tranzacţiei ridicandu-se la 533 de milioane de euro. O tranzactie asteptata de ceva vreme si care se situeaza în topul celor mai importante miscari de acest gen din ultimul deceniu de pe piata locala, potrivit agroteca.ro.Oricum, de departe este cea mai importanta miscare din retailul romanesc, un sector care a devenit deosebit de animat în ultimii ani.

Doar cateva exemple: în 2015, s-a finalizat tranzactia în urma careia Auchan a preluat de la grupul Metro pentru circa 261 de milioane de euro cele 20 de hypermarketuri Real, terenurile si galeriile a 12 hipermarketuri foste Real. O alta miscare important a fost si preluarea operatiunilor locale ale Billa Romania de catre francezii de la Carrefour, operatiune estimata la circa 100 milioane de euro, conform unor surse din piata.

Profi Rom Food era detinuta de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de EI. Reteaua Profi are în portofoliu un numar de circa 500 magazine, tinta pentru perioada urmatoare fiind atingerea pragului de 1.000 de unitati. pentru 2016, estimarile privind cifra de afaceri se ridicau la circa 800 milioane de euro.

Mai mult de jumatate din piaţa de retail din Romania este controlata de patru mari companii, care împreuna deţin 60% din piaţa, potrivit unei analize realizate în 2016 de ICAP Romania, furnizor de soluţii integrate de afaceri. Cel mai mare jucator din piaţa supermarketurilor ramane Kaufland Romania, cu o cota de piaţa de 23%, urmat de Carrefour Romania şi Metro cu 13%, Auchan cu 11%, Selgros si Mega Image cu 8%, Rewe Romania 7%, Profi 5%, Romania Hypermarche (Cora) 5%, Billa 4%, Artima 3%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *