Produsele fara gluten, o piata la inceput de drum in Romania

Produsele fara gluten, o piata la inceput de drum in Romania

 

gluten1Produsele alimentare fara gluten reprezinta unul dintre segmentele de piata din FMCG cu cele mai mari rate de crestere. La nivel mondial, piata produselor fara gluten este evaluata la 4.48 miliarde USD in 2018 si se estimeaza ca va cunoaste o crestere cu 7.6% in anii imediat urmatori, ajungand la 6.47 milarde USD in 2023. Aceasta crestere robusta este generata de o mai buna diagnosticare si intelegere a bolii celiace si a altor afectiuni care includ intoleranta la gluten, precum si de trendurile legate de adoptarea unei diete fara gluten.

Piata produselor fara gluten este dominata de produsele de patiserie (paine, paste, biscuiti, dulciuri), iar Europa este regiunea cu cel mai ridicat ritm de crestere. In Romania, datele ARIG arata ca piata produselor fara gluten cunoaste o crestere de peste 25% in ultimii 3 ani, bazandu-se pana acum in principal pe importurile de produse certificate, tara noastra avand cel mai mare ritm de crestere la nivel european.

Consumul de produse fara gluten a crescut direct proportional si in Romania, ajungand la valoarea de 44 milioane de lei in 2018.

«Ne bucuram sa sustinem aceasta initiativa care contribuie la dezvoltarea producatorilor locali si ii ajuta sa primeasca recunoastere internationala pentru cele mai riguroase standarde gluten-free. Stim ca avem producatori locali care sunt pregatiti sa livreze la cele mai inalte standarde. De exemplu, pastele fara gluten din marca noastra proprie K-free, lansate in 2018, sunt produse in Romania, intr-o fabrica certificata gluten-free, din Satu Mare, si suntem mandri ca sunt distribuite la nivel international in toate magazinele Kaufland din lume.

In 2019, Kaufland Romania sustine toate actiunile Asociatiei Romane de Intoleranta la Gluten, in cea mai mare campanie ce vine in sprijinul celor care se confrunta cu aceasta afectiune. Misiunea noastra este pe de-o parte de a sprijini dezvoltarea producatorilor locali, iar pe de alta parte clientii care au nevoie de alimentatie speciala, oferindu-le solutii de calitate, atat prin mentinerea unei varietati la raft, preturi reduse, cat si prin resurse educationale si campanii de depistare », a declarat Valer Hancas, Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland Romania.

Sam Mills, primul producator roman acreditat

Primul producator roman acreditat Crossed Grain a fost Sam Mills, compania care produce paste si mixuri pe baza de porumb in fabrica sa de la Satu Mare.

“Acum 12 ani, cand am obtinut certificarea Crossed Grain, trebuia sa aplicam separat si sa fim audiati de fiecare tara in parte unde exista acest sistem de certificare – era complicat, dar am constientizat importanta ca bolnavii celiaci si consumatorii cu intoleranta la gluten sa poata identifica usor produsele pe care le pot consuma in siguranta.

Nevoia pentru acest sistem de identificare a produselor gluten free a facut ca proiectul Crossed Grain sa devina in timp principalul sistem de certificare in Europa si nu numai – un standard in industria gluten free astazi”, a spus Ioana Bercean, Managing Director Export Branch Sam Mills.

Celelalte doua companii certificate pe plan local, la acest moment, sunt Nestle Cereale si Petras Bio.

In Europa existau in 2017 peste 17.000 de produse fara gluten certificate, o crestere cu 47.5% fata de 2016. O data cu lansarea in Romania a certificarii Crossed Grain, producatorii locali de alimente fara gluten vor putea accesa acest segment de piata, atat la nivel local, cat si international.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *