Premiera pentru piata locala a pestelui: Ocean Fish intra pe segmentul  „Ready to Cook”

Premiera pentru piata locala a pestelui: Ocean Fish intra pe segmentul „Ready to Cook”

 

aleseaOcean Fish Romania, lider de piata pe segmentul pestelui si fructelor de mare, a lansat la Indagra Food, eveniment desfasurat la Romexpo in perioada 2-6 Noiembrie 2016, Gama de produse „Ready to Cook”, un concept inovativ care vine in intampinarea celor mai pretentiosi consumatori, cu un stil de viata activ, care sunt mereu pe fuga, dar care stiu sa se bucure de o masa gustoasa, sanatoasa si usor de preparat. Gama „Ready to Cook”, o premiera pentru piata locala, contine 5 retete pe baza de „somon”, atent selectionate. Podusele beneficiaza de un ambalaj special, care permite gatirea in doar cinci minute, spre deosebire de 20-30 minute, cel putin, cat necesita somonul in mod obisnuit. La realizarea acestui proiect s-a lucrat aproape un an si jumatate, iar conceputul a fost gandit alaturi de chef Petru Buiuca, primul castigator al MasterChef. La evenimenul de lansare a fost prezenta si Alteta sa Regala, Principesa Maria. “Gama este formata din cinci produse, trei din somon norvegian, in variantele in sos provence, in sos picant si in sos curry si doua din somon salbatic de Alaska – in variantele in sos de usturoi si picant. Vrem sa satisfacem gusturile consumatorilor care iubesc consumul mai gras – somonul norvegian contine mult mai multa Omega 3 si 6 si este foarte suculent- , dar si ale vegetarienilor, pentru ca somonul de Alaska are mai putine grasimi, fiind insa la fel de gustos”, a declarat Alesea Brinzila, manager Import Export al companiei. Ea spune ca in ultima vreme s-a remarcat o crestere a consumului de somon, in ciuda faptului ca pretul s-a marit cu circa 40%.

Gama „Ready to Cook” va fi lansata incepand de luni in magazinele proprii, iar de la 1 decembrie va putea fi gasita si in retail. Ea se imbogati in viitor si cu alte produse, precum fructele de mare, de exemplu.

Ocean Fish importa materia prima, circa 90%, din tarile Nordice (Norvegia, Islanda, Insulele Feroe, Danemarca), dar si din Asia, Alaska, SUA, America Latina, Noua Zeelanda, Turcia, Grecia etc, fiind cel mai mare importator de somon fresh (15-200 tone/saptamana).

De pe piata locala se asigura in general crap proaspat de Dunare, pastrav si mai ales ingrediente. Din pacate, in lipsa unei sustineri din partea Guvernului, preturile la pestele cumparat din intern nu sunt competitive cu cele practicate de straini. La pastrav, de exemplu, Ocean Fisch face importuri din Turcia, pretul fiind mai mic decat cel al producatorilor interni. Ocean Fish detine o unitate de productie la Afumati, localitate aflata in apropierea Bucurestiului, cu o capacitate de productie de peste 5.000 de tone pe an, respectiv 15.000 de tone capacitate de stocare. Valoarea investitiilor realizate aici depaseste 22 milioane de euro, o parte din suma fiind asigurata de cele cinci proiecte realizate cu bani europeni.

Prezenta la targuri, un “rau” necesar

Ocean Fish participa in fiecare an la principalele targuri de profil din strainatate pe cont propriu, la fel ca si alti producatori romani, si nicidecum prin asociatii sprijinite de catre stat, asa cum se intampla in cazul multor tari,i spune Brinzila. Din pacate, insa, Romania este privita ca o tara in curs de dezvoltare, iar toata lumea se asteapta ca preturile produselor sa fie mici.

“Toata materia prima, logic, are acelasi pret si calitate, cand vin clientii din Franta sau Germania se asteapta ca pretul la somonul din Romania sa fie foarte mic. Bineinteles, manopera este mai mica, din cauza salariilor, dar noi nu crestem somonul in balta din Afumati, aducem aceeasi materie prima. Ne-am lovit deseori de aceasta perceptie”, afirma Brinzila.

Prezenta la targuri internationale precum cele de la Paris, Koln sau Bruxelles este deosebit de importanta, pentru ca aici se incheie contractele cu partenerii externi. Asa a si devenit posibil ca produsele Ocean Fish sa poata fi gasite in magazinele din Franta sau chiar in Dubai.
Ocean Fish realizeaza exporturi in toata Europa de Est, inclusiv in Republica Moldova, unde urmeaza sa se investeasca intr-o unitate de procesare. Gama include produse din portofoliul firmei, dar si de private label pentru clientii din retail. Pestele fresh reprezinta 50% din livrari, urmat de produsele semipreparate (25%) si cele congelate (25%). Produsele marca proprie au o pondere de 40%, restul fiind private label.

Ocean Fish estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 35 milioane de euro, nivel realizat in 2015. Cresterea vine o data cu dezvoltarea lantului propriu de magazine, care numara in prezent 4 unitati. De altfel, anul viitor, extinderea lantului de magazine in toata tara (Iasi, Bacau, Timisoara si Cluj) va constitui una dintre prioritatile companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *