Marius Șerban
Dealerii de motounelte sunt din ce în ce mai fericiți pentru că piața dă semne clare de creștere accelerată. Dacă până acum, clienții se orientau mai mult către motofierăstraie, în ultimul timp există o tendință clară de înlocuire a coselor tradiționale cu motocoase și a sapelor cu motoprașitoare. Mai mult, clienții încep să renunțe la produsele din China și Rusia în favoarea unor mai performante, produse de companii consecrate. Dealerii de motounelte profita de receptivitatea crescută a românilor pentru astfel de produse și vin cu tot felul de pachete promoționale. “Dacă până acum s-au vândut destul de slab, în ultmii doi ani din ce în ce numărul celor care achiziționează a crescut. Anul acesta am avut o creștere de 120%. Pentru noi este un rezultat bun, datorita faptului că am venit cu ceva nou, și anume cu un pachet promoțional – o motounealtă, cumpărată împreună cu un motofierăstrău a costat mai puțin și oamenii au găsit acest lucru convenabil, pentru că, oricum, în gospodăriile de la țară le trebuie și un fierăstrău să-și taie lemnele. În plus, lumea a cam renunțat să mai cosească cu coasa clasică. Vorbim de o schimbare de mentalitate și de conștientizarea faptului că, oricum, trebuie să-și mențină gospodăria curată și au început să-și mai îngrijească și curțile și grădinile”, a declarat pentru Lumea Satului Mariana Trifoi, director general al dealerului Husqvarna din Arad.
Plata pe loc, fără bancă
Clienții preferă să cumpere motounelte cu plata pe loc pentru a evita condițiile restrictive impuse de bănci.
“Colaborăm și cu bănci și cu instituții financiare nebancare, dar constat că clienților le convine mai mult să plătească cu banii cash pentru că, atât băncile, cât și celelalte societăți, consider că au dobânzi destul de mari și condiții destul de greoaie”, a completat Trifoi.
Clienții trec de la chinezării la mărcile consacrate
Pe de altă parte, piața se pare că se mișcă în direcția mărcilor consacrate, în defavoarea produselor din China și Rusia, drept pentru care, companiile își completează gama cu noi produse.
“Se poate observa în ultima vreme o trecere de la achiziția de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme ≪serioase≫ și asta pentru că acele produse ieftine achiziționate în urmă cu 2-3 ani au început să-și atingă limita de viață. Confruntați cu astfel de probleme, utilizatorii se îndreaptă către producători consacrați care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosință îndelungată, nu pentru câțiva ani” a declarat Ioan Mezei, director general al Stihl România.
Viitorul sună bine
Există tendința de profesionalizare a activităților agricole chiar și în explotațiile de subzistență, fapt care va contribui, în continuare, la creșterea pieței.
“Cel mai bine se vând motouneltele. Dar și motoprășitoarele. Observ că oamenii se îndreaptă tot mai mult către agricultură. Tot mai mulți lucrează suprafețele mici de teren și preferă utilaje mecanice pentru că este mult mai ușor. Piața va urma trend-ul crescător. Văd că, de la an la an, vindem mai mult decât în anii trecuți”, a conchis directorul dealerului Husqvarna din Arad.
Sursa: Lumea Satului/ Agrostandard