Opt din zece romani consuma oua saptamanal.  De la hipermarket, in principal

Opt din zece romani consuma oua saptamanal. De la hipermarket, in principal

 

ouaOpt din zece romani consuma oua saptamanal, iar cei mai multi dintre ei (39%) consuma intre trei si sase oua pe saptamana, potrivit unui comunicat realizat de Agricola Bacau, in noiembrie. 14% dintre cei chestionati consuma oua zilnic si doar unu din zece romani declara ca mananca mai putin de un ou pe saptamana sau deloc. In ce priveste aspectele de care romanii tin cont in fata raftului, pe primul loc se situeaza importanta provenientei de la producatori romani (29%). Pretul este un alt criteriu important in alegerea oualor, doar 10% dintre cei chestionati declarand ca sunt dispusi sa plateasca mai mult de un leu pe un ou, atunci cand produsul respecta anumite caracteristici pe care ei le cauta.

Doi din zece romani cauta la raft oua ecologice si tot atatia cauta oua provenite de la gaini crescute in sistem free-range (in aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate ca au intrat recent pe piata autohtona, ouale imbogatite natural cu diferiti nutrienti (Omega 3, luteina, antioxidanti) incep sa castige interesul publicului roman, 3% dintre cei chestionati alegandu-le pe acestea in detrimentul celor clasice.

34% dintre romani isi procura in continuare ouale de la tara, iar cei mai multi dintre ei (37%) apeleaza, insa, la hipermarketuri, 20% alegand magazinele de proximitate. Cutia de zece oua este alegerea preferata de aproape jumatate dintre respondenti, urmata de cea de 30 de oua. 16% dintre romani prefera sa cumpere ouale la bucata, mai putine, si mai des. Micul dejun este principalul moment de consum in familiile din Romania, peste jumatate dintre respondenti clasand omleta pe primul loc in topul preferintelor, cand vine vorba de preparate din oua. Ouale prajite si cele fierte sunt imediat urmatoarele in clasament, la polul opus aflandu-se oul posat, ouale scotiene sau cele umplute, consumate constant de mai putin de 5% dintre romani.

Citeste si De la pretul oualor care “rupe tavanul” retailerilor, la ieftiniri de pe o zi pe alta…

*Studiul Atitudinile si perceptiile romanilor cu privire la consumul de oua a fost comandat de AGRICOLA si realizat de iVox in perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un esantion reprezentativ de 2284 de respondenti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *