Hardy Schloer, Prisma Analytics: Nicio industrie din lume nu va suferi transformari asa de mari ca industria alimentara

Hardy Schloer, Prisma Analytics: Nicio industrie din lume nu va suferi transformari asa de mari ca industria alimentara

 

schloerSchimbarile climatice, migratia accentuata, dar si dificultatile crescânde de a produce suficienta apa pentru irigatii sunt doar câteva din provocarile actuale care trebuie luate serios in calcul si analizate consecvent de specialistii preocupati de viitorul agriculturii. De aceea, considera specialistul in geopolitica Hardy Schloer, „este nevoie sa aplicam instrumente de inteligenta artificiala pentru luarea deciziilor si gestionarea sarcinilor in agricultura”. De asemenea, el a mai precizat ca dezvoltarea industriei IT este un sprijin pentru agricultura si acest aspect nu trebuie neglijat. Despre interferenta sistemelor de inteligenta artificiala cu agricultura si rolul IT-ului in actualul context de crestere a randamentului in industria alimentara a vorbit Hardy Schloer in cadrul unui interviu acordat revistei Food Biz. Redam in cele ce urmeaza prima parte a interviului realizat cu reputatul analist:

• Care sunt principalele provocari din agricultura si industria alimentara in actualul context global al dezvoltarii masive de tehnologii inovative?

Cine crede ca viitorul aprovizionarii noastre cu alimente, in special cultivarea terenurilor agricole si cresterea animalelor este ceva neimportant si ar trebui lasat doar in mâna taranilor, greseste. In primul rând, nicio industrie din lume nu va suferi transformari mai mari decât industria alimentara. In conditiile actuale, in care intervin factori precum eroziunea continua a terenurilor agricole datorata conditiilor climatice si dezvoltarii masive de locuinte si migratiile din intreaga lume ne vor obliga sa crestem dramatic randamentul in productia alimentara. Dar, toate acestea in contextul unei sensibilitati crescute in ceea ce priveste pesticidele, ingrasamintele, conditiilor de crestere a animalelor, modificarile genetice si preocuparile crescânde de a consuma zilnic alimente sanatoase si bogate nutritiv.

• Cum vor influenta sistemele IT si de inteligenta artificiala agricultura, domeniu inca dominat de multiple activitati care implica manopera masiva si costisitoare?

La aspectele sumar enumerate mai sus se adauga si dificultatile crescânde de a produce suficienta apa pentru irigare, iar raspunsul devine foarte evident. Este nevoie de multa stiinta si trebuie sa aplicam instrumente de AI (Artificial Intelligence), nu doar pentru asistarea procesului de luare de decizii in agricultura si zootehnie, ci si cu privire la modul in care gestionam sarcinile zilnice in curs de desfasurare, care au produs chiar si un termen complet nou numit „agricultura de precizie”.

• Ati pomenit anterior despre termeni precum randament si competitivitate in industria agroalimentara. Exista posibile vulnerabilitati care pot interveni in contextul acestor provocari care tin de obtinerea continua a unor productii tot mai mari?

Cei care au adoptat deja tehnicile rafinate ale agriculturii de precizie produc randamente considerabil mai bune, ceea ce ii face pe cei care nu practica astfel de metode sa ramâna in urma si sa fie foarte vulnerabili in termeni de competitivitate.

Nu este de mirare faptul ca top zece cele mai puternice natiuni din lume, care sunt in acelasi timp si cele mai dezvoltate tari din lume in ceea ce priveste industria IT, au devenit cei mai productivi zece producatori in industria alimentara – toate folosind intens tehnologia informatiilor in agricultura.

Invitat special la Bucharest Food Summit 2019

Hardy Schloer a fost invitatul special al celui mai important eveniment al anului, dedicat tehnologiilor si industriei agroalimentare, Bucharest Food Summit. Analistul Hardy Schloer este cel care a prognozat caderea puternica a indicelui Dow Jones, cel mai important indice al pietei de capital la Bursa din New York, cofondator al companiei Raven Pack, care livreaza rapoarte de analiza si prognoza unor mari institutii financiare din intreaga lume, presedinte al Schloer Consulting Group si seful departamentului de operatiuni (COO) la Prisma Analytics.

Sursa: FoodBiz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *