Chiar daca astazi bacaniile sunt minoritare in comertul romanesc, antreprenorii din domeniu sunt optimisti si cred ca va veni si vremea lor intr-o zi. Mizeaza pe acest lucru, mai ales ca interesul consumatorilor pentru produse traditionale romanesti este in continua crestere.
„Calitatea si diversitatea” sunt atributele pe care mizeaza si Constantin Mistreanu, fondatorul Bacania Bucate Romanesti, un business intrat recent in piata, dar care nu porneste chiar de la zero, pentru ca in spate exista cateva experiente in domeniu. Toate acestea l-au condus pana la urma catre afacerea actuala, bacania deschisa in centrul comercial Lemon Retail din Voluntari, unde consumatorii din Capitala descopera cu uimire o gramada de delicatese traditionale aduse din toate zonele tarii.
Familia Mistreanu si-a propus sa aduca pe piata, in general, producatori de care nu s-a auzit si care chiar daca nu pot sa asigure volume mari, pot sa ofere marfa de calitate. In mod normal, acestia nu ar avea nicio sansa sa intre intr-o retea de comert modern. Constantin Mistreanu vrea sa-i ajute sa faca acest pas si, de ce nu, sa-i sustina astfel sa se extinda.
„Diversitatea este principalul factor pentru care ne luptam sa-l avem. Gasim producatori mici de care poate nu s-a auzit pe piata, noi ii luam, dupa care chiar ne dorim sa evolueze si ei mai departe. In prezent, avem cel putin 300 de articole in magazin si undeva la 30 de producatori. Ne dorim si mai multi si speram pe viitor sa reusim sa marim numarul lor”, a declarat pentru FoodBiz, Constantin Mistreanu, patronul de la Bacania Bucate Romanesti.
Iar cand vorbim de diversitate, ne referim de produse care acopera o paleta larga, de la branzeturi, produse din carne, iar unele cu totul si cu totul deosebite, cum ar fi muschiul de cerb, pastrama de strut sau parizerul fara E-uri, dulceturi, sucuri naturale, dar si vinuri.
Provocari
Sa lucrezi cu producatori mici, nu este deloc simplu, marturiseste Mistreanu. In primul rand, acestia nu pot sa asigure partea de distributie, ceea ce pentru o bacanie inseamna niste costuri in plus. Ar fi bine daca bacaniile ar fi mai unite intre ele si ar putea sa acopere distributia, impreuna, pentru a mai reduce din cheltuielile cu transportul, de exemplu.
„Ar trebui sa ne unim, pentru ca sunt producatori mici care nu-si permit sa faca si distributie si atunci sunt niste costuri in plus pentru noi. Dar cu toate acestea ne chinuim sa fie calitatea la ea acasa, sa se pastreze produsul cat mai fresh si cat mai proaspat. Se merge pe rulaj mic, dar vrem sa pastram prospetimea din fabrica, sa o avem in magazinul nostru”, a mai declarat antreprenorul.
Nu in ultimul rand, trebuie mentionata caldura cu care este primit clientul intr-o bacanie, o experienta de care nu are parte intr-un supermarket.
Planuri de viitor
In prezent, exista o singura locatie deschisa sub brandul Bacania Bucate Romanesti, insa, nu inseamna ca nu exista planuri de extindere. Mistreanu recunoaste ca iar placea ca bacaniile sale sa se extinda prin franciza in intreaga tara.
„Mi-ar placea sa fac francize in toata tara, pe viitor, Bucataria Bucate Romanesti, si sa fie acel magazin care sa pastreze tipologia, tot ce am construit noi in tot proiectul acesta: culori, design, vitrina mare de 5 metri care este plina de produse din carne si inca una din branzeturi. Este loc suficient in piata si ne dorim, dar vedem cum se vor aseza lucrurile”, a mai precizat Mistreanu.
In acelasi timp, urmeaza sa fie lansat si un site, prin intermediul caruia vor putea fi comandate produsele, Bacania Bucate Romanesti urmand sa asigure distributia. Este un trend care a prins bine in piata si de care trebuie profitat, mai ales ca sunt produse de calitate, autentice care nu vor putea fi gasite niciodata intr-o retea de retail. O nisa de piata cu un potential imens pe care mizeaza si antreprenorii de la Bacania Bucate Romanesti.
Senior Editor – Viorela Pitulice