Europenii se uită la termenul de valabilitate și preț când cumpără carne

 

carneUn studiu privind piața cărnii realizat de Comisia Europeană arată că 68% dintre consumatorii europeni se uită la termenul de valabilitate, 67 % la preț si 48% la țara de origine. Nivelul de înțelegere “a se consuma înainte de” sau o mențiune de sănătate este destul de scăzut (63% dintre consumatorii UE au indicat corect sensul “a se consuma înainte de” de pe etichetă și 23% stiau exact ce înseamnă “conținut redus de grăsimi”. Un cumpărător anonim a relevat faptul ca informațiile sunt în general puse la dispoziția consumatorilor, cu toate astea, într-o mică măsură, în măcelării – 63% dintre cumpărătorii anonimi evaluați nu au putut obține informații referitoare la valabilitatea carnii.

În același timp, sănătatea a fost indicată de către consumatori ca fiind principalul motiv pentru care ar dori să reducă achizițiile de carne sau produse din carne. Pe de altă parte, doar 21% dintre consumatori caută informații cu privire la valorile nutriționale.

Există un decalaj între intențiile de consum și comportamentul lor – cel mai mult se poate observa la carnea ecologică (41% dintre consumatorii UE au declarat că ar dori să cumpere acest sortiment de carne mai des și doar 16% chiar cumpără).

Principalul obstacol în calea cumpărării anumitor sortimente de carne pare a fi prețul prea mare, oferta insuficientă sau lipsa unui anumit sortiment de carne la retailer. Carnea ecologică este cu 66% mai scumpă decât cea obișnuită

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *