Doar unul din cinci romani cumpara produse de la piata. Batranii, clienti fideli

Doar unul din cinci romani cumpara produse de la piata. Batranii, clienti fideli

 

MERRG LA PIATADoar unul din cinci romani (in general, batrani!) cumpara in mod constant produse din pietele traditionale, iar ponderea lor este in scadere, sustine Teodor Birt, presedintele Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania (AAPR). El spune ca, in prezent, pietele acopera 20% din vanzari, procent in scadere in ultimii ani, pe fondul expansiunii retailului. AAPR a demarat, miercuri, in piata Obor din Capitala, campania #merglapiata, prin care isi propune sa readuca lumea in fata produselor de pe tarabe, in special pe tineri, care trebuie sa stie ca isi pot procura produse mult mai proaspete si mai gustoase de la piata decat din hipermarketuri, incurajand astfel productia autohtona. Datele Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania arata ca romanii mananca mai multe produse din import decat din productia interna, desi agricultura romaneasca ar putea sa hraneasca fara probleme populatia tarii.

Citeste si “Legume de sera si solarii in Romania”

Din pacate, statistica privind deficitul agroalimentar este tot mai ingrijoratoare. In acest an, de exemplu, in perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial a fost mai mare cu 546,8 milioane de euro fata de 2017, ajungandu-se astfel la 5 miliarde de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *