Constanta, cel mai mare port de cereale din Europa

Constanta, cel mai mare port de cereale din Europa

 

ctaInvestitiile din ultimii ani, care au facut posibil un trafic de cereale de circa 20 de milioane de tone pe an, au adus portul Constanta pe prima pozitie in topul celor mai mari porturi din UE, principalul contracandidat fiind portul Rotterdam. La Constanta, primul terminal de cereale modern a fost realizat in 1998, dupa care investitiile au tot continuat. In prezent, aici opereaza zece terminale de cereale cu o capacitate totala autorizata pentru depozitare de peste 1,25 milioane de tone de cereale, ceea ce reprezinta aproximativ 50% din cea a județului Constanța si 7% din totalul existent la nivel național, mai mult de jumatate din aceste silozuri portuare fiind construite in ultimii 10 ani, potrivit Agerpres. De asemenea, a fost lansata investiția pentru construirea unui terminal de cereale cu o capacitate de stocare si operare de 200.000 tone.

“Ceea ce are el (portul Constanța – n. r.), si nu au alte porturi este acest posibil target de a se dezvolta inauntru. Ca sa dezvolți in momentul acesta un port in Europa, un port mare, trebuie sa iesi oarecum la mare, ceea ce este o operațiune destul de costisitoare (…) Toata povestea cu produsele agricole a inceput prin 1998, cand a fost facut primul terminal de cereale moderne, cu instalație pneumatica in portul Constanța. Ulterior, in 2008, un altul, iar in 2009 si 2011 altele. Astazi se mai fac doua, ceea ce inseamna ca traficul de marfa s-a dus de undeva de la sub 10 milioane, in 2011, la peste 20 de milioane, in 2016, deci practic s-a dublat in 5 ani. Asta i-a facut pe cei de la Bloomberg sa spuna ca portul Constanța este cel mai mare hub de produse agricole din Europa, in momentul acesta”, a declarat Alexandru Craciun, director comercial al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța.

Prin terminalele de grane ale portului Constanța se deruleaza si exporturi agricole ale Serbiei, Ungariei, Bulgariei si Austriei si tot de aici se fac expediții catre: Albania, Algeria, Bangladesh, Brazilia, Cipru, Croația, Egipt, Etiopia, Israel, Irak, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Liban, Pakistan, Portugalia, Georgia, Germania, Grecia.

De asemenea, prin danele specializate ale portului Constanța, tranziteaza cereale si catre Austria, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Serbia, Ucraina, Croația, Germania si Slovacia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *