BioCarpathia, cooperativa cu 52 de membri

BioCarpathia, cooperativa cu 52 de membri

 

1Produsele lactate reprezinta una din categoriile de produse bio romanesti cel mai bine reprezentate in hipermarketuri. Satisfactia este cu atat mai mare cand pe rafturi descoperim marci locale, unele chiar recent intrate pe piata. Un astfel de exemplu este BioCarpathia, un brand romanesc lansat in urma cu un an de cooperativa cu acelasi nume din Brasov, de altfel, cea mai mare entitate de acest gen din Romania din sectorul bio. Membrii ei sunt prezenti in reteaua Carrefour cu noua produse – de la unt (cel mai vandut!), cascaval bio, cascaval in combinatie cu ierburi aromate, cu rozmarin, tarhon sau leustean, pana la telemea bio si telemea cu chimen salbatic, branza bio maturata si branza bio maturata cu piper–, urmand ca in perioada urmatoare sa fie lansat inca un produs dintr-o alta categorie. Si nu doar atat, in scurt timp, produsele BioCarpathia vor putea sa fie gasite si in alte doua retele de retail, dupa cum sustine Daniela Blaj, head of marketing manager BioCarpathia.

Cooperativa numara 52 de membri (fiecare certificat in sistem bio), care detin un numar de 1.400 de animale si au o cifra de afaceri de 3,2 milioane de euro. In fiecare zi este colectata o cantitate de circa 25.000 de litri de lapte bio livrata in mare parte catre Napolact si Lactalis. In urma cu un an an, insa, pentru ca exista surplus de materie prima, conducerea cooperativei a luat decizia de a-si crea propriul brand de lactate. Un moment de rascruce, am putea spune, care sigur va fi urmat si de alte alegeri importante…

biocarpathia

“Noi nu ne-am propus sa facem un business foarte puternic din promovarea brandului cu produsele noastre, ideea ne-a venit pe parcurs, acum un an, pentru ca exista un surplus de lapte. Am zis hai sa facem si noi un produs si sa punem umarul la educatia populatiei ca sa-i ajutam pe romani sa manance mai sanatos. Prin cooperativa reusim sa le aducem oamenilor astfel de produse si sa-i apropiem mai mult de ferma de unde provine produsul respectiv”, ne-a marturisit Daniela Blaj.

Care ar fi atuurile lactatelor BioCarpathia? Vacile sunt crescute pe pasunile montane din Curbura Carpatilor (jud. Brasov si Covasna), in zone unde nu exista poluare, iar animalele sunt libere tot timpul, inclusiv in grajduri, ceea ce le confera un confort sporit. “Cu adevarat este vorba de altceva, iar gustul produsului este unic, in mare parte fiind datorat hranei vacutelor bazata pe un fan bogat (peste 100 de specii/mp) si cereale de calitate. Cu aceasta venim noi, cu amprenta locala”’, se mandresc membrii cooperatori.

Iar daca in multe cazuri consumatorii sunt reticenti cand vine vorba de produsele bio din cauza pretului, in cazul BioCarpathia chiar nu este cazul.

“Am incercat sa evitam acest pret mare, avantajul este ca produsul provine de la noi, fix din centrul tarii, toate fermele fiind centrate in preajma Brasovului. Am scurtat pretul acela urias care vine de la transport, iar, in plus, fiind o cooperativa nu ne propunem sa obtinem un profit imens, ci sa ne promovam produsele, pentru ca oamenii sa stie ce inseamna consumul sanatos. Vrem sa ajutam romanii sa manance mai bine la un pret decent”, a mai afirmat Blaj.

Un demers care isi are inceputurile in urma cu cinci ani, cand lua nastere cooperativa BioCarpathia la initiativa lui Aurel Blaj, cel care este presedinte si in prezent.
Si nu doar ca este cea mai mare mare cooperativa din tara pe segmentul bio – se stie bine cat de drastice sunt cerintele pe aceasta nisa de piata -, dar BioCarpathia are planuri serioase de dezvoltare si pentru viitor.

“In 2014, mai multi femieri si-au dat seama ca singuri nu pot sa aiba succes si nici sa-si vanda laptele obtinut cu multa truda si cu numeroase taxe specifice productiei eco. Au inteles ca nu pot sa stea la masa unor discutii coerente nici cu hipermarketurile, nici cu procesatorii de lapte. Atunci, Aurel Blaj le-a propus sa se stranga cu totii si sa creeze o cooperativa…Incet-incet, fermierii au ajuns la concluzia ca formarea unei cooperative este formula de succes pentru ca oamenii sa fie platiti la un pret corect, iar munca sa le fie apreciata”, ne-a povestit Daniela Blaj.

Astazi, cooperativa numara 52 de membri, care produc o gama larga de produse, de la lactate, carne, miere, legume, ciuperci, pana la sucuri naturale, dulceturi, produse de panificatie si multe alte bunatati certficate eco. Suficiente pentru a putea deschide un magazin propriu cat de curand si, de ce nu, pentru a incepe livrarile pe piata externa.

In ultimii an, BioCarpathia a participat activ la targuri din strainatate, unde cererea de produse bio este in crestere cu 20% pe an pe fondul unei educatii de consum a populatiei. Nu de alta, dar a cam venit vremea, dupa cate se pare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *