179 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

179 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

 

bruxComisia Europeana a adoptat pentru 2018 Programul de lucru cu privire la actiunile de informare si promovare ale produselor agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente si actiunile care pot fi puse in aplicare. Scopul acestui program este, pe de o parte, de a creste numarul de activitati destinate tarilor terte, in care exista cel mai mare potential de dezvoltare, iar pe de alta parte, de a informa consumatorii de pe piata interna cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme si etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejata − DOP, indicatia geografica protejata − IGP, specialitatea traditionala garantata − STG).

Suma alocata programelor de promovare eligibile pentru cofinantarea UE, in anul 2018 este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult fata de bugetul din 2017. Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentata de programele de informare si promovare de pe piata UE, destinate sa evidentieze aspectul durabil al productiei de carne de oaie si capra, care este considerat cel mai extins sistem de productie animaliera si care joaca un rol important in protejarea naturii si pastrarea biodiversitatii.

Bugetul alocat sectorului carnii de ovine si caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevazute pentru programele simple si 4 milioane euro sunt destinate programelor multinationale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *