Vanzarile online de alimente au crescut cu 400% din martie pana acum, iar cele ale produselor de sport si fitness, cu 250%, potrivit unui studiu realizat de VTEX in 40 de tari, inclusiv Romania., remis AGERPRES. Produsele si decoratiunile pentru casa, jucariile, cartile, bijuteriile si electronicele au inregistrat, de asemenea, vanzari de peste 150%. In ultimele luni, avansul s-a pastrat in jurul unei cresteri de 100%. “Anul 2020 a generat o schimbare radicala a comportamentului de consum in toata lumea. Daca, initial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru cresterea vanzarilor, mai ales pe categorii de produse neajunse inca la o maturitate in eCommerce, ulterior, actiunile retailerilor, orientate catre pastrarea acestei evolutii, catre retentia si fidelizarea clientilor, i-au determinat pe clienti sa faca achizitii online in continuare.
In acelasi timp, clientii au gasit suficiente motive pentru a pastra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gama mai mare de produse, economii de timp si bani, siguranta mai mare etc.”, spune Cristi Movila, Growth Leader pentru Europa Centrala si de Est la VTEX.
Cresterea vanzarilor online de anul acesta a fost sustinuta si de intrarea de noi categorii de clienti in eCommerce, dar si de gradul mare de deschidere al comerciantilor pentru parteneriate, asocieri, catre a gasi noi surse de venit.
“Se schimba modul in care clientii fac achizitii, punand presiune pe companii sa isi regandeasca modelul de business si strategia. Romania este parte din aceasta tendinta, cu tot mai multe marketplace-uri in piata si o vizibilitate din ce in ce mai mare a acestora. Pe langa schimbarea de strategie, retailerii ar trebui sa ia in calcul, pentru anul viitor, alocarea unui buget mai mare pentru a imbunatati experienta de cumparare a clientilor, pentru oferirea de servicii cu valoare adaugata, de consultanta aplicata pe nevoile clientilor. Retailerii trebuie sa trateze situatia actuala ca fiind noua normalitate, prioritatile fiind acum optimizarea business-ului si a operatiunilor, adaptarea la noul context si orientarea rapida spre vanzarea de bunuri si produse care sunt necesare in aceasta perioada”, afirma Cristi Movila.
Acestea au fost unele dintre cele mai importante teme / recomandari / solutii dezbatute la cea de-a treia editie din Romania a European Digital Commerce, parte a evenimentului european cu acelasi nume, dedicat industriei de comert.