Sustine Agrostandard
starea vremii
Culturi bio
Vanzarile de produse BIO in Romania, mai mari cu 30%, in 2018
Agrostandard | 18 September, 2018 | 0 comentarii | 400 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

bioVanzarile de produse BIO in Romania au crescut cu 30% in 2018, pe o piata locala estimata la circa 20 milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de Getbio.ro, unul dintre magazinele de nisa de pe acest segment. Produsele BIO au parte de o crestere spectaculoasa de la an la an pe plan local, european, mondial, in ciuda faptului ca, in prezent, acestea nu domina piata alimentelor. Daca privim spre Uniunea Europeana, Germania are cea mai mare piata de alimente ecologice, cu vanzari anuale de 9,5 miliarde de euro. Din punct de vedere al ponderii produselor BIO in vanzarile totale de alimente, clasamentul este condus de Danemarca, tara in care 9,4% din totalul produselor vandute intr-un an sunt bio. Alte tari consumatoare de produse bio sunt Luxemburg (8,6%), Elvetia (8,4%) si Germania (7%).

Citeste si Piata produselor ecologice a crescut de peste 6 ori, in ultimele doua decenii. SUA si UE, cei mai mari producatori

“In Romania, trendul nutritiei sanatoase si achizitionarea de produse BIO se manifesta mai degraba declarativ la nivelul consumatorilor decat practic la raft. Vanzarile de produse bio se situeaza intre 2%-3,5% pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, in timp ce pe zona de produse nealimentare, ponderea produselor sanatoase, in volumul total de vanzari, nu depaseste 2%. Cu toate ca nu ne putem compara cu tarile din Uniunea Europeana, unde consumul de produse BIO inregistreaza un procentaj semnificativ, este de notat si de luat in calcul faptul ca acest fenomen s-a extins si in Romania, si reuseste sa atraga tot mai multi consumatori de la an la an si sa trimita spre export cantitati tot mai mari de alimente bio, spre avantajul producatorilor din tara noastra”, a declarat Sergiu Moga, managerul magazinului online www.getbio.ro.

O piata dinamica

Piata romaneasca de produse BIO, desi aflata la inceput de drum, este una foarte dinamica, inregistrand cresteri notabile in ultimii ani. Jucatorii de pe piata estimeaza cresteri in ultimii ani (2017 si 2018) de 30% si se asteapta sa continue rata similara pana in anul 2020.

Citeste si Afacere cu produse bio la 25 de ani

Alimentele organice, cosmeticele, ingredientele, detergentii si suplimentele alimentare sunt cele mai vandute si din ce in ce mai solicitate. Cu toate acestea, in comparatie cu alte piete din UE, piata produselor BIO din Romania se afla inca intr-o etapa incipienta.

Citeste si EXCLUSIV AGROSTANDARD: Studiul “Piata de fructe. Romania 2018”

„Produsele BIO reprezinta o proportie mica din piata, iar dupa cresterile inregistrare in ultimii ani, suntem increzatori ca tot mai multi consumatori vor intelege beneficiile acestor produse si incet-incet le vor introduce in stilul lor de viata. In Romania, desi nu exista inca statistici oficiale, valoarea pietei de produse BIO se ridica aproximativ la 20 de milioane de euro, iar potentialul de crestere pe aceasta zona este in continuare ridicat”, spune Moga.

Romanii, tot mai atrasi de mancarea sanatoasa

Consumul de alimente organice in Romania a cunoscut o tendinta ascendenta in ultimii ani si acesta este rezultatul unei combinatii a diversilor factori precum: puterea de cumparare mai mare, o educatie mai buna a consumatorilor, mai multe optiuni in ceea ce priveste magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor BIO, precum si lanturile de supermarketuri cu zone dedicate special produselor de acest tip.

Producatorii si distribuitorii de alimente ecologice joaca, de asemenea, un rol important datorita eforturilor de creare si sustinere a brandurilor accesibile. Lanturile mari de retail au creat sectiuni separate pentru produsele prelucrate ecologic, care ofera o gama larga de produse importate in cea mai mare parte. Mai mult decat atat, din ce in ce mai multi importatori si distribuitori romani de produse organice si biologice organizeaza evenimente B2B si B2C pentru a promova un stil de viata sanatos si consumul de produse vegane crude.

Citeste si “Legume de sera si solarii in Romania”

Top tari Europa
Pondere produse bio in vanzari totale alimente (%)

1. Danemarca – 9,4
2. Luxemburg – 8,6%
3. Elvetia – 8,4
4. Germania – 7

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

five × three =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 2 June, 2018 | 1 comentarii | 883 vizualizari | 1 vot

exploatatii

UE reprezinta a doua piata mondiala a produselor ecologice cu vanzari de 30,7 miliarde de euro, in 2016. Prima pozitie este ocupata de SUA, care a inregistrat vanzari de 38,9 miliarde de euro, potrivit unui raport realizat de Institutul de Cercetare pentru Agricultura Ecologica (FiBL) si Federatia Internationala a Miscarilor din Agricultura (IFOAM). Piata produselor […]

Autor: Agrostandard | 9 April, 2018 | 1 comentarii | 683 vizualizari | 1 vot

mierea

Nu doar chinezii dau batai de cap apicultorilor din Romania, ci si producatorii de miere din Ucraina, o tara care a intrat puternic pe piata comunitara. Ori in conditiile in care mierea din Ucraina este mai ieftina si cu pana la 30% fata de cea din Romania, este clar ca vorbim de o concurenta nu […]

Autor: Agrostandard | 15 March, 2018 | 0 comentarii | 260 vizualizari | 1 vot

Growth, business, money.

Comisia Europeana a prezentat joi, 8 martie, strategia pentru un sistem financiar care sa sprijine agenda UE in ceea ce priveste schimbarile climatice, prin intermediul unei foi de parcurs ce promoveaza rolul finantarii in tranzitia catre o economie performanta si care sa indeplineasca obiectivele sociale si de mediu. Aceasta a fost realizata pe baza recomandarilor […]

Autor: Agrostandard | 23 February, 2018 | 0 comentarii | 530 vizualizari | 2 voturi

mere-ecologic

Dupa anii in care Romania inregistra un ritm sustinut de crestere in domeniul agriculturii ecologice, iata ca a venit si momentul declinului. Posibile explicatii: lipsa subventiilor, instabilitatea reglementarilor si a pietei interne, imaginea modesta sau negativa pe pietele externe a performantelor sectorului. De asemenea, absenta cunostintelor si tehnologiilor in domeniu, a finantarii, a unor retele […]

Autor: Agrostandard | 22 January, 2018 | 0 comentarii | 722 vizualizari | 2 voturi

bio

Toata lumea vorbeste despre produsele certificate ecologic ca fiind o nisa de viitor cu mare potential de piata. Cei care se incumeta la un business cu produse bio trebuie sa stie insa ca nu este deloc usor sa pui pe picioare o astfel de afacere, mai ales ca sunt destui de putini clientii care stiu […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
05 Oct 2018 | 0 comentarii | 1321 vizualizari | 2 voturi
04 Oct 2018 | 4 comentarii | 1463 vizualizari | 2 voturi
26 Sep 2018 | 0 comentarii | 277 vizualizari | 2 voturi
25 Sep 2018 | 1 comentarii | 3690 vizualizari | 2 voturi
»
28 Aug 2018 | 2 comentarii | 12171 vizualizari | 1 vot
»
08 Aug 2018 | 0 comentarii | 3718 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard