Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Vânzările de motounelte se țin departe de on-line
Agrostandard | 11 October, 2014 | 1 comentarii | 889 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

motounelteMarius Șerban
Vânzările de motounelte on-line sunt foarte mici în România, internetul având, cu preponderență, un rol de informare, mai degrabă decât unul de achiziție efectivă. Motouneltele, spre deosebire de multe alte produse, nu se pretează pentru vânzarea on-line, în specila datorită faptului că utilizatorul final are nevoie de training în momentul achiziției. “Volumele vândute on-line sunt foarte mici pentru că, în România, consumatorii folosesc internetul mai mult pentru informare decât pentru cumpărarea propriu-zisă. În plus, vânzarea pe internet este riscantă – pe de-o parte produsele pot să difere mult față de cele comandate din poză, iar, pe de altă parte, consumatorul nu poate primi consultanța necesară. Am avut cazuri de produse deteriorate pentru că nu a fost respectată proporția amestecului dintre ulei și benzină. Motouneltele reprezintă produse cu multe particularități tehnice, care nu pot fi vândute fără o minimă consiliere de utilizare”, a declarat Ioan Mezei, directorul general al Stihl România.

Piața motouneltelor, pe plus

Dacă în acest an, cererea pe segmental motouneltelor a avut o creștere semnificativă, și anul viitor se estimează o creștere constantă a vânzărilor de astfel de produse.

“Am consemnat o creștere de 10% a vânzărilor față de anul trecut. La acestă creștere au contribuit toate categoriile de produse, cu excepția motofierăstraielor, unde nu am consemnat o astfel de evoluție din cauza competiției acerbe a canalelor de bricolaj. Pentru 2015 ne așteptăm la un avans de până la 10% față de 2014. Circa 75% din vânzările de utilaje sunt pentru utilizatori individuali. Pe ansamblul pieței estimăm un plus de 5%, a mai spus Mezei.

Nu mai sunt probleme cu mentalitatea, ci cu banii

Oficialii din acest sector consider că satul românesc a depășit problema de mentalitate de până acum și este mult mai deschis la tehnică performantă.

“Limitările nu mai sunt acum legate de accesul la informație și de mentalitatea consumatorului, ci, mai degrabă, de puterea lui financiară. Produsele low-cost reprezintă o alternativă de moment pentru clienți Prima tentație a clientului este să opteze pentru un produs cu un cost inițial mai mic, fără să se mai gândească la mentenața produsului sau la piese de schimb”, a continuat reprezentantul Stihl România.

O problemă constantă cu care s-a confruntat în anii trecuți acest sector a fost cea ridicată de produsele contrafăcute, însă, acest fenomen pare să se diminueze ca intensitate.

Mai puține produse contrafăcute

“Produsele contrafăcute n-au dispărut de pe piață, însă, din ce în ce mai multă lume este mai informată, iar reticența față de astfel de produse este mai mare. Motocultoarele au început să fie mai apreciate ca produse de înlocuire a tractoarelor pentru suprafețe mici, însă aici este o competiție puternică din partea produselor chinezești”, a mai precizat reprezentantul Stihl România.

Compania este pe cale să realizeze o serie de modificări în rețeaua comercială.

“Am început să înlocuim magazinele de 30-40 metri pătrați cu magazine de 120 de metri pătrați. Îi vom sprijini pe dealerii noștri, inclusiv financiar, pentru implementarea noilor standard”, a conchis Mezei.

Stihl și-a propus pentru acest an să-și extindă rețeaua comercială cu încă 20 de noi dealeri. Rețeaua companiei cuprinde 200 de dealeri în România, care operează 300 de magazine și spații service.

Veniturile grupului Stihl au ajuns, anul trecut, la 2,81 miliarde euro, în creștere cu 1,4% față de 2012. Compania deține 6 fabrici, 34 de centre naționale de vânzări și 120 de dealeri în 160 de țări din întreaga lume. Stihl România, controlată integral de firma mamă, a fost fondată în 1997.

Sursa: Agrostandard, Lumea Satului

One comment

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

4 × 1 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 2 December, 2019 | 0 comentarii | 94 vizualizari | 1 vot

badea

„Va exista presiune pe piata muncii pentru a automatiza anumite tipuri de job-uri”, considera Nicolae Badea, CEO Computerland. In perioada ultimelor doua decenii, numarul robotilor utilizati in industrie s-a multiplicat de trei ori, la nivel global. Daca, pana nu de mult, ne obisnuisem sa intalnim procese de automatizare si robotizare doar in anumite domenii, cum […]

Autor: Agrostandard | 14 November, 2019 | 0 comentarii | 125 vizualizari | 1 vot

schloer

Schimbarile climatice, migratia accentuata, dar si dificultatile crescânde de a produce suficienta apa pentru irigatii sunt doar câteva din provocarile actuale care trebuie luate serios in calcul si analizate consecvent de specialistii preocupati de viitorul agriculturii. De aceea, considera specialistul in geopolitica Hardy Schloer, „este nevoie sa aplicam instrumente de inteligenta artificiala pentru luarea deciziilor […]

Autor: Agrostandard | 13 November, 2019 | 0 comentarii | 129 vizualizari | 1 vot

romanianfood

Pe 15 noiembrie 2019, BusinessMark va invita la cea de-a VII-a editie a „Romanian Food & Agribusiness Conference”, eveniment ce va avea loc la JW Marriott Hotel Bucuresti. Agricultura are o pondere importanta din PIB-ul României, chiar daca, pe fondul transformarii economiei românesti, ponderea in economie s-a diminuat in ultimele decenii. Cu toate acestea, agricultura […]

Autor: Agrostandard | 8 November, 2019 | 0 comentarii | 140 vizualizari | 1 vot

panda1

Preparatele vegane reprezinta unul dintre cele mai interesante segmente de piata in domeniul alimentar, cu o crestere de 7 ori, in 2018, si de 40 de ori fata de anul 2017, potrivit estimarilor platformei de comenzi si livrare de mancare foodpanda.ro, detinuta de Delivery Hero Romania. Cat despre 2020, prognozele privind vanzarile penru 2020, acestea […]

Autor: Agrostandard | 6 November, 2019 | 0 comentarii | 136 vizualizari | 1 vot

Summit-300

Cel mai important eveniment de business al sfarsitului de an Bucharest Food Summit 2019 are loc in perioada 12-13 noiembrie la Academia de Studii Economice din Bucuresti si la Hotel Sheraton. Dupa succesul inregistrat la prima editie, din noiembrie 2018, editia din 2019 se pozitioneaza ca un eveniment de o si mai mare anvergura, reunind […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
23 Oct 2019 | 0 comentarii | 847 vizualizari | 3 voturi
09 Oct 2019 | 0 comentarii | 638 vizualizari | 3 voturi
02 Oct 2019 | 0 comentarii | 6758 vizualizari | 3 voturi
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2142 vizualizari | 3 voturi
»
02 Oct 2019 | 0 comentarii | 6758 vizualizari | 3 voturi
»
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2142 vizualizari | 3 voturi
»
14 Sep 2019 | 0 comentarii | 1377 vizualizari | 2 voturi
»
04 Noi 2019 | 0 comentarii | 1355 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Bucharest Food



bad politics

2019 © Agrostandard