Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Vânzările de motounelte se țin departe de on-line
Agrostandard | 11 October, 2014 | 1 comentarii | 1021 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

motounelteMarius Șerban
Vânzările de motounelte on-line sunt foarte mici în România, internetul având, cu preponderență, un rol de informare, mai degrabă decât unul de achiziție efectivă. Motouneltele, spre deosebire de multe alte produse, nu se pretează pentru vânzarea on-line, în specila datorită faptului că utilizatorul final are nevoie de training în momentul achiziției. “Volumele vândute on-line sunt foarte mici pentru că, în România, consumatorii folosesc internetul mai mult pentru informare decât pentru cumpărarea propriu-zisă. În plus, vânzarea pe internet este riscantă – pe de-o parte produsele pot să difere mult față de cele comandate din poză, iar, pe de altă parte, consumatorul nu poate primi consultanța necesară. Am avut cazuri de produse deteriorate pentru că nu a fost respectată proporția amestecului dintre ulei și benzină. Motouneltele reprezintă produse cu multe particularități tehnice, care nu pot fi vândute fără o minimă consiliere de utilizare”, a declarat Ioan Mezei, directorul general al Stihl România.

Piața motouneltelor, pe plus

Dacă în acest an, cererea pe segmental motouneltelor a avut o creștere semnificativă, și anul viitor se estimează o creștere constantă a vânzărilor de astfel de produse.

“Am consemnat o creștere de 10% a vânzărilor față de anul trecut. La acestă creștere au contribuit toate categoriile de produse, cu excepția motofierăstraielor, unde nu am consemnat o astfel de evoluție din cauza competiției acerbe a canalelor de bricolaj. Pentru 2015 ne așteptăm la un avans de până la 10% față de 2014. Circa 75% din vânzările de utilaje sunt pentru utilizatori individuali. Pe ansamblul pieței estimăm un plus de 5%, a mai spus Mezei.

Nu mai sunt probleme cu mentalitatea, ci cu banii

Oficialii din acest sector consider că satul românesc a depășit problema de mentalitate de până acum și este mult mai deschis la tehnică performantă.

“Limitările nu mai sunt acum legate de accesul la informație și de mentalitatea consumatorului, ci, mai degrabă, de puterea lui financiară. Produsele low-cost reprezintă o alternativă de moment pentru clienți Prima tentație a clientului este să opteze pentru un produs cu un cost inițial mai mic, fără să se mai gândească la mentenața produsului sau la piese de schimb”, a continuat reprezentantul Stihl România.

O problemă constantă cu care s-a confruntat în anii trecuți acest sector a fost cea ridicată de produsele contrafăcute, însă, acest fenomen pare să se diminueze ca intensitate.

Mai puține produse contrafăcute

“Produsele contrafăcute n-au dispărut de pe piață, însă, din ce în ce mai multă lume este mai informată, iar reticența față de astfel de produse este mai mare. Motocultoarele au început să fie mai apreciate ca produse de înlocuire a tractoarelor pentru suprafețe mici, însă aici este o competiție puternică din partea produselor chinezești”, a mai precizat reprezentantul Stihl România.

Compania este pe cale să realizeze o serie de modificări în rețeaua comercială.

“Am început să înlocuim magazinele de 30-40 metri pătrați cu magazine de 120 de metri pătrați. Îi vom sprijini pe dealerii noștri, inclusiv financiar, pentru implementarea noilor standard”, a conchis Mezei.

Stihl și-a propus pentru acest an să-și extindă rețeaua comercială cu încă 20 de noi dealeri. Rețeaua companiei cuprinde 200 de dealeri în România, care operează 300 de magazine și spații service.

Veniturile grupului Stihl au ajuns, anul trecut, la 2,81 miliarde euro, în creștere cu 1,4% față de 2012. Compania deține 6 fabrici, 34 de centre naționale de vânzări și 120 de dealeri în 160 de țări din întreaga lume. Stihl România, controlată integral de firma mamă, a fost fondată în 1997.

Sursa: Agrostandard, Lumea Satului

One comment

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 25 August, 2020 | 0 comentarii | 164 vizualizari | 1 vot

PAINE

Romania este tara cu cele mai mici preturi la paine si cereale din UE, acestea fiind cu 47% sub nivelul din UE, în 2019, potrivit Eurostat. Sub media europeana se mai afla tari precum Bulgaria – 35% sub media UE si Polonia – cu 30% sub nivelul din UE. La polul opus se afla Danemarca […]

Autor: Agrostandard | 17 August, 2020 | 0 comentarii | 247 vizualizari | 1 vot

casa-unirea

Emil Dumitru, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, spune despre Casa de Comert Agroalimentar Unirea ca nu este un proiect terminat, ci va trebui sa fie restartat pe principii ale unei economii de piata transparente in care organizatiile de producatori sa fie cooptate in decizie, sa existe o consultare reala si sa […]

Autor: Agrostandard | 14 August, 2020 | 0 comentarii | 369 vizualizari | 1 vot

CIRESE

ProdCom Legume-Fructe a creat un grup de initiativa care are ca scop infiintarea unei forme asociative care sa reuneasca producatori de cirese! Iata si argumentele aduse de Aurel Tanase, presedintele ProdCom Legume-Fructe: CULTURA CIRESULUI ESTE O AFACERE DE SUCCES! Cireasa ca fruct acopera un procent mic in ce priveste cererea. Romania cu o suprafata de […]

Autor: Agrostandard | 11 August, 2020 | 0 comentarii | 261 vizualizari | 1 vot

piata sudului

Piata Sudului a fost reconstruita si extinsa cu spatii comerciale reconfigurate, in urma unei investitii de circa 10 milioane de euro, inaugurarea avand loc in data dee 11 august. Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe doua nivele – 105 la parter si 40 la etaj, precum si […]

Autor: Agrostandard | 10 August, 2020 | 0 comentarii | 505 vizualizari | 1 vot

ACDBR-1

Distribuitorii de bunuri de larg consum se plang ca Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile nu include si codurile CAEN specifice acestei activitati. Se intampla dupa ce Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) a semnalat inca de la inceputul lunii aprilie dificultatile […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
20 Aug 2020 | 0 comentarii | 1657 vizualizari | 4 voturi
»
22 Iun 2020 | 1 comentarii | 1370 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard