Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Vânzările de motounelte se țin departe de on-line
Agrostandard | 11 October, 2014 | 1 comentarii | 803 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

motounelteMarius Șerban
Vânzările de motounelte on-line sunt foarte mici în România, internetul având, cu preponderență, un rol de informare, mai degrabă decât unul de achiziție efectivă. Motouneltele, spre deosebire de multe alte produse, nu se pretează pentru vânzarea on-line, în specila datorită faptului că utilizatorul final are nevoie de training în momentul achiziției. “Volumele vândute on-line sunt foarte mici pentru că, în România, consumatorii folosesc internetul mai mult pentru informare decât pentru cumpărarea propriu-zisă. În plus, vânzarea pe internet este riscantă – pe de-o parte produsele pot să difere mult față de cele comandate din poză, iar, pe de altă parte, consumatorul nu poate primi consultanța necesară. Am avut cazuri de produse deteriorate pentru că nu a fost respectată proporția amestecului dintre ulei și benzină. Motouneltele reprezintă produse cu multe particularități tehnice, care nu pot fi vândute fără o minimă consiliere de utilizare”, a declarat Ioan Mezei, directorul general al Stihl România.

Piața motouneltelor, pe plus

Dacă în acest an, cererea pe segmental motouneltelor a avut o creștere semnificativă, și anul viitor se estimează o creștere constantă a vânzărilor de astfel de produse.

“Am consemnat o creștere de 10% a vânzărilor față de anul trecut. La acestă creștere au contribuit toate categoriile de produse, cu excepția motofierăstraielor, unde nu am consemnat o astfel de evoluție din cauza competiției acerbe a canalelor de bricolaj. Pentru 2015 ne așteptăm la un avans de până la 10% față de 2014. Circa 75% din vânzările de utilaje sunt pentru utilizatori individuali. Pe ansamblul pieței estimăm un plus de 5%, a mai spus Mezei.

Nu mai sunt probleme cu mentalitatea, ci cu banii

Oficialii din acest sector consider că satul românesc a depășit problema de mentalitate de până acum și este mult mai deschis la tehnică performantă.

“Limitările nu mai sunt acum legate de accesul la informație și de mentalitatea consumatorului, ci, mai degrabă, de puterea lui financiară. Produsele low-cost reprezintă o alternativă de moment pentru clienți Prima tentație a clientului este să opteze pentru un produs cu un cost inițial mai mic, fără să se mai gândească la mentenața produsului sau la piese de schimb”, a continuat reprezentantul Stihl România.

O problemă constantă cu care s-a confruntat în anii trecuți acest sector a fost cea ridicată de produsele contrafăcute, însă, acest fenomen pare să se diminueze ca intensitate.

Mai puține produse contrafăcute

“Produsele contrafăcute n-au dispărut de pe piață, însă, din ce în ce mai multă lume este mai informată, iar reticența față de astfel de produse este mai mare. Motocultoarele au început să fie mai apreciate ca produse de înlocuire a tractoarelor pentru suprafețe mici, însă aici este o competiție puternică din partea produselor chinezești”, a mai precizat reprezentantul Stihl România.

Compania este pe cale să realizeze o serie de modificări în rețeaua comercială.

“Am început să înlocuim magazinele de 30-40 metri pătrați cu magazine de 120 de metri pătrați. Îi vom sprijini pe dealerii noștri, inclusiv financiar, pentru implementarea noilor standard”, a conchis Mezei.

Stihl și-a propus pentru acest an să-și extindă rețeaua comercială cu încă 20 de noi dealeri. Rețeaua companiei cuprinde 200 de dealeri în România, care operează 300 de magazine și spații service.

Veniturile grupului Stihl au ajuns, anul trecut, la 2,81 miliarde euro, în creștere cu 1,4% față de 2012. Compania deține 6 fabrici, 34 de centre naționale de vânzări și 120 de dealeri în 160 de țări din întreaga lume. Stihl România, controlată integral de firma mamă, a fost fondată în 1997.

Sursa: Agrostandard, Lumea Satului

One comment

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

five × three =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 18 July, 2019 | 0 comentarii | 46 vizualizari | 1 vot

mega1

Peste 140 de producatori locali fac parte in prezent din program si cultiva sase legume de sezon pe o suprafata totala de peste 86 de hectare in zona de sud-est a tarii! Implicarea Mega Image este unica pe piata de retail din Romania: fiecare etapa a culturii, de la samanta pana la recolta, este verificata […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2019 | 0 comentarii | 151 vizualizari | 1 vot

fructe&legume

Pe vremuri, Romania era un brand pe piata de fructe si legume la nivel international. Se producea asa de mult, ca Europa nici nu putea face fata volumului de marfa livrat. Acum, abia daca ne putem asigura necesarul intern in sezon, in conditiile in care, dupa cum bine se stie, consumatorii romani prefera fructele si […]

Autor: Agrostandard | 5 July, 2019 | 0 comentarii | 175 vizualizari | 1 vot

FAO

Pretul cerealelor a crescut cu 6,7% In iunie, fata de luna precedenta, si cu 3,8% raportat la iunie 2018. Preturile s-au marit si la carne sau zahar cu 1,5%, respectiv 4,2%, in timp ce in cazul lactatelor a fost raportata o reducere de 11,9% fata de luna precedenta, preturile fiind insa cu 9,4% peste nivelul […]

Autor: Agrostandard | 5 July, 2019 | 0 comentarii | 136 vizualizari | 1 vot

mercosur-min

Acordul interregional dintre UE si Mercosur va elimina majoritatea tarifelor la exporturile UE catre Mercosur, mai precis la ciocolata si dulciuri, vinuri, bauturi etc. Cat despre importuri, nu se spune nimic, dar nici nu este greu sa ghicim ce poate sa vina dinspre Argentina si Brazilia, de exemplu! Dupa doua decenii de negocieri, Uniunea Europeana […]

Autor: Agrostandard | 3 July, 2019 | 0 comentarii | 112 vizualizari | 1 vot

valvis

Romania este o forta in domeniul apelor minerale, nu doar pe plan european, ci si mondial. Din pacate, insa, desi tara noastra detine 60% din rezervele potentiale de ape minerale ale Europei, prezenta pe piata internationala este mai mult decat modesta. O dovedesc si cifrele: o productie interna de 1,8 miliarde de litri si o […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
01 Mai 2019 | 0 comentarii | 2775 vizualizari | 5 voturi
28 Iun 2019 | 1 comentarii | 1611 vizualizari | 3 voturi
11 Iul 2019 | 0 comentarii | 65 vizualizari | 2 voturi
26 Iun 2019 | 0 comentarii | 81 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Romanian Financial Conference



bad politics

2019 © Agrostandard