Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Industria alimentara
Studiu GfK: Magazinele de tip discount, pe val in pandemie! Vanzari mai mari la conserve si alimente instant!
Agrostandard | 9 September, 2020 | 0 comentarii | 195 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

magazine_discountMagazinele de tip discount sunt marii castigatori ai comertului modern, potrivit unui studiu GfK. Astfel, cu o crestere de 37% in valoare fata de ianuarie – iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarketurile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. In aceeasi perioada din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.

Cel mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarketurile si comertul traditional, care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori, dar si al cresterii in valoare.

9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera mai putin de 1% din total cheltuieli.

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica. Astfel, segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG in prima jumatate din 2020, insa contribuie in proportie de 43% la cresterea acesteia. Marcile proprii isi continua trendul ascendent, in special la lactate, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi alcoolice, non-alcoolice, cafea.

Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ in ianuarie – iunie 2020 se numara conservele (carne, peste), alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul, produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum, pe fondul cresterii timpului petrecut acasa, se mai arata in studiul GfK.

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere in valoare cu 12% in prima jumatate a anului in curs fata de primul semestru din 2019, iar pe fondul unor preturi majorate cu 5% gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret, potrivit unui studiu GfK.

“Criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%”, releva datele studiului.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 6 March, 2021 | 0 comentarii | 852 vizualizari | 1 vot

Fără titlu (55)

Grupul polonez Citronex, unul dintre cei mai mari importatori si distribuitori de banane din lume, vrea sa construiasca pana la 50 ha de sere in Targu Jiu in urmatorii ani, acestea urmand sa fie destinate cultivarii tomatelor, a anuntat primarul Marcel Romanescu. De altfel, polonezii constituie si un producator important de tomate. Reprezentantii Citronex, prezenti […]

Autor: Agrostandard | 6 March, 2021 | 0 comentarii | 631 vizualizari | 2 voturi

musca

Pesta porcina africana a ajuns si in ferma lui Dimitrie Musca, administratorul CAI Curtici, de la Macea! Peste 21.000 de porci urmeaza sa fie ucisi din cauza pestei porcine africane (PPA), in ciuda masurilor de biosecuritate stricte care se aplica in complex. Dimitrie Musca, banuieste ca la mijloc ar putea fi si plasarea intentionata a […]

Autor: Agrostandard | 4 March, 2021 | 0 comentarii | 122 vizualizari | 1 vot

solar

Clientul Patria Credit IFN din 2020 este legumicultor, locuieste în mediul rural din Muntenia si ia credite între 5.000 si 25.000 de euro, pe care îi aloca pentru investitii. Asa arata profilul clientului din Romania, potrivit informatiilor facute publice de Patria Credit IFN. 67% dintre clienti provin din Muntenia, 23% din Moldova, 9% din Ardeal […]

Autor: Agrostandard | 4 March, 2021 | 0 comentarii | 108 vizualizari | 1 vot

cartofi-congelati

Piata de cartofi congelati din Romania a explodat in ultimele decenii, Romania fiind tara cu cel mai mare ritm de crestere a consumului in UE, potrivit unui studiu realizat de IndexBox, care arata ca importurile au atins undeva la 86.000 de tone, in 2019. O realitate de care sunt constienti si producatorii locali de cartofi, […]

Autor: Agrostandard | 3 March, 2021 | 0 comentarii | 2627 vizualizari | 5 voturi

vinete

Programul ″Tomata″ se extinde in acest an si va cuprinde alte 4 legume: varza, vinete, castraveti si ardei. In plus, sumele pe care le vor lua agricultorii vor fi acordate diferentiat: pentru vanzare directa si pentru industria de conserve, spune ministrul Agriculturii, potrivit Stirile Protv. Noile masuri ar trebui sa scada importurile, desi acest lucru […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
03 Mar 2021 | 0 comentarii | 2627 vizualizari | 5 voturi
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1798 vizualizari | 4 voturi
27 Feb 2021 | 0 comentarii | 296 vizualizari | 3 voturi
26 Feb 2021 | 0 comentarii | 666 vizualizari | 3 voturi
»
27 Ian 2021 | 0 comentarii | 5481 vizualizari | 3 voturi
»
03 Mar 2021 | 0 comentarii | 2627 vizualizari | 5 voturi
»
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 2201 vizualizari | 3 voturi
»
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1798 vizualizari | 4 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2021 © Agrostandard