Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Industria alimentara
Studiu GfK: Magazinele de tip discount, pe val in pandemie! Vanzari mai mari la conserve si alimente instant!
Agrostandard | 9 September, 2020 | 0 comentarii | 112 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

magazine_discountMagazinele de tip discount sunt marii castigatori ai comertului modern, potrivit unui studiu GfK. Astfel, cu o crestere de 37% in valoare fata de ianuarie – iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarketurile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. In aceeasi perioada din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.

Cel mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarketurile si comertul traditional, care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori, dar si al cresterii in valoare.

9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera mai putin de 1% din total cheltuieli.

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica. Astfel, segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG in prima jumatate din 2020, insa contribuie in proportie de 43% la cresterea acesteia. Marcile proprii isi continua trendul ascendent, in special la lactate, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi alcoolice, non-alcoolice, cafea.

Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ in ianuarie – iunie 2020 se numara conservele (carne, peste), alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul, produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum, pe fondul cresterii timpului petrecut acasa, se mai arata in studiul GfK.

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere in valoare cu 12% in prima jumatate a anului in curs fata de primul semestru din 2019, iar pe fondul unor preturi majorate cu 5% gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret, potrivit unui studiu GfK.

“Criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%”, releva datele studiului.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 24 September, 2020 | 0 comentarii | 39 vizualizari | 1 vot

BF1

BucharestFoodSummit.ro – Cel mai mare si important eveniment international al toamnei din Romania in agribusiness, productie alimentara, productie de bauturi, retail si HoReCa. Editia a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020 BucharestFoodSummit.ro continua in forta!

Autor: Agrostandard | 23 September, 2020 | 0 comentarii | 76 vizualizari | 1 vot

dragomiresti

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se afla in plin proces de semnare a contractelor de finantare pentru investitii specifice si asigurarea unor cheltuieli materiale pentru un numar de 56 de licee tehnologice cu profil preponderent agricol, a caror lista este prezentata in anexa. Prin implementarea masurilor cuprinse in contractele de finantare, MADR vizeaza dezvoltarea invatamantului […]

Autor: Agrostandard | 22 September, 2020 | 0 comentarii | 170 vizualizari | 1 vot

apicultori

Ministerul Agriculturii și Dezvoltarii Rurale anunta ca Directiile Agricole Judetene (DAJ) pot incepe de marti – 22 septembrie plata ajutorului de minimis catre apicultori. In cursul zilei de luni, 21 septembrie 2020, conturile DAJ au fost alimentate cu sumele necesare, iar pasul urmator este plata catre beneficiarii acestei scheme de ajutor. Ultima zi pentru depunerea […]

Autor: Agrostandard | 21 September, 2020 | 0 comentarii | 160 vizualizari | 1 vot

summit

BucharestFoodSummit.ro – Cel mai mare si important eveniment international al toamnei din Romania in agribusiness, productie alimentara, productie de bauturi, retail si HoReCa. Editia a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020! BucharestFoodSummit.ro este organizat in parteneriat cu: #RomaniaFunctioneaza, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatura Biris-Goran, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Maracineni, HORA, Agrostandard si […]

Autor: Agrostandard | 21 September, 2020 | 1 comentarii | 78 vizualizari | 1 vot

Petre-Roman

In interviul acordat in exclusivitate Food Biz, Petre Roman, fost prim-ministru al Romaniei, vorbeste despre criza alimentara si consecintele grave pe care schimbarile climatice le au asupra securitatii alimentare. In anumite regiuni, inclusiv in Romania, exista deja zone grav afectate iar productiile agricole sunt compromise. Criza alimentara este serioasa si se poate agrava si mai […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard