Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Industria alimentara
Studiu GfK: Magazinele de tip discount, pe val in pandemie! Vanzari mai mari la conserve si alimente instant!
Agrostandard | 9 September, 2020 | 0 comentarii | 154 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

magazine_discountMagazinele de tip discount sunt marii castigatori ai comertului modern, potrivit unui studiu GfK. Astfel, cu o crestere de 37% in valoare fata de ianuarie – iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarketurile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. In aceeasi perioada din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.

Cel mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarketurile si comertul traditional, care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori, dar si al cresterii in valoare.

9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera mai putin de 1% din total cheltuieli.

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica. Astfel, segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG in prima jumatate din 2020, insa contribuie in proportie de 43% la cresterea acesteia. Marcile proprii isi continua trendul ascendent, in special la lactate, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi alcoolice, non-alcoolice, cafea.

Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ in ianuarie – iunie 2020 se numara conservele (carne, peste), alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul, produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum, pe fondul cresterii timpului petrecut acasa, se mai arata in studiul GfK.

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere in valoare cu 12% in prima jumatate a anului in curs fata de primul semestru din 2019, iar pe fondul unor preturi majorate cu 5% gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret, potrivit unui studiu GfK.

“Criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%”, releva datele studiului.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 30 November, 2020 | 0 comentarii | 101 vizualizari | 1 vot

varujan

Deputatul Varujan Pambuccian, membru in Comisia pentru Tehnologia Informatiei și Comunicatiilor, considera ca echilibrarea balantei de plati a Romaniei este mai mult decat o urgenta, la acest moment. Romania exporta materii prime și importa produse finite, adica așa cum fac tarile subdezvoltate despre care ni se tot vorbea in urma cu cateva decenii. Un adevar […]

Autor: Agrostandard | 29 November, 2020 | 0 comentarii | 111 vizualizari | 1 vot

BFS-Varujan-750x430

Deputatul Varujan Pambuccian, membru in Comisia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor, vrea abtina iacrederea alegătorilor pentru al optulea mandat de parlamentar! Va fi o continuare a muncii de peste 15 ani, a eforturilor sustinute pentru dezvoltarea industriei de IT&C (care a devenit una dintre cele mai performante din Romania), dar de data aceasta, intr-un alt […]

Autor: Agrostandard | 27 November, 2020 | 0 comentarii | 409 vizualizari | 1 vot

KV_Invitatie mici producatori_Kaufland Romania

Micii producatori locali de legume fructe din intreaga tara sunt invitati sa se inscrie pana pe 7 decembrie 2020 in program, printr-un e-mail la office@kaufland.ro! Pentru a fi alaturi de producatorii mici de legume fructe afectati de dificultati in perioada aceasta, Kaufland Romania isi pune la dispozitie spatiile din magazine, pentru ca acestia sa isi […]

Autor: Agrostandard | 26 November, 2020 | 0 comentarii | 159 vizualizari | 1 vot

KV_Carne de porc romaneasca_Program Kaufland

Premiera in retail: Kaufland dezvolta primul program agricol pentru carne de porc romaneasca in magazine – ,,Porc nascut si crescut in Romania si introduce noi standarde de calitate pentru cresterea porcilor! Kaufland este primul lant de magazine in care 100% din carnea de porc de la Raftul Romanesc provine de la porci nascuti, si nu […]

Autor: Agrostandard | 21 November, 2020 | 0 comentarii | 55 vizualizari | 0 voturi

Napolact Granola

FrieslandCampina Romania le ofera amatorilor unui stil de viata sanatos doua noi optiuni pentru un mic-dejun savuros – iaurturi bio cu granola, fie ele cu capsuni si zmeura sau cu seminte si miere. O noua gama de iaurturi Napolact BIO le sta la dispozitie celor care mizeaza pe cea mai importanta masa a zilei si […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard