Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Studiu. Bugetul oraseanului de sarbatori: 1.717 lei. O treime din bani reprezinta alimentele
Agrostandard | 20 December, 2017 | 0 comentarii | 529 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

supermarketBugetul total (Craciun si Revelion) alocat pentru Sarbatorile din acest an este estimat la 1.717 lei, conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori”, realizat de MEDNET Marketing Research Center in mediul urban (orase mari +100.000 locuitori, orase mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori si orase mici sub 30.000 locuitori), Astfel, mai mult de jumatate dintre locuitorii din urban vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce 26,3% dintre acestia vor aloca o suma mai mica de 1.000 de lei. O parte semnificativa a bugetului pentru Sarbatorile de Iarna va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 685 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 457 lei. Nici cadourile nu sunt neglijate, repondentii estimand ca vor cumpara cadouri de aproximativ 611 lei.

De asemenea, cei care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati aproximativ 819 lei, iar pentru iesile la restaurant / in oras suma medie alocata va fi 300 lei. In orasele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de Iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.746 lei.

Daca in anul 2016 locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca, in medie, 656 lei pe alimente, in 2017 bugetul mediu a inregistrat o usoara crestere, ajungand la 697 lei. Acelasi trend crescator se mentine si la produsele nealimentare (imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.), suma alocata pentru astfel de cumparaturi de catre locuitorii oraselor mari fiind de 466 lei.

Dintre produsele pe care si le-ar dori in aceasta perioada, dar nu si le permit, cele mai mentionate de catre respondenti au fost din categoria IT & Gadget-uri (laptop, telefon, tableta etc.) (32.9%) si Electronice / Electrocasnice (21.1%). De asemenea, exista si persoane care, de sarbatori, si-ar dori produse alimentare precum carne sau produse din carne ori cozonac, dar nu au bani pentru asta.

850 de lei pentru calatorii

In orasele mari, cei care vor pleca de sarbatori in excursii / calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget comparabil cu cel din 2016 (850,03 lei in 2017 comparativ cu 839,21 lei in 2016). Nici pentru iesirile la restaurant / in oras, locuitorii oraselor mari (+100.000 locuitori) nu si-au marit considerabil bugetul fata de anul precedent (313,72 buget mediu in 2017 fata de 299,21 lei buget mediu in 2016).

Si anul acesta procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de Sarbatori (Craciun si Revelion) depaseste 90%, cele mai cautate produse fiind dulciurile, articolele de imbracaminte / incaltaminte sau cosmetice / parfumuri. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, in special, membri ai familiei.

In ceea ce priveste bugetul pentru cadouri, putem observa ca suma alocata de respondentii din orasele mari (+100.000 locuitori) este in crestere de la an la an (621,63 lei in 2017 fata de 577,22 lei in 2016).

Anul acesta, putin peste o treime dintre respondentii din mediul urban si-au exprimat intentia de a cumpara un brad natural de Craciun. Cei mai multi dintre respondenti (49.2%) au deja unul artificial, in timp ce alti 5.7% nu vor impodobi bradul.

In ceea ce priveste Revelionul 2018, 79,7% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 3,6% vor pleca in strainatate.

Dintre cei care vor ramane in tara de Revelion, 75,6% vor petrece alaturi de familie / prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 11,7% vor merge intr-o statiune, in timp ce 9.1% vor intampina noul an intr-un club sau restaurant. Procentul celor care vor iesi in aer liber (in centrul orasului / Piata Centrala / Piata Universitatii etc.) la trecerea dintre ani este de 3,6%.

Studiul a fost realizat online pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 locuitori, orase mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orase mari – peste 100.000 locuitori) in perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.

MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Sursa foto: Opinia Timisoarei

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

2 × 3 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 14 December, 2018 | 0 comentarii | 220 vizualizari | 1 vot

OLI1

Daca cumva va este dor de celebrele amandine, eclere sau de faimoasele savarine (prajiturile emblema inainte de 1989) din vremea copilariei, nu aveti decat sa treceti pragul unei cofetarii de provincie care si-a cucerit de mult clientii prin gustul si aroma prajiturilor sale. Este vorba de Cofetaria Oli, un business de familie din Ploiesti, care […]

Autor: Agrostandard | 12 December, 2018 | 0 comentarii | 88 vizualizari | 1 vot

cartofi legume

Cartofii se afla in topul scumpirilor la produsele alimentare, in acest an, cresterea pretului in noiembrie 2018 fata de decembrie 2017 fiind de 32,07%, informeaza Institutul National de Statistica (INS). Majorari de preturi importante s-au mai înregistrat la legume si conserve de legume (plus 17,29%) si gaze naturale (plus 16,61%). Ouale s-au ieftinit insa cu […]

Autor: Agrostandard | 11 December, 2018 | 0 comentarii | 93 vizualizari | 1 vot

olympus

Fabrica de Lapte Brasov, producatorul lactatelor Olympus, Oly, Fabrica Brasoveanu si Stragghisto, estimeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri cu 10% fata de anul precedent, pana la 100 de milioane de euro. Compania se afla pe locul trei in topul jucatorilor de lactate din Romania, potrivit lui Athanasios Giannousis, director comercial al […]

Autor: Agrostandard | 9 December, 2018 | 0 comentarii | 163 vizualizari | 1 vot

albine

Intentia guvernantilor de a exclude albina ca specie din noua Lege a zootehniei starneste nemultumirea ACA care sustine ca masura le va aduce prejudicii mari. Si aceasta dupa ce apicultura romaneasca nu a trecut prin cele mai bune momente in ultimii ani din mai multe cauze….“Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania, ca reprezentant al tuturor […]

Autor: Agrostandard | 4 December, 2018 | 0 comentarii | 113 vizualizari | 1 vot

luca forum

Care este stadiul in care se afla agricultura romaneasca la mai bine de zece ani de la aderarea la UE si cat de mult a progresat ea in tot acest rastimp? Ei bine, exista destule voci care sustin ca nu este cazul sa ne imbatam cu apa rece, mai mult decat trebuie….Si poate ca ar […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard