Bugetul total (Craciun si Revelion) alocat pentru Sarbatorile din acest an este estimat la 1.717 lei, conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori”, realizat de MEDNET Marketing Research Center in mediul urban (orase mari +100.000 locuitori, orase mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori si orase mici sub 30.000 locuitori), Astfel, mai mult de jumatate dintre locuitorii din urban vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce 26,3% dintre acestia vor aloca o suma mai mica de 1.000 de lei. O parte semnificativa a bugetului pentru Sarbatorile de Iarna va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 685 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 457 lei. Nici cadourile nu sunt neglijate, repondentii estimand ca vor cumpara cadouri de aproximativ 611 lei.
De asemenea, cei care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati aproximativ 819 lei, iar pentru iesile la restaurant / in oras suma medie alocata va fi 300 lei. In orasele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de Iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.746 lei.
Daca in anul 2016 locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca, in medie, 656 lei pe alimente, in 2017 bugetul mediu a inregistrat o usoara crestere, ajungand la 697 lei. Acelasi trend crescator se mentine si la produsele nealimentare (imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.), suma alocata pentru astfel de cumparaturi de catre locuitorii oraselor mari fiind de 466 lei.
Dintre produsele pe care si le-ar dori in aceasta perioada, dar nu si le permit, cele mai mentionate de catre respondenti au fost din categoria IT & Gadget-uri (laptop, telefon, tableta etc.) (32.9%) si Electronice / Electrocasnice (21.1%). De asemenea, exista si persoane care, de sarbatori, si-ar dori produse alimentare precum carne sau produse din carne ori cozonac, dar nu au bani pentru asta.
850 de lei pentru calatorii
In orasele mari, cei care vor pleca de sarbatori in excursii / calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget comparabil cu cel din 2016 (850,03 lei in 2017 comparativ cu 839,21 lei in 2016). Nici pentru iesirile la restaurant / in oras, locuitorii oraselor mari (+100.000 locuitori) nu si-au marit considerabil bugetul fata de anul precedent (313,72 buget mediu in 2017 fata de 299,21 lei buget mediu in 2016).
Si anul acesta procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de Sarbatori (Craciun si Revelion) depaseste 90%, cele mai cautate produse fiind dulciurile, articolele de imbracaminte / incaltaminte sau cosmetice / parfumuri. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, in special, membri ai familiei.
In ceea ce priveste bugetul pentru cadouri, putem observa ca suma alocata de respondentii din orasele mari (+100.000 locuitori) este in crestere de la an la an (621,63 lei in 2017 fata de 577,22 lei in 2016).
Anul acesta, putin peste o treime dintre respondentii din mediul urban si-au exprimat intentia de a cumpara un brad natural de Craciun. Cei mai multi dintre respondenti (49.2%) au deja unul artificial, in timp ce alti 5.7% nu vor impodobi bradul.
In ceea ce priveste Revelionul 2018, 79,7% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 3,6% vor pleca in strainatate.
Dintre cei care vor ramane in tara de Revelion, 75,6% vor petrece alaturi de familie / prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 11,7% vor merge intr-o statiune, in timp ce 9.1% vor intampina noul an intr-un club sau restaurant. Procentul celor care vor iesi in aer liber (in centrul orasului / Piata Centrala / Piata Universitatii etc.) la trecerea dintre ani este de 3,6%.
Studiul a fost realizat online pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 locuitori, orase mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orase mari – peste 100.000 locuitori) in perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.
MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).
Sursa foto: Opinia Timisoarei
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Agrostandard | 22 January, 2021 | 0 comentarii | 65 vizualizari | 2 voturi

Producatorul de preparate din carne Sergiana din Brasov anunta planuri importante pentru 2021 in ceea ce priveste dezvoltarea retelei proprii de retail atât pe segmentul comertului traditional, cat si pe cel modern. Nu in ultimul rând, se are in vedere si consolidarea prezentei in comertul electronic, dupa inaugurarea Pravaliei Online, in noiembrie 2020. Prima directie, […]
Autor: Agrostandard | 22 January, 2021 | 0 comentarii | 63 vizualizari | 1 vot

Reprezentantii Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu (APSS) prezinta in premiera pentru România prima campanie a unui produs incadrat intr-un sistem de calitate European, facând cunoscuta povestea Salamului de Sibiu publicului larg. Salamul de Sibiu – Indicatie Geografica Protejata este primul produs romanesc din categoria carne procesata recunoscut in 2016 cu distinctia europeana a calitatii […]
Autor: Agrostandard | 20 January, 2021 | 0 comentarii | 1324 vizualizari | 2 voturi

Ministrul Agriculturii Adrian Oros a anuntat sumele care vor ajunge la legumicultori pentru Campania 2020: 4880 euro/ha – sprijin cuplat vegetal (SCV) pentru legume cultivate in spatii protejate si 1800 euro/ha – SCV la tomate pentru industrializare. Programul Tomata se va extinde si se va imbunatati, dupa ce in patru ani a consumat 172 mil. […]
Autor: Agrostandard | 19 January, 2021 | 0 comentarii | 205 vizualizari | 1 vot

Pe vremuri producea masini agricole, astazi vorbim de roboti si drone, senzori sau echipamente de ultima generatie, conform solicitarilor venite din partea pietei. O transformare incredibila a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Masini si Instalatii Destinate Agriculturii si Industriei Alimentare – INMA Bucuresti, cu o traditie de aproape 100 de ani, la care putini s-ar […]
Autor: Agrostandard | 18 January, 2021 | 0 comentarii | 166 vizualizari | 1 vot

Federatia Asociatiilor Apicole din Romania Romapis s-a saturat de derogarile repetate privind utilizarea neonicotinoidelor in Romania si atrage atentia ministrului Agriculturii Adrian Oros ca ele -au facut prin abuzarea legislatiei europene, motiv pentru care solicitam corectarea acestor erori grave prin revocarea autorizatiilor nr. 13335, 13336 si 13337/18.12.2020. Iata si scrisoare adresata ministrului Oros de ROMAPIS. […]