Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Studiu. Bugetul oraseanului de sarbatori: 1.717 lei. O treime din bani reprezinta alimentele
Agrostandard | 20 December, 2017 | 0 comentarii | 402 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

supermarketBugetul total (Craciun si Revelion) alocat pentru Sarbatorile din acest an este estimat la 1.717 lei, conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori”, realizat de MEDNET Marketing Research Center in mediul urban (orase mari +100.000 locuitori, orase mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori si orase mici sub 30.000 locuitori), Astfel, mai mult de jumatate dintre locuitorii din urban vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce 26,3% dintre acestia vor aloca o suma mai mica de 1.000 de lei. O parte semnificativa a bugetului pentru Sarbatorile de Iarna va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 685 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 457 lei. Nici cadourile nu sunt neglijate, repondentii estimand ca vor cumpara cadouri de aproximativ 611 lei.

De asemenea, cei care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati aproximativ 819 lei, iar pentru iesile la restaurant / in oras suma medie alocata va fi 300 lei. In orasele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de Iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.746 lei.

Daca in anul 2016 locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca, in medie, 656 lei pe alimente, in 2017 bugetul mediu a inregistrat o usoara crestere, ajungand la 697 lei. Acelasi trend crescator se mentine si la produsele nealimentare (imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.), suma alocata pentru astfel de cumparaturi de catre locuitorii oraselor mari fiind de 466 lei.

Dintre produsele pe care si le-ar dori in aceasta perioada, dar nu si le permit, cele mai mentionate de catre respondenti au fost din categoria IT & Gadget-uri (laptop, telefon, tableta etc.) (32.9%) si Electronice / Electrocasnice (21.1%). De asemenea, exista si persoane care, de sarbatori, si-ar dori produse alimentare precum carne sau produse din carne ori cozonac, dar nu au bani pentru asta.

850 de lei pentru calatorii

In orasele mari, cei care vor pleca de sarbatori in excursii / calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget comparabil cu cel din 2016 (850,03 lei in 2017 comparativ cu 839,21 lei in 2016). Nici pentru iesirile la restaurant / in oras, locuitorii oraselor mari (+100.000 locuitori) nu si-au marit considerabil bugetul fata de anul precedent (313,72 buget mediu in 2017 fata de 299,21 lei buget mediu in 2016).

Si anul acesta procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de Sarbatori (Craciun si Revelion) depaseste 90%, cele mai cautate produse fiind dulciurile, articolele de imbracaminte / incaltaminte sau cosmetice / parfumuri. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, in special, membri ai familiei.

In ceea ce priveste bugetul pentru cadouri, putem observa ca suma alocata de respondentii din orasele mari (+100.000 locuitori) este in crestere de la an la an (621,63 lei in 2017 fata de 577,22 lei in 2016).

Anul acesta, putin peste o treime dintre respondentii din mediul urban si-au exprimat intentia de a cumpara un brad natural de Craciun. Cei mai multi dintre respondenti (49.2%) au deja unul artificial, in timp ce alti 5.7% nu vor impodobi bradul.

In ceea ce priveste Revelionul 2018, 79,7% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 3,6% vor pleca in strainatate.

Dintre cei care vor ramane in tara de Revelion, 75,6% vor petrece alaturi de familie / prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 11,7% vor merge intr-o statiune, in timp ce 9.1% vor intampina noul an intr-un club sau restaurant. Procentul celor care vor iesi in aer liber (in centrul orasului / Piata Centrala / Piata Universitatii etc.) la trecerea dintre ani este de 3,6%.

Studiul a fost realizat online pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 locuitori, orase mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orase mari – peste 100.000 locuitori) in perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.

MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Sursa foto: Opinia Timisoarei

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

three × 1 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 20 April, 2018 | 0 comentarii | 221 vizualizari | 1 vot

oua-1

Importurile de oua din Polonia se fac la preturi de dumping, sub pretul practicat pe piata proprie a Poloniei, concurand neloial fermierii romani, sustin reprezentantii Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, intr-un document transmis Guvernului, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Consiliului Concurentei. Din Polonia provine peste 80% din totalul oualor importate […]

Autor: Agrostandard | 20 April, 2018 | 0 comentarii | 172 vizualizari | 1 vot

magazin

Fermierii si IMM-urile vor beneficia de mai multa certitudine si vor fi degrevatI partial de necesitatea de a gestiona riscuri pe care nu le pot controla prin noile masuri de interzicere a practicilor comerciale neloiale propuse de Comisia Europeana recent. Totodata, micilor operatori le va fi asigurat un tratament mai echitabil, iar autoritatile nationale vor […]

Autor: Agrostandard | 18 April, 2018 | 0 comentarii | 328 vizualizari | 1 vot

Raftul Romanesc_Kaufland____

Kaufland Romania a lansat Raftul Romanesc – zona special amenajata in magazine, in care sunt expuse separat produsele din carne de porc romaneasca pentru a incuraja clientii sa opteze pentru produse autohtone si a sustine astfel economia locala. Raftul Romanesc este parte din primul program national pentru carne romaneasca, initiat de Kaufland, care ajunge astfel […]

Autor: Agrostandard | 18 April, 2018 | 0 comentarii | 264 vizualizari | 1 vot

lapte

Producatorii de lapte din Europa au intrat in 2018 cu stangul, in conditiile in care pretul de achizitie a scazut de la o luna la alta in primul trimestru. In februarie, pentru a treia luna consecutiv, pretul mediu platit fermierilor europeni s-a micsorat, stabilindu-se la 344,6 euro/tona, potrivit presei internationale. De remarcat faptul ca o […]

Autor: Agrostandard | 13 April, 2018 | 0 comentarii | 82 vizualizari | 1 vot

BOD

Romania are la acest moment cinci fabrici de zahar operationale, detinute de patru companii, fata de 33 inainte de Revolutie. Ce-am avut si cu ce-am mai ramas, ca sa nu mai comentam prea mult…..Ministerul Agriculturii a anuntat ca a recunoscut ca operatori economici care desfasoara activitati de fabricarea zaharului urmatoarele fabrici: Antrepriza Zahar Bod – […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
11 Apr 2018 | 1 comentarii | 10252 vizualizari | 2 voturi
15 Mar 2018 | 1 comentarii | 1963 vizualizari | 2 voturi
23 Feb 2018 | 0 comentarii | 357 vizualizari | 2 voturi
»
11 Apr 2018 | 1 comentarii | 10252 vizualizari | 2 voturi
»
24 Feb 2018 | 4 comentarii | 5799 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2018 © Agrostandard