Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Studiu Adama: Romanii au cumparat mai multe fructe si legume proaspete in pandemie
Agrostandard | 15 May, 2020 | 0 comentarii | 350 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

fr&legUn studiu Eurostat din aprilie 2019 arata ca Romania se confrunta cu un paradox: desi suntem un producator important de fructe si legume, romanii sunt codasi la consumul acestora.Un an mai tarziu, in context pandemic, consumatorii chestionati arata o realitate modificata: ei declara ca au cumparat mai mult decat inainte de criza fructe proaspete (30%), legume (26%). Pe urmatoarele locuri se situeaza produsele congelate si conservele. Produsele de baza (faina, ulei, malai), apa imbuteliata si racoritoarele sunt si ele cumparate mai mult in aceasta perioada de catre 25% dintre consumatori, potrivit unui studiu derulat in luna aprilie de Unlock Research pentru Adama Agricultural Solutions.

Pe de alta parte, anumite categorii de alimente sunt cumparate mai putin decat inainte – mancarea gata preparata (39%), alcoolul (35%), dar si snacks-urile (33%), produsele de panificatie/ brutarie (29%) si mezelurile (28%).

Apar si alte schimbari in comportament in aceasta perioada, o mare parte avand legatura cu igienizarea – 88% dintre consumatori spala fructele si legumele cu mai multa atentie decat inainte, iar 60% dezinfecteaza ambalajele produselor dupa achizitionare.

Citeste si Cooperativa Tara Mea livreaza rosii de la 150 producatori romani in hipermarketuri

Principalele masuri asteptate de la producatori pentru garantarea sigurantei alimentelor fac referire la echipamentele adecvate de protectie pentru angajati – 78%, dar si la masuri sporite de igienizare a spatiului de productie – 68%. Aditional, consumatorii considera oportune si alte masuri, precum extinderea procedurii de testare a sanatatii angajatilor, dar si ca producatorii sa automatizeze cat mai mult din procesul de productie sau sa dezvolte masuri suplimentare de sterilizare a produselor.

Nu in ultimul rand, consumatorii si-ar dori ca brandurile sa comunice mai mult despre actiunile pe care le intreprind pentru a asigura siguranta alimentelor.

Citeste si “Producatori si bazine legumicole din Romania”

Frecventa de cumparare a produselor alimentare a scazut semnificativ de la declansarea crizei sanitare. Daca inainte de criza 83% dintre cei chestionati faceau cumparaturi de produse alimentare de cel putin de cateva ori pe saptamana, criza pandemica a determinat schimbari in tiparul de cumparaturi, acum 62% declara ca fac cumparaturi de produse alimentare o data pe saptamana sau mai rar. Tinerii (18-24 ani) sunt categoria care la care volumul de cumparaturi a crescut cel mai mult.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 24 February, 2021 | 0 comentarii | 66 vizualizari | 1 vot

paie_balot

Franta, cea mai mare putere agricola a UE, domina topurile la cereale la nivel european. În 2020, agricultorii din Hexagon au obținut cea mai mare productie de cereale – 56,7 milioane de tone, fiind urmati de cei din Spania – 27,3 milioane de tone si Ungaria – 15,4 milioane de tone. Francezii au ocupat prima […]

Autor: Agrostandard | 21 February, 2021 | 0 comentarii | 218 vizualizari | 1 vot

deseuri

Legea nr. 181/2020 privind gestionarea deseurilor nepericuloase compostabile a intrat in vigoare incepand cu data de 20 februarie. Astfel, autoritatile administratiei publice locale trebuie sa implementeze sistemul de colectare separata a deseurilor biodegradabile, sa extinda colectarea separata din usa in usa a biodeseurilor in mediul urban, dublata de implementarea schemei „plateste pentru cat arunci” si […]

Autor: Agrostandard | 21 February, 2021 | 0 comentarii | 125 vizualizari | 1 vot

import alimente

Romania este dependenta de mancarea din import, iar acest lucru se vede tot mai mult de la an la an. Altadata granarul Europei, acum am ajuns sa importam de toate. Mai mult de jumatate din produsele de pe rafturi provin din alte tari, in special din Germania si Polonia. Iar produsele romanesti se gasesc cu […]

Autor: Agrostandard | 19 February, 2021 | 0 comentarii | 86 vizualizari | 1 vot

carrefour

Grupul francez de distributie Carrefour a inregistat o cifra de afaceri de 78,609 miliarde euro in 2020, in crestere cu 7,8% fata de 2019, in timp ce vanzarile din Romania au crescut cu 2,1%, pana la 2,327 miliarde euro, transmite Reuters. De asemenea, la finele anului trecut, grupul Carrefour avea un numar total de 13.048 […]

Autor: Agrostandard | 12 February, 2021 | 0 comentarii | 317 vizualizari | 1 vot

elvis_cazacu

Accesul producatorilor romani de mezeluri în retelele de supermarketuri este destul de greoi la acest moment, mai ales în cazul producatorilor locali de dimensiuni medii nou intrati pe piata. Pentru a-si asigura vanzarea, unii îsi deschid chiar retele proprii de magazine, dar chiar si asa nu exclud o posibila intrare în marile lanturi de retail […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1776 vizualizari | 4 voturi
19 Feb 2021 | 0 comentarii | 331 vizualizari | 3 voturi
14 Feb 2021 | 0 comentarii | 143 vizualizari | 3 voturi
»
27 Ian 2021 | 0 comentarii | 5369 vizualizari | 3 voturi
»
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 2084 vizualizari | 3 voturi
»
05 Dec 2020 | 0 comentarii | 1893 vizualizari | 2 voturi
»
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1776 vizualizari | 4 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2021 © Agrostandard