Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Studiu ADAMA: 28% dintre oraseni sunt ingrijorati de siguranta alimentara
Agrostandard | 14 May, 2020 | 0 comentarii | 235 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

infografic studiu (1)Cea mai mare ingrijorare resimtita de catre romanii din mediul urban este legata de situatia generala a economiei si viitorul incert, urmata de propria situatie financiara, punerea in pericol a sanatatii si teama de a ramane fara loc de munca, arata un studiu derulat in luna aprilie de Unlock Research pentru Adama Agricultural Solutions. Studiul analizeaza fricile si comportamentele alimentare ale romanilor in pandemie! Temerile privind securitatea alimentara se regasesc abia pe locul al 9-lea, ceea ce arata ca atat productia, cat si distributia produselor alimentare a functionat in parametri normali in contextul pandemiei; Doar 28% dintre romanii din mediul urban se declara ingrijorati de siguranta alimentara.

Principalele motive de ingrijorare fac referire la posibilitatea de contaminare a produselor sau ambalajelor de catre ceilalti cumparatori (46%) sau de catre personalul de vanzare (41%). Din acest punct de vedere, consumatorii sustin ca ar fi benefice actiuni de comunicare din partea autoritatilor care sa clarifice in ce masura ambalajele pot sau nu sa fie o sursa de contaminare cu noul coronavirus.

Totodata, posibilitatea de a ramane fara alimente este un subiect de care oamenii sunt mult mai putin ingrijorati in acest moment (doar 24% dintre cei chestionati). Acolo unde apare aceasta ingrijorare, ea se refera la teama ca stocurile de mancare sa se epuizeze sau de perspectiva de a ramane fara bani.

Aproape 1 din 2 consumatori declara ca achizitioneaza des produse ale companiilor care comunica public despre masurile sanitare pe care le iau, fapt ce demonstreaza ca increderea consumatorilor in siguranta produselor este un factor-cheie;

Repondentii sustin ca au consumat mai putin alcool in izolare, bauturile alcoolice fiind printre produsele a caror rata de consum a scazut cel mai mult in aceasta perioada;

Romanii fac cumparaturi mai rar, iar categoria la care a crescut cel mai mult volumul de aprovizionare sunt tinerii (18-24 de ani);
Totodata, a crescut apetenta consumatorilor pentru produse proaspete (fructe si legume). Desi preferate de multi consumatori, pietele agro-alimentare au fost mult mai putin frecventate in aceasta perioada, din cauza conditiilor incerte de igiena pe care le-ar putea asigura.

“Studiul arata ca exista o fragilitate in lantul alimentar, care trebuie tratata cu multa responsabilitate de catre autoritati: criza COVID-19 a aratat ca fermierii au nevoie de o infrastructura de distributie mult imbunatatita, care sa poata sa le puna in valoare produsele si care sa poata furniza oamenilor produse proaspete in conditii de siguranta. Ar fi pacat sa fi trait o asemenea criza si sa nu invatam nimic din ea”, a declarat Dimitrios Drisis, directorul general al ADAMA.

STATUL SI COMPANIILE, ACTORII IMPORTANTI PENTRU DEPASIREA CRIZEI

92% dintre respondenti considera ca statul este primul care trebuie sa intervina pentru depasirea situatiei create de pandemia de coronavirus, pe urmatoarele locuri plasandu-se companiile. Potrivit respondentilor, acestea din urma trebuie sa ajute oamenii sa treaca mai usor prin aceasta criza inclusiv prin educare si informare.

46% dintre acestia sustin ca vor sanctiona marcile care nu se comporta responsabil in aceasta perioada. Romanii vad companiile ca protectori – de aceea se asteapta, in majoritate covarsitoare, ca acestea sa-si protejeze angajatii (83%) si categoriile sociale vulnerabile, dar si productia si economia locala (82%).

SITUATIA ECONOMICA ESTE SURSA PRINCIPALA DE INGRIJORARE IN RANDUL ROMANILOR

Aproape jumatate dintre romanii din mediul urban estimeaza incheierea crizei sanitare in maxim 2-3 luni. Pe de alta parte, 52% dintre acestia se asteapta ca dificultatile economice sa dureze mai mult de un an.

Cea mai mare ingrijorare resimtita de catre romanii din mediul urban este legata de situatia generala a economiei si de viitorul incert (68%). Propria situatie financiara este si ea foarte importanta ca sursa de ingrijorare (49%). Pe locurile urmatoare se plaseaza ingrijorarea cu privire la felul in care sanatatea este pusa in pericol de epidemia de Covid-19 (41%), dar si teama de a ramane fara loc de munca (38%).

Doar 28% dintre romanii din mediul urban se declara ingrijorati de siguranta alimentara. Principalele motive de ingrijorare fac referire la posibilitatea de contaminare a produselor sau ambalajelor de catre ceilalti cumparatori (46%) sau de catre personalul de vanzare (41%).

Din acest punct de vedere, consumatorii sustin ca ar fi benefice actiuni de comunicare din partea autoritatilor care sa clarifice in ce masura ambalajele pot sau nu sa fie o sursa de contaminare cu noul coronavirus.

Totodata, posibilitatea de a ramane fara alimente este un subiect de care oamenii sunt mult mai putin ingrijorati in acest moment (doar 24% dintre cei chestionati). Acolo unde apare aceasta ingrijorare, ea se refera la teama ca stocurile de mancare sa se epuizeze sau de perspectiva de a ramane fara bani.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 27 January, 2021 | 0 comentarii | 317 vizualizari | 1 vot

turcia

Romania este piata care a inregistrat, in 2020, cea mai mare crestere pentru exporturile de rosii ale Turciei, unul din principalii producatori la nivel mondial, cu un avans de 38% fata de 2019. De altfel, Romania este a doua destinatie de export dupa Rusia (livrari de 62,217 milioane dolari), exporturile atingand o valoare de 50,3 […]

Autor: Agrostandard | 25 January, 2021 | 0 comentarii | 95 vizualizari | 1 vot

bunuri_larg_consum (1)

Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) acuza Ministerul Fondurilor Europene de ingradirea dreptului la accesarea fondurilor europene, dupa ce a nesocotit obligatia de a notifica Comisiei Europene modificarea Schemei de ajutor de stat instituite prin Legea nr. 220/2020 de aprobare a OUG nr 130/2020. Prin acest act normativ se finanteaza sectoare economice […]

Autor: Agrostandard | 15 January, 2021 | 0 comentarii | 189 vizualizari | 1 vot

grau_boabe

Rusia va fi cel mai mare exportator global de grau in sezonul in curs, in pofida introducerii unei taxe la exporturile de grau, precum şi a unei cote la exporturile de cereale, conform unei estimari realizate de Departamentul American al Agriculturii (USDA). Americanii se asteapta ca Rusia sa devina leader in sezonul 2020 – 2021, […]

Autor: Agrostandard | 9 January, 2021 | 0 comentarii | 142 vizualizari | 1 vot

container (1)

Cererea globala pentru produsele chineze a fost atat de puternica in ultima perioada, incat a creat o criza de containere maritime si a impins in sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei in lunile urmatoare, transmite Bloomberg. Incepand din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost in crestere, […]

Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 665 vizualizari | 1 vot

c1

Italienii sunt cei mai mari consumatori de ciuperci salbatice proaspete din Romania, sustine Ile Stelian, un antreprenor care a reusit sa faca din valorificarea ciupercilor si fructelor de padure culese din flora spontana un business de familie rentabil. In sezon, adica incepand cu perioada aprilie mai si terminand undeva spre sfarsitul lunii noiembrie, ciupercile naturale […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1680 vizualizari | 4 voturi
27 Ian 2021 | 0 comentarii | 3421 vizualizari | 3 voturi
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1909 vizualizari | 3 voturi
22 Ian 2021 | 0 comentarii | 102 vizualizari | 2 voturi
»
27 Ian 2021 | 0 comentarii | 3421 vizualizari | 3 voturi
»
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1909 vizualizari | 3 voturi
»
05 Dec 2020 | 0 comentarii | 1787 vizualizari | 2 voturi
»
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1680 vizualizari | 4 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2021 © Agrostandard