Seful Romalimenta despre retailul din Romania: “Este ca la prosti, zi ca el si fa ca tine”

Seful Romalimenta despre retailul din Romania: “Este ca la prosti, zi ca el si fa ca tine”

 

mineaIn Romania, toata lumea bate moneda pe produsul romanesc, dar oare chiar poate fi numit romanesc in conditiile in care se aduce carne din import la greu, iar retetele sunt o creatie a tehnologilor. La romani, criteriile care dicteaza alegerile consumatorilor sunt calitatea si pretul si nicidecum patriotismul, sa fim seriosi. Cat despre retail, s-a cam strans surubul la acest moment, ceea ce perturba piata, “este ca la prosti, zi ca el si fa ca tine”, a declarat Sorin Minea. presedintele Romalimenta in cadrul panelului “Alianta producatorilor agroalimentari cu retailerii si consumatorii. Cai de realizare”, organizat de grupul Agrointeligenta La Bucharest Food Summit 2019! Oricum am da-o, un lucru este clar, producatorii romani se lupta pentru o felie de piata care se ingusteaza tot mai mult.

“Exista tendinta marcata de a defini produsul romanesc ca fiind facut din materii prime 100% romanesti. E imposibil. Nu sunt atatea materii. Exista materii prime din import, tehnologia e din import, utilajele sunt din import. Mana de lucru la orice firma care se afla in Romania este alcatuita de catre romani, managementul poate sa fie si strain, dar in general ei sunt romani.

Deci practic toata valoarea adaugata este data de catre romani, nu mai este produsul romanesc, este produs din alta tara. Este un pseudopatriotism, il numesc eu”, a declarat Sorin Minea, presedintele Romalimenta.

Despre Bucharest Food Summit 2019!

Cel mai important eveniment de business al sfarsitului de an Bucharest Food Summit 2019 are loc, in perioada 12-13 noiembrie, la Academia de Studii Economice din Bucuresti si la Hotel Sheraton.

Bucharest Food Summit este organizat de Event Space, in colaborare cu CEC Bank, HORA – Organizatia Patronala a Hotelurilor si Restaurantelor din Romania, ASPES – Asociatia pentru Studii si Prognoze Economico-Sociale, FIHR – Federatia Industriei Hoteliere din Romania si Academia de Studii Economice Bucuresti si are ca parteneri media revista FoodBiz, TVR International, Grupul Agrointeligenta, Economistul, Agrostandard si Phoenix Media.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *