Romania, patria apelor minerale!

Romania, patria apelor minerale!

 

valvisRomania este o forta in domeniul apelor minerale, nu doar pe plan european, ci si mondial. Din pacate, insa, desi tara noastra detine 60% din rezervele potentiale de ape minerale ale Europei, prezenta pe piata internationala este mai mult decat modesta. O dovedesc si cifrele: o productie interna de 1,8 miliarde de litri si o piata de 400 milioane de euro, ceea ce inseamna o cota de 4% la nivel european, respectiv 1% la nivel global. Cu alte cuvinte, un potential imens pierdut pe apa sambetei…

Si totusi, Romania ar putea sa insemne ceva la nivel mondial in acest sector. Am putea sa fim intr-adevar o forta, iar apele minerale sa reprezinte fanionul nostru in lume, asa cum sunt ceasurile pentru elvetieni, vinul de Bordeaux pentru francezi sau maslinele si feta pentru greci… Daca ei si-au gasit calea, in ceea ce ne priveste, noi cu ce am fi putut sa ne construim o reputatie mondiala, un branding de tara? Raspunsul este agricultura, IT, serviciile si cea mai pura apa minerala din lume (Aqua Carpatica, brand aflat in portofoliul Valvis Holding, de exemplu, este exportata in 14 tari din intreaga lume!). Avem nevoie, insa, de un branding care sa ajute exportul.

“Eu am o idee simpla, Romania are nevoie de branding pentru a ajuta exportul. Am luat initiativa sa construim noi de la Aqua Carpatica pentru tara Romania (n.red- Campania Romania, patria apelor minerale). De 20 de ani incerc sa conving autoritatile statului sa faca ceva pentru branduirea tarii, fara succes. Am incercat sa conving si asociatia producatorilor de vinuri, dar este profund divizata (….). Astazi prin aceasta campanie fac un apel catre toti producatorii de apa minerala din tara sa se reuneasca si sa faca ce au facut producatorii de vin din Chile sau Noua Zeelanda. Romania este o forta, numarul unu mondial in domeniul apelor mondiale. Nicio tara nu are aceasta forta, obiectiv sustenabil si cred ca intr-o zi putem sa punem Romania la nivel mondial ca fiind patria apelor minerale”, a declarat, in cadrul FoodIntelForum 2019, Jean Valvis, antreprenorul care a construit de-a lungul timpului patru branduri de succes.

Si ne referim la laptele LaDorna, apa minerala Dorna, Vinurile de Samburesti si Aqua Carpatica.

De ce este necesar brandingul de tara? Pentru ca, astazi, lumea nu cumpara numai un brand, ci si ce garantie reprezinta pe spatele brandului tara de origine, mai spune Valvis. Si pe buna dreptate.

Citeste si Ce pagube aduce fiecare grad Celsius in plus? Specialistii de la ASE au gasit raspunsul

“Am observat si cu vinurile de Samburesti si cu apele minerale ceva: lumea astazi nu cumpara numai un brand x, cumpara si ce garantie reprezinta pe spatele brandului tara de origine. N-are importanta daca bei un vin Chateau Monsieur Popescu, important este ca stii ca el vine din Bordeaux, este extrem de important pentru forta industriei alimentare. Se poate ca Romania sa insemne ceva. Exportul este unul din vectorii cresterii economice, alaturi de consum si investitii directe. Exportul este o componenta extraordinara pentru a trai bine. Dar cand mergem la export cu vin la chinezi, acestia intreaba: Romania, unde este asta? Nu stiu nici macar unde suntem pe harta. Este extrem de important ca Romania sa construiasca ceea ce numim branding de tara, o reputatie”, sustine Valvis.

Citeste si Avocatul Gabriel Biris la FlF 2019: Subventia directa mascheaza lipsa de competitivitate

Sursa: Food Biz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *