Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Romania, patria apelor minerale!
Agrostandard | 3 July, 2019 | 0 comentarii | 153 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

valvisRomania este o forta in domeniul apelor minerale, nu doar pe plan european, ci si mondial. Din pacate, insa, desi tara noastra detine 60% din rezervele potentiale de ape minerale ale Europei, prezenta pe piata internationala este mai mult decat modesta. O dovedesc si cifrele: o productie interna de 1,8 miliarde de litri si o piata de 400 milioane de euro, ceea ce inseamna o cota de 4% la nivel european, respectiv 1% la nivel global. Cu alte cuvinte, un potential imens pierdut pe apa sambetei…

Si totusi, Romania ar putea sa insemne ceva la nivel mondial in acest sector. Am putea sa fim intr-adevar o forta, iar apele minerale sa reprezinte fanionul nostru in lume, asa cum sunt ceasurile pentru elvetieni, vinul de Bordeaux pentru francezi sau maslinele si feta pentru greci… Daca ei si-au gasit calea, in ceea ce ne priveste, noi cu ce am fi putut sa ne construim o reputatie mondiala, un branding de tara? Raspunsul este agricultura, IT, serviciile si cea mai pura apa minerala din lume (Aqua Carpatica, brand aflat in portofoliul Valvis Holding, de exemplu, este exportata in 14 tari din intreaga lume!). Avem nevoie, insa, de un branding care sa ajute exportul.

“Eu am o idee simpla, Romania are nevoie de branding pentru a ajuta exportul. Am luat initiativa sa construim noi de la Aqua Carpatica pentru tara Romania (n.red- Campania Romania, patria apelor minerale). De 20 de ani incerc sa conving autoritatile statului sa faca ceva pentru branduirea tarii, fara succes. Am incercat sa conving si asociatia producatorilor de vinuri, dar este profund divizata (….). Astazi prin aceasta campanie fac un apel catre toti producatorii de apa minerala din tara sa se reuneasca si sa faca ce au facut producatorii de vin din Chile sau Noua Zeelanda. Romania este o forta, numarul unu mondial in domeniul apelor mondiale. Nicio tara nu are aceasta forta, obiectiv sustenabil si cred ca intr-o zi putem sa punem Romania la nivel mondial ca fiind patria apelor minerale”, a declarat, in cadrul FoodIntelForum 2019, Jean Valvis, antreprenorul care a construit de-a lungul timpului patru branduri de succes.

Si ne referim la laptele LaDorna, apa minerala Dorna, Vinurile de Samburesti si Aqua Carpatica.

De ce este necesar brandingul de tara? Pentru ca, astazi, lumea nu cumpara numai un brand, ci si ce garantie reprezinta pe spatele brandului tara de origine, mai spune Valvis. Si pe buna dreptate.

Citeste si Ce pagube aduce fiecare grad Celsius in plus? Specialistii de la ASE au gasit raspunsul

“Am observat si cu vinurile de Samburesti si cu apele minerale ceva: lumea astazi nu cumpara numai un brand x, cumpara si ce garantie reprezinta pe spatele brandului tara de origine. N-are importanta daca bei un vin Chateau Monsieur Popescu, important este ca stii ca el vine din Bordeaux, este extrem de important pentru forta industriei alimentare. Se poate ca Romania sa insemne ceva. Exportul este unul din vectorii cresterii economice, alaturi de consum si investitii directe. Exportul este o componenta extraordinara pentru a trai bine. Dar cand mergem la export cu vin la chinezi, acestia intreaba: Romania, unde este asta? Nu stiu nici macar unde suntem pe harta. Este extrem de important ca Romania sa construiasca ceea ce numim branding de tara, o reputatie”, sustine Valvis.

Citeste si Avocatul Gabriel Biris la FlF 2019: Subventia directa mascheaza lipsa de competitivitate

Sursa: Food Biz

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

17 − twelve =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 14 November, 2019 | 0 comentarii | 82 vizualizari | 1 vot

schloer

Schimbarile climatice, migratia accentuata, dar si dificultatile crescânde de a produce suficienta apa pentru irigatii sunt doar câteva din provocarile actuale care trebuie luate serios in calcul si analizate consecvent de specialistii preocupati de viitorul agriculturii. De aceea, considera specialistul in geopolitica Hardy Schloer, „este nevoie sa aplicam instrumente de inteligenta artificiala pentru luarea deciziilor […]

Autor: Agrostandard | 13 November, 2019 | 0 comentarii | 92 vizualizari | 1 vot

romanianfood

Pe 15 noiembrie 2019, BusinessMark va invita la cea de-a VII-a editie a „Romanian Food & Agribusiness Conference”, eveniment ce va avea loc la JW Marriott Hotel Bucuresti. Agricultura are o pondere importanta din PIB-ul României, chiar daca, pe fondul transformarii economiei românesti, ponderea in economie s-a diminuat in ultimele decenii. Cu toate acestea, agricultura […]

Autor: Agrostandard | 8 November, 2019 | 0 comentarii | 101 vizualizari | 1 vot

panda1

Preparatele vegane reprezinta unul dintre cele mai interesante segmente de piata in domeniul alimentar, cu o crestere de 7 ori, in 2018, si de 40 de ori fata de anul 2017, potrivit estimarilor platformei de comenzi si livrare de mancare foodpanda.ro, detinuta de Delivery Hero Romania. Cat despre 2020, prognozele privind vanzarile penru 2020, acestea […]

Autor: Agrostandard | 6 November, 2019 | 0 comentarii | 116 vizualizari | 1 vot

Summit-300

Cel mai important eveniment de business al sfarsitului de an Bucharest Food Summit 2019 are loc in perioada 12-13 noiembrie la Academia de Studii Economice din Bucuresti si la Hotel Sheraton. Dupa succesul inregistrat la prima editie, din noiembrie 2018, editia din 2019 se pozitioneaza ca un eveniment de o si mai mare anvergura, reunind […]

Autor: Agrostandard | 6 November, 2019 | 0 comentarii | 111 vizualizari | 1 vot

poli

Lansat in 1974 in fosta Iugoslavie, POLI este primul produs de tip „Carnati de Bologna” exclusiv din carne de pui creat in Europa. Desi ambalajul si identitatea brandului au fost reinnoite in ultimii ani, interiorul sau a ramas neschimbat, pentru ca respecta reteta originala lansata acum mai bine de 40 de ani. Gamele lansate in […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
23 Oct 2019 | 0 comentarii | 788 vizualizari | 3 voturi
09 Oct 2019 | 0 comentarii | 594 vizualizari | 3 voturi
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2047 vizualizari | 3 voturi
06 Noi 2019 | 0 comentarii | 846 vizualizari | 2 voturi
»
02 Oct 2019 | 0 comentarii | 6171 vizualizari | 2 voturi
»
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2047 vizualizari | 3 voturi
»
24 Aug 2019 | 0 comentarii | 1874 vizualizari | 1 vot
»
14 Sep 2019 | 0 comentarii | 1337 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Bucharest Food



bad politics

2019 © Agrostandard