Distributie-Comert
Retrospectiva 2016. Tranzactie record – Reteaua Profi, vanduta pentru 533 mil.euro
Agrostandard | 4 January, 2017 | 0 comentarii | 183 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

profiPentru retailul romanesc, se poate spune ca 2016 a constituit un moment de cotitura, numai si prin faptul ca a fost anul în care a avut loc cea mai importanta tranzactie de pe piata locala din acest sector. Este vorba de achizitia Profi Rom Food, deţinatorul celui mai extins lanţ de supermarketuri din Romania, ale carui actiuni au fost vandute de Enterprise Investors (EI) catre Mid Europa Partners, valoarea tranzacţiei ridicandu-se la 533 de milioane de euro. O tranzactie asteptata de ceva vreme si care se situeaza în topul celor mai importante miscari de acest gen din ultimul deceniu de pe piata locala, potrivit agroteca.ro.Oricum, de departe este cea mai importanta miscare din retailul romanesc, un sector care a devenit deosebit de animat în ultimii ani.

Doar cateva exemple: în 2015, s-a finalizat tranzactia în urma careia Auchan a preluat de la grupul Metro pentru circa 261 de milioane de euro cele 20 de hypermarketuri Real, terenurile si galeriile a 12 hipermarketuri foste Real. O alta miscare important a fost si preluarea operatiunilor locale ale Billa Romania de catre francezii de la Carrefour, operatiune estimata la circa 100 milioane de euro, conform unor surse din piata.

Profi Rom Food era detinuta de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de EI. Reteaua Profi are în portofoliu un numar de circa 500 magazine, tinta pentru perioada urmatoare fiind atingerea pragului de 1.000 de unitati. pentru 2016, estimarile privind cifra de afaceri se ridicau la circa 800 milioane de euro.

Mai mult de jumatate din piaţa de retail din Romania este controlata de patru mari companii, care împreuna deţin 60% din piaţa, potrivit unei analize realizate în 2016 de ICAP Romania, furnizor de soluţii integrate de afaceri. Cel mai mare jucator din piaţa supermarketurilor ramane Kaufland Romania, cu o cota de piaţa de 23%, urmat de Carrefour Romania şi Metro cu 13%, Auchan cu 11%, Selgros si Mega Image cu 8%, Rewe Romania 7%, Profi 5%, Romania Hypermarche (Cora) 5%, Billa 4%, Artima 3%.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

five + 13 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 July, 2017 | 0 comentarii | 4867 vizualizari | 2 voturi

PROFI Malu Loco (1)

Cu o retea de circa 600 magazine in 322 de localitati si o echipa de aproape 12.000 de oameni, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania, dupa cum sustin oficialii companiei. Dupa ce a patruns in mai toate orasele importante ale tarii, acum reteaua poloneza ataca satele Romaniei, […]

Autor: Agrostandard | 17 July, 2017 | 0 comentarii | 1764 vizualizari | 1 vot

k1

Kaufland Romania reinventeaza conceptul de hipermarket si lanseaza prima retea de gradini urbane comunitare, transformandu-si acoperisurile, exteriorul parcarilor si al magazinelor in spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite de comunitate. „Gradinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat de Kaufland impreuna cu partenerii de la Asociatia Institutul de […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2017 | 1 comentarii | 1563 vizualizari | 1 vot

grau

Masuri de fluidizare a traficului destinat transporturilor de cereale. In aceasta perioada este in plina desfasurare in toate zonele tarii recoltarea, transportul si depozitarea cerealelor (in special orz, rapita, grau, mazare), motiv pentru care, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale efectueaza actiuni de supraveghere si sprijin permanent pentru optimizarea acestor activitati in punctele unde se efectueaza […]

Autor: Agrostandard | 11 July, 2017 | 0 comentarii | 972 vizualizari | 1 vot

grau seminte

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 537 din 10 iulie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 228/2017 privind aprobarea Manualului de gradare pentru semintele de consum. Manualul de gradare are rolul de a servi drept instrument de lucru pentru gradatori si cuprinde informatii ce ofera posibilitatea stabilirii calitatii reale a […]

Autor: Agrostandard | 6 July, 2017 | 0 comentarii | 124 vizualizari | 1 vot

kaufland fresh

Kaufland Romania se transforma si are o noua identitate vizuala, fresh, ce reinventeaza in acelasi timp experienta de cumparaturi oferita clientilor sai. Reinnoirea identitatii Kaufland Romania se subscrie indemnului lansat prin campania Noul Tu traieste fresh, si continua astfel, prin exemplul propriu, demersul de a inspira in randul clientilor dorinta de reinventare si de a […]

"Conferinta legume fructe"
"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
21 Iul 2017 | 0 comentarii | 4867 vizualizari | 2 voturi
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6507 vizualizari | 2 voturi
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
»
09 Iul 2017 | 2 comentarii | 9971 vizualizari | 1 vot
»
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6507 vizualizari | 2 voturi
»
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze



bad politics

2017 © Agrostandard