Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Retail-ul romanesc, o piata de 40 miliarde euro. Doar 15% sunt produse locale
Agrostandard | 12 December, 2017 | 0 comentarii | 256 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

magazinPiata romaneasca de retail este estimata, in prezent, la 40 miliarde euro, 85% din produsele vandute in lantul de comert fiind de origine mixta, iar 15% sunt produse locale, conform unui studiu de realizat de Euler Hermes. In 2016, piata de retail din Romania a inregistrat o crestere de 12% pe fondul majorarii salariului minim brut (in prezent 1.450 lei), reducerii TVA de la 24% la 19% si ocuparii mai mari a fortei de munca cu 0,16% fata de 2015. Aceasta evolutie a fost insotita si de aparitia de noi spatii comerciale, fiind livrati 230.000 mp de spatii comerciale noi, in crestere cu 40% fata de 2015. Si retailerii au raportat un numar record de 240 de magazine noi, dintre care cei mai activi jucatori au fost Profi (134 de magazine), Mega Image (60), Lidl (11) si Kaufland (6).

Trebuie remarcata orientarea comerciantilor catre deschiderea magazinelor de proximitate si a magazinelor de format mic. Potrivit realizatorilor studiului, piata romaneasca de retail este estimata la 40 miliarde euro, cu 4 mari jucatori, detinand o cota de 60%: Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry si Auchan.

Obligativitatea de a avea pe rafturi circa 51% produse romanesti, i-a dtermeninat pe retaileri sa-si directioneze eforturile in identificarea unor parteneriate sustenabile cu furnizorii pentru a obtine cel mai bun pret de cumparare si o varietate suficienta a produselor.

In Romania, 85% din produsele vandute in lantul de comert sunt de origine mixta, iar 15% sunt produse locale. Carrefour, Kaufland si alti retaileri au consolidat relatiile cu mai multi producatori locali si au deschis noi centre regionale de logistica (depozite) pentru a sprijini extinderea retelelor.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

13 + nineteen =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 9 January, 2018 | 0 comentarii | 672 vizualizari | 1 vot

carrefour

Grupul francez Carrefour inchide la aproape 10 ani de la deschidere hipermarketul din Vitantis Shopping Center din Capitala, decizia fiind luata deoarece clientii si-au schimbat comportamentul de consum, adica mai simplu spus vanzarile nu mai merg ca altadata… Nu este insa prima data cand francezii inchid un hipermarket in Romania, s-a mai intamplat asa ceva […]

Autor: Agrostandard | 8 January, 2018 | 0 comentarii | 467 vizualizari | 1 vot

ins

Cererea mare de alimente la nivel mondial, preturile mici la produsele agricole, precum si identificarea de noi piete de desfacere se numara printre factorii care ar putea influenta semnificativ piata materiilor prime in urmatoarele luni. Nu in ultimul rand, schimbarilor climatice isi fac simtita tot mai mult prezenta pe aceasta piata. Care sunt insa cei […]

Autor: Agrostandard | 21 December, 2017 | 0 comentarii | 74 vizualizari | 1 vot

Kaufland Iasi_Food Court_1

Magazinele Kaufland din Iasi se transforma si devin printre cele mai moderne din reteaua companiei din Romania. Iasi devine astfel primul oras din tara, dupa Capitala, in care compania implementeaza cele mai noi formate moderne de magazine, ce includ Food Court si Open Mall – acest concept fiind introdus in premiera in Romania in aceasta […]

Autor: Agrostandard | 3 December, 2017 | 0 comentarii | 1143 vizualizari | 1 vot

profi

Romania rurala, cu peste 10 mii de sate si 9 milioane de locuitori, are un potential de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populatia activa are venituri decente din salarii, care ii acopera necesitatile lunare si ii permit si unele cheltuieli aditionale. Printre categoriile cel mai frecvent cumparate se regasesc painea, tigarile si berea, dar si […]

Autor: Agrostandard | 2 December, 2017 | 0 comentarii | 1106 vizualizari | 1 vot

KV_VDR (2)

Kaufland a lansat recent noua sa marca proprie, K-Vreau din Romania in intreaga retea nationala de magazine. K-Vreau din Romania ofera produse facute exclusiv de producatori si furnizori locali, fiind prima marca proprie a companiei realizata in intregime la nivel local, special pentru Romania. Gama ofera o varietate de produse special pentru cei care vor […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
29 Noi 2017 | 0 comentarii | 1525 vizualizari | 3 voturi
14 Dec 2017 | 0 comentarii | 183 vizualizari | 2 voturi
»
24 Oct 2017 | 0 comentarii | 3490 vizualizari | 2 voturi
»
15 Dec 2017 | 0 comentarii | 3406 vizualizari | 1 vot
»
22 Oct 2017 | 0 comentarii | 3160 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa



bad politics

2018 © Agrostandard