Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Retail la tara. Painea, tigarile si berea, produsele cel mai frecvent cumparate
Agrostandard | 3 December, 2017 | 0 comentarii | 1451 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

profiRomania rurala, cu peste 10 mii de sate si 9 milioane de locuitori, are un potential de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populatia activa are venituri decente din salarii, care ii acopera necesitatile lunare si ii permit si unele cheltuieli aditionale. Printre categoriile cel mai frecvent cumparate se regasesc painea, tigarile si berea, dar si apa sau guma de mestecat. Cosul de cumparaturi este compus in proportie de 66% din produse alimentare. Pretul si experienta anterioara cu produsul sunt principalii factori de decizie in alegerea brandurilor cumparate, iar tipurile preferate de promotii sunt discountul si gratuitatile, potrivit unui studiu realizat de Nielsen.

Penetrarea marcilor private este destul de redusa (34%) in principal datorita distantei fata de comertul modern, dar ele sunt apreciate pentru raportul bun calitate pret. Se observa si o tendinta de convergenta intre valorile, stilul de viata si comportamentul de consum ale cumparatorilor din mediul rural si urban, in special la tineri. Pusi in contexte similare, cumparatorii din urban si rural ar avea aceleasi comportamente de consum, prin urmare o dezvoltare a retailului rural este o reala oportunitate.

23% – din vanzarile de retail FMCG vin din mediul rural

Aceste vanzari se realizeaza preponderent prin canale de comert traditional, magazinele din rural reprezentand numeric mai mult de jumatate (cca 60%) din totalul retailului din Romania. Sub 10% din magazinele din retele de tip modern sunt aplasate in rural. Majoritatea repondentilor au ca principala sursa de venit salariul sau pensia, doar unul din 5 castigandu-si existenta si din activitati legate de agricultura. Peste 20% din ei au declarat ca nu au folosit niciun fel de instrumente bancare pentru ca fie nu le sunt necesare fie nu le inteleg utilitatea.

Peste 70% din repondentii care merg regulat la hipermarket au un automobil in gospodarie. Comertul de tip traditional, disponibil majoritatii populatiei, este canalul vizitat cu frecventa cea mai mare, considerentele de convenienta punandu-si deci amprenta asupra alegerilor, asa cum se intampla si in mediul urban.

Citeste si Supermarket la tara. Profi “ataca” satele din Romania

Cercetarea a fost realizata in perioada septembrie-octombrie 2017, pe un esantion de 1000 de locuitori din mediul rural din localitati situate la minim 20km de un oras de peste 100,000 locuitori. Esantionul, format din barbati si femei cu varste intre 18 si 65 de ani, are cote reprezentative pentru mediul rural. Interviurile au fost realizate fata in fata iar rezultatele au o marja de eroare de ± 3,1%

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

three × two =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 April, 2019 | 0 comentarii | 70 vizualizari | 1 vot

hoho

Unul dintre cei mai cunoscutți marketeri din industria FMCG, Narcis Horhoianu, se alatura, incepand cu luna mai echipei Carrefour, in pozitia de Director de Marketing, functie lasata libera la plecarea Andreei Mihai, potrivit revistei Magazinul Progresiv. In prezent, Narcis ocupa functia de Director, responsabil de Marketing Segmente Consumator in cadrul Vodafone Romania. Anterior, Horhoianu a […]

Autor: Agrostandard | 21 April, 2019 | 0 comentarii | 205 vizualizari | 1 vot

PK40

Dupa ce am omorat porcii din cauza pestei porcine africane, acum am ajuns in situatia sa nu prea mai avem oferta pe piata interna si sa fim nevoiti sa aducem carne din import. Si cum concurenta pe piata este mare, mai ales ca exista o cerere ridicata din partea chinezilor afectati si ei de PPA, […]

Autor: Agrostandard | 20 April, 2019 | 0 comentarii | 275 vizualizari | 1 vot

fructe&legume

Practici incorecte privind originea legumelor, etichete pe care apar doua sau trei variante de tara de origine, neconcordante intre pretul afisat la raft si cel marcat pe bonul de casa, iar lista poate continua lejer. Acestea sunt doar cateva din neregulile constatate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) in urma unui control desfasurat la […]

Autor: Agrostandard | 17 April, 2019 | 0 comentarii | 285 vizualizari | 1 vot

capsune

Supraproductie de capsune in Turcia! Pretul la importator este de 4 lei/kg, iar in piata romaneasca ajunge la 8-9 lei/kg. Dupa cate se pare, se anunta un sezon dificil pentru producatorii romani de capsune, asa cum se tot intampla de cativa ani, din cauza importurilor foarte ieftine din tari precum Turcia, Spania sau Bulgaria. Acum […]

Autor: Agrostandard | 11 April, 2019 | 0 comentarii | 180 vizualizari | 1 vot

cartofUL

Scumpirile au ajuns luna trecuta la cel mai mare nivel din ultimele 6 luni. Preturile s-au majorat in medie cu 4,2%, potrivit Institutului National de Statistica, iar cele mai mari cresteri au fost la mancare. In ianuarie si februarie, scumpirile au fost in medie de 3,2, respectiv 4 procente, fata de aceleasi luni din 2018. […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
25 Ian 2019 | 0 comentarii | 2949 vizualizari | 1 vot
»
26 Ian 2019 | 0 comentarii | 2200 vizualizari | 1 vot
»
07 Feb 2019 | 0 comentarii | 1898 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Romanian Financial Conference



bad politics

2019 © Agrostandard