Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Retail la tara. Painea, tigarile si berea, produsele cel mai frecvent cumparate
Agrostandard | 3 December, 2017 | 0 comentarii | 1931 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

profiRomania rurala, cu peste 10 mii de sate si 9 milioane de locuitori, are un potential de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populatia activa are venituri decente din salarii, care ii acopera necesitatile lunare si ii permit si unele cheltuieli aditionale. Printre categoriile cel mai frecvent cumparate se regasesc painea, tigarile si berea, dar si apa sau guma de mestecat. Cosul de cumparaturi este compus in proportie de 66% din produse alimentare. Pretul si experienta anterioara cu produsul sunt principalii factori de decizie in alegerea brandurilor cumparate, iar tipurile preferate de promotii sunt discountul si gratuitatile, potrivit unui studiu realizat de Nielsen.

Penetrarea marcilor private este destul de redusa (34%) in principal datorita distantei fata de comertul modern, dar ele sunt apreciate pentru raportul bun calitate pret. Se observa si o tendinta de convergenta intre valorile, stilul de viata si comportamentul de consum ale cumparatorilor din mediul rural si urban, in special la tineri. Pusi in contexte similare, cumparatorii din urban si rural ar avea aceleasi comportamente de consum, prin urmare o dezvoltare a retailului rural este o reala oportunitate.

23% – din vanzarile de retail FMCG vin din mediul rural

Aceste vanzari se realizeaza preponderent prin canale de comert traditional, magazinele din rural reprezentand numeric mai mult de jumatate (cca 60%) din totalul retailului din Romania. Sub 10% din magazinele din retele de tip modern sunt aplasate in rural. Majoritatea repondentilor au ca principala sursa de venit salariul sau pensia, doar unul din 5 castigandu-si existenta si din activitati legate de agricultura. Peste 20% din ei au declarat ca nu au folosit niciun fel de instrumente bancare pentru ca fie nu le sunt necesare fie nu le inteleg utilitatea.

Peste 70% din repondentii care merg regulat la hipermarket au un automobil in gospodarie. Comertul de tip traditional, disponibil majoritatii populatiei, este canalul vizitat cu frecventa cea mai mare, considerentele de convenienta punandu-si deci amprenta asupra alegerilor, asa cum se intampla si in mediul urban.

Citeste si Supermarket la tara. Profi “ataca” satele din Romania

Cercetarea a fost realizata in perioada septembrie-octombrie 2017, pe un esantion de 1000 de locuitori din mediul rural din localitati situate la minim 20km de un oras de peste 100,000 locuitori. Esantionul, format din barbati si femei cu varste intre 18 si 65 de ani, are cote reprezentative pentru mediul rural. Interviurile au fost realizate fata in fata iar rezultatele au o marja de eroare de ± 3,1%

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 15 January, 2021 | 0 comentarii | 175 vizualizari | 1 vot

grau_boabe

Rusia va fi cel mai mare exportator global de grau in sezonul in curs, in pofida introducerii unei taxe la exporturile de grau, precum şi a unei cote la exporturile de cereale, conform unei estimari realizate de Departamentul American al Agriculturii (USDA). Americanii se asteapta ca Rusia sa devina leader in sezonul 2020 – 2021, […]

Autor: Agrostandard | 9 January, 2021 | 0 comentarii | 131 vizualizari | 1 vot

container (1)

Cererea globala pentru produsele chineze a fost atat de puternica in ultima perioada, incat a creat o criza de containere maritime si a impins in sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei in lunile urmatoare, transmite Bloomberg. Incepand din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost in crestere, […]

Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 614 vizualizari | 1 vot

c1

Italienii sunt cei mai mari consumatori de ciuperci salbatice proaspete din Romania, sustine Ile Stelian, un antreprenor care a reusit sa faca din valorificarea ciupercilor si fructelor de padure culese din flora spontana un business de familie rentabil. In sezon, adica incepand cu perioada aprilie mai si terminand undeva spre sfarsitul lunii noiembrie, ciupercile naturale […]

Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 209 vizualizari | 1 vot

selgros1

Selgros Cash & Carry Romania a deschis recent, in localitatea Chiajna, pe Centura Bucuresti, o platforma logistica de 10.000 mp, prin care isi va aproviziona magazinele cu toate produsele care au nevoie de temperatura controlata la depozitare: legume, fructe, delicatese, lactate, mezeluri, peste, produse congelate. Noul hub logistic al Selgros va imbunatati eficienta lantului de […]

Autor: Agrostandard | 17 December, 2020 | 0 comentarii | 282 vizualizari | 1 vot

auchan

OMV Petrom, cea mai mare companie integrata de energie din Europa de Sud-Est, a inaugurat prima statie modernizata de carburanti din reteaua Petrom in cadrul unui amplu program de modernizare a intregii retele. Aceasta include culoar rapid de alimentare cu posibilitate de plata cu cardul la pompa! OMV Petrom si Auchan Retail Romania vor investi […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1655 vizualizari | 4 voturi
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1820 vizualizari | 3 voturi
22 Ian 2021 | 0 comentarii | 37 vizualizari | 2 voturi
19 Ian 2021 | 0 comentarii | 119 vizualizari | 2 voturi
»
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1820 vizualizari | 3 voturi
»
05 Dec 2020 | 0 comentarii | 1767 vizualizari | 2 voturi
»
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1655 vizualizari | 4 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2021 © Agrostandard