Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Retail la tara. Painea, tigarile si berea, produsele cel mai frecvent cumparate
Agrostandard | 3 December, 2017 | 0 comentarii | 1129 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

profiRomania rurala, cu peste 10 mii de sate si 9 milioane de locuitori, are un potential de dezvoltare insuficient explorat. 68% din populatia activa are venituri decente din salarii, care ii acopera necesitatile lunare si ii permit si unele cheltuieli aditionale. Printre categoriile cel mai frecvent cumparate se regasesc painea, tigarile si berea, dar si apa sau guma de mestecat. Cosul de cumparaturi este compus in proportie de 66% din produse alimentare. Pretul si experienta anterioara cu produsul sunt principalii factori de decizie in alegerea brandurilor cumparate, iar tipurile preferate de promotii sunt discountul si gratuitatile, potrivit unui studiu realizat de Nielsen.

Penetrarea marcilor private este destul de redusa (34%) in principal datorita distantei fata de comertul modern, dar ele sunt apreciate pentru raportul bun calitate pret. Se observa si o tendinta de convergenta intre valorile, stilul de viata si comportamentul de consum ale cumparatorilor din mediul rural si urban, in special la tineri. Pusi in contexte similare, cumparatorii din urban si rural ar avea aceleasi comportamente de consum, prin urmare o dezvoltare a retailului rural este o reala oportunitate.

23% – din vanzarile de retail FMCG vin din mediul rural

Aceste vanzari se realizeaza preponderent prin canale de comert traditional, magazinele din rural reprezentand numeric mai mult de jumatate (cca 60%) din totalul retailului din Romania. Sub 10% din magazinele din retele de tip modern sunt aplasate in rural. Majoritatea repondentilor au ca principala sursa de venit salariul sau pensia, doar unul din 5 castigandu-si existenta si din activitati legate de agricultura. Peste 20% din ei au declarat ca nu au folosit niciun fel de instrumente bancare pentru ca fie nu le sunt necesare fie nu le inteleg utilitatea.

Peste 70% din repondentii care merg regulat la hipermarket au un automobil in gospodarie. Comertul de tip traditional, disponibil majoritatii populatiei, este canalul vizitat cu frecventa cea mai mare, considerentele de convenienta punandu-si deci amprenta asupra alegerilor, asa cum se intampla si in mediul urban.

Citeste si Supermarket la tara. Profi “ataca” satele din Romania

Cercetarea a fost realizata in perioada septembrie-octombrie 2017, pe un esantion de 1000 de locuitori din mediul rural din localitati situate la minim 20km de un oras de peste 100,000 locuitori. Esantionul, format din barbati si femei cu varste intre 18 si 65 de ani, are cote reprezentative pentru mediul rural. Interviurile au fost realizate fata in fata iar rezultatele au o marja de eroare de ± 3,1%

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

15 − 12 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 12 December, 2017 | 0 comentarii | 197 vizualizari | 1 vot

magazin

Piata romaneasca de retail este estimata, in prezent, la 40 miliarde euro, 85% din produsele vandute in lantul de comert fiind de origine mixta, iar 15% sunt produse locale, conform unui studiu de realizat de Euler Hermes. In 2016, piata de retail din Romania a inregistrat o crestere de 12% pe fondul majorarii salariului minim […]

Autor: Agrostandard | 2 December, 2017 | 0 comentarii | 1064 vizualizari | 1 vot

KV_VDR (2)

Kaufland a lansat recent noua sa marca proprie, K-Vreau din Romania in intreaga retea nationala de magazine. K-Vreau din Romania ofera produse facute exclusiv de producatori si furnizori locali, fiind prima marca proprie a companiei realizata in intregime la nivel local, special pentru Romania. Gama ofera o varietate de produse special pentru cei care vor […]

Autor: Agrostandard | 9 November, 2017 | 1 comentarii | 1276 vizualizari | 1 vot

grau-seminte-1

Omul gospodar isi face vara sanie si iarna car. Cam asa se poate spune si de decizia Guvernului, care vrea sa faca ordine pe piata cerealelor in prag de iarna. De ce nu o fi facut aceasta in primavera, de exemplu? Poate agricultorii romani ar fi avut parte de preturi ceva mai bune si nu […]

Autor: Agrostandard | 4 November, 2017 | 0 comentarii | 140 vizualizari | 1 vot

ACDBR

Distribuitorul este considerat, in Romania, mai mult un samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la […]

Autor: Agrostandard | 31 October, 2017 | 0 comentarii | 731 vizualizari | 1 vot

magazin

Consiliul Concurentei va modifica modul de analiza a fuziunilor si achizitiilor pe piata de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul companiilor de pe aceasta piata, dar si al consumatorilor. Astfel, cand va analiza piata relevanta a unui magazin de peste 400 mp, se vor avea in vedere toate […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
12 Oct 2017 | 0 comentarii | 1615 vizualizari | 6 voturi
05 Dec 2017 | 0 comentarii | 2299 vizualizari | 2 voturi
05 Dec 2017 | 0 comentarii | 1010 vizualizari | 2 voturi
»
20 Sep 2017 | 0 comentarii | 3736 vizualizari | 2 voturi
»
24 Oct 2017 | 0 comentarii | 3404 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa



bad politics

2017 © Agrostandard