Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Primul program național pentru carne de porc 100% romaneasca, un proiect Kaufland Romania si Cooperativa Țara Mea
Agrostandard | 22 November, 2017 | 0 comentarii | 685 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

kaufKaufland Romania a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% romaneasca, in parteneriat cu Cooperativa Agricola „Țara Mea” si cu sprijinul Comisiei pentru Agricultura, Silvicultura si al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Denumita Raftul Romanesc, inițiativa creste prezența carnii de porc autohtone la raft in magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri romani. Programul susține in mod durabil dezvoltarea capacitații de producție interne a carnii de porc si raspunde cu o soluție la faptul ca in Romania, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țari.

In cadrul evenimentului de inaugurare a programului, Marco Hößl (Kaufland Romania), Florin Burculescu (Cooperativa Agricola „Țara Mea”), Alexandru Stanescu (Comisia pentru Agricultura, Silvicultura) si Petre Daea (Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale) au semnat Angajamentul public de susținere a fermierilor romani prin acest program.

Inițiativa reprezinta o dubla premiera in Romania

Raftul Romanesc este primul program național cu circuit complet de la fermier la raft, care creste semnificativ prezența carnii de porc romanesti in comerțul modern in rețeaua Kaufland Romania. Programul include peste 50% dintre fermierii mici si mijlocii din Romania, si le ofera acestora garanția preluarii integrale a porcilor nascuți si crescuți in țara noastra, precum si sprijin pentru dezvoltare si consiliere.

De asemenea, acesta este si primul program in care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor romanesti, incurajand alegerea acestora si implicit economia locala. Raftul Romanesc, prezent exclusiv in rețeaua Kaufland Romania, va oferi carne de porc cu proveniența 100% din Romania.

Inițiativa este structurata pe doi piloni: colectarea carnii de porc de la fermierii romani si schimbarea formatului de hrana a porcilor din program, intr-unul exclusiv romanesc.

Programul va creste producția interna de carne de porc romaneasca
Cand proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland Romania va prelua peste 60% din carnea de porc romaneasca, un volum fara precedent in retail. Astfel, cantitatea preluata de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar in prezent, Kaufland Romania deja primeste livrari de peste 400 de porci/zi si creste progresiv, de la o saptamana la alta, urmand ca pana la finalul anului sa dubleze cantitatea.

Componenta de educare a fermierilor: hrana naturala pentru carne de porc romaneasca de calitate

Programul vine si cu o componenta educaționala: Cooperativa Agricola „Țara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrana naturala, din furaje ce provin exclusiv din agricultura romaneasca, fara soia, pentru a obține gustul tradițional al carnii de porc romanesti, de calitate superioara in raport cu cea de import.

Cum funcționeaza programul Raftul Romanesc

Prin inițierea acestui program, misiunea Kaufland Romania si a partenerilor este de a dezvolta, in mod durabil, agricultura naționala si bunastarea animalelor in lanțul de aprovizionare, prin majorarea aportului de carne proaspata provenind din producția interna de porci, de la ferme mici si mijlocii din Romania.

Astfel, pe de-o parte, Cooperativa Agricola „Țara Mea” este responsabila de intregul lanț de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatațiile de ingrasare, de menținere a relației cu cei peste 100 de mici fermieri din program si de gestionare a volumului carnii.

Pe de alta parte, Kaufland Romania garanteaza preluarea integrala in rețeaua naționala de magazine a cantitații de carne proaspata de porc provenite din program, intr-un spațiu de vanzare dedicat – Raftul Romanesc – amenajat special pentru a incuraja clienții sa opteze pentru produse de proveniența locala.

Kaufland introduce un standard de calitate a produsului romanesc. Astfel, carnea respecta criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de taiere, greutate, standarde microbiologice si de ambalare.

„Ne dorim ca acest program sa cladeasca un viitor mai bun pentru fermierii romani si agricultura romaneasca si in timp, sa devina un model de acțiune. Rolul nostru, in calitate de cel mai mare retailer din Romania este sa sprijinim producatorii romani. Pentru Kaufland, colaborarea cu producatori locali este o prioritate de achiziții la nivel de grup si suntem printre puținii retaileri ce ofera peste 50% produse din Romania. Cu aceasta ocazie, reconfirm public angajamentul Kaufland de a susține agricultura romaneasca si implicit economia locala”, a declarat Valer Hancas, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland Romania.

„Programul ofera un sprijin atat de necesar micilor fermieri, pentru a creste, si invitam si alți fermieri sa se alature programului. Datorita acestuia, vom gasi la raft mai multa carne gustoasa si proaspata, provenita din porci crescuți in Romania si la care putem urmari trasabilitatea pana la nivel de purcel. Ne bucuram ca am pus in practica primul program de cooperare intre fermieri si retail pentru carnea de porc. Asta ne demonstreaza din nou ca impreuna putem avea un parteneriat benefic”, declara Florin Burculescu – Presedintele Cooperativei Agricole „Țara Mea”.

Prin acest program, Kaufland preia responsabilitatea in cadrul lanțului integrat de aprovizionare, asumandu-si obiective precum: extinderea producției romanesti de tineret porcin prin susținerea fermelor romanesti, dezvoltarea unor parteneriate strategice cu intreprinzatori din Romania, susținerea bunastarii animalelor si folosirea unor amestecuri de furaje provenind exclusiv din agricultura romaneasca.
Profilul pieței locale a carnii de porc

• Potrivit Cooperativei Agricole Țara Mea, Romania producea in anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția interna a scazut semnificativ, ajungand in anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar in prezent la 4.460.000 de porci.

• Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locala, Romania trebuie cel puțin sa dubleze producția interna de carne de porc.

• Datele INS arata ca in anul 2016 producția totala de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

• Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern si tradiţional provine din import.

• Conform datelor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale , Romania importa anual cca 230.000 tone porci si carne de porc (cca 30.000 tone porci vii si 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importata. In acelasi timp, Romania exporta de aproape 60 de ori mai puțin – adica circa 4.000 tone carne si produse din carne de porc. Potrivit MADR, in prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producția interna.

• INS arata ca cel mai consumat tip de carne din Romania este cea de porc, acoperind aproape jumatate din consumul total de carne, fiind urmata de cea de pasare, cu un consum de 15-20 kg anual si de vita, categorie care reprezinta doar 10% din total.

• Per total, consumul de carne in Romania este mai mic faţa de cel din ţarile mai dezvoltate: fiecare roman mananca in jur de 60 de kilograme de carne/an, faţa de media europeana de 70-75 de kilograme pe an.

Despre Kaufland Romania

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine in 7 țari si o rețea de 116 magazine in Romania. In 2017, Kaufland Romania a primit pentru a doua oara certificarea Best Buy Award, care atesta ca este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locala. Kaufland deține si distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordata de Institutul internațional ICERTIAS, in urma unei analize de piața.

Strategia noastra are ca scop indeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile si serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate si, bineinţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

11 + two =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 14 December, 2017 | 0 comentarii | 130 vizualizari | 1 vot

sosuri baneasa

Marca Baneasa, unul din cele mai cunoscute brand-uri din domeniul moraritului si productiei de paste fainoase din Romania, isi extinde portofoliul cu un nou produs – Gama de sosuri pentru paste Baneasa, care ofera consumatorilor posibilitatea de a prepara retetele preferate cu un sos pentru paste Arrabiatta, Bolognese sau cu un sos cu Masline si […]

Autor: Agrostandard | 12 December, 2017 | 0 comentarii | 197 vizualizari | 1 vot

magazin

Piata romaneasca de retail este estimata, in prezent, la 40 miliarde euro, 85% din produsele vandute in lantul de comert fiind de origine mixta, iar 15% sunt produse locale, conform unui studiu de realizat de Euler Hermes. In 2016, piata de retail din Romania a inregistrat o crestere de 12% pe fondul majorarii salariului minim […]

Autor: Agrostandard | 10 December, 2017 | 0 comentarii | 459 vizualizari | 1 vot

CARNE

In preajma sarbatorilor de iarna cand, in mod traditional, creste consumul de produse alimentare, ANSVSA recomanda cetatenilor sa achiziționeze produse alimentare numai din unitati sau spatii autorizate sanitar veterinar. In cadrul acestor unitați autorizate atat carnea cat si alte produse de origine animala sau non-animala au fost supuse controlului sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor si […]

Autor: Agrostandard | 10 December, 2017 | 0 comentarii | 475 vizualizari | 1 vot

oua

Opt din zece romani consuma oua saptamanal, iar cei mai multi dintre ei (39%) consuma intre trei si sase oua pe saptamana, potrivit unui comunicat realizat de Agricola Bacau, in noiembrie. 14% dintre cei chestionati consuma oua zilnic si doar unu din zece romani declara ca mananca mai putin de un ou pe saptamana sau […]

Autor: Agrostandard | 5 December, 2017 | 0 comentarii | 272 vizualizari | 1 vot

caramizaru

FrieslandCampina, unul din principalii jucatori pe piata interna a lactatelor, a investit in acest an, in ciuda contextului dificil de piata, circa 1,3 milioane de euro intr-o linie de productie a telemelei la fabrica din Cluj. Acesta este de altfel si nivelul investitiilor realizate de companie, care trece de cativa ani printr-un amplu proces de […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
12 Oct 2017 | 0 comentarii | 1615 vizualizari | 6 voturi
05 Dec 2017 | 0 comentarii | 2300 vizualizari | 2 voturi
05 Dec 2017 | 0 comentarii | 1010 vizualizari | 2 voturi
»
20 Sep 2017 | 0 comentarii | 3736 vizualizari | 2 voturi
»
24 Oct 2017 | 0 comentarii | 3404 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa



bad politics

2017 © Agrostandard