Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Primul program național pentru carne de porc 100% romaneasca, un proiect Kaufland Romania si Cooperativa Țara Mea
Agrostandard | 22 November, 2017 | 0 comentarii | 1294 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

kaufKaufland Romania a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% romaneasca, in parteneriat cu Cooperativa Agricola „Țara Mea” si cu sprijinul Comisiei pentru Agricultura, Silvicultura si al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Denumita Raftul Romanesc, inițiativa creste prezența carnii de porc autohtone la raft in magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri romani. Programul susține in mod durabil dezvoltarea capacitații de producție interne a carnii de porc si raspunde cu o soluție la faptul ca in Romania, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țari.

In cadrul evenimentului de inaugurare a programului, Marco Hößl (Kaufland Romania), Florin Burculescu (Cooperativa Agricola „Țara Mea”), Alexandru Stanescu (Comisia pentru Agricultura, Silvicultura) si Petre Daea (Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale) au semnat Angajamentul public de susținere a fermierilor romani prin acest program.

Inițiativa reprezinta o dubla premiera in Romania

Raftul Romanesc este primul program național cu circuit complet de la fermier la raft, care creste semnificativ prezența carnii de porc romanesti in comerțul modern in rețeaua Kaufland Romania. Programul include peste 50% dintre fermierii mici si mijlocii din Romania, si le ofera acestora garanția preluarii integrale a porcilor nascuți si crescuți in țara noastra, precum si sprijin pentru dezvoltare si consiliere.

De asemenea, acesta este si primul program in care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor romanesti, incurajand alegerea acestora si implicit economia locala. Raftul Romanesc, prezent exclusiv in rețeaua Kaufland Romania, va oferi carne de porc cu proveniența 100% din Romania.

Inițiativa este structurata pe doi piloni: colectarea carnii de porc de la fermierii romani si schimbarea formatului de hrana a porcilor din program, intr-unul exclusiv romanesc.

Programul va creste producția interna de carne de porc romaneasca
Cand proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland Romania va prelua peste 60% din carnea de porc romaneasca, un volum fara precedent in retail. Astfel, cantitatea preluata de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar in prezent, Kaufland Romania deja primeste livrari de peste 400 de porci/zi si creste progresiv, de la o saptamana la alta, urmand ca pana la finalul anului sa dubleze cantitatea.

Componenta de educare a fermierilor: hrana naturala pentru carne de porc romaneasca de calitate

Programul vine si cu o componenta educaționala: Cooperativa Agricola „Țara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrana naturala, din furaje ce provin exclusiv din agricultura romaneasca, fara soia, pentru a obține gustul tradițional al carnii de porc romanesti, de calitate superioara in raport cu cea de import.

Cum funcționeaza programul Raftul Romanesc

Prin inițierea acestui program, misiunea Kaufland Romania si a partenerilor este de a dezvolta, in mod durabil, agricultura naționala si bunastarea animalelor in lanțul de aprovizionare, prin majorarea aportului de carne proaspata provenind din producția interna de porci, de la ferme mici si mijlocii din Romania.

Astfel, pe de-o parte, Cooperativa Agricola „Țara Mea” este responsabila de intregul lanț de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatațiile de ingrasare, de menținere a relației cu cei peste 100 de mici fermieri din program si de gestionare a volumului carnii.

Pe de alta parte, Kaufland Romania garanteaza preluarea integrala in rețeaua naționala de magazine a cantitații de carne proaspata de porc provenite din program, intr-un spațiu de vanzare dedicat – Raftul Romanesc – amenajat special pentru a incuraja clienții sa opteze pentru produse de proveniența locala.

Kaufland introduce un standard de calitate a produsului romanesc. Astfel, carnea respecta criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de taiere, greutate, standarde microbiologice si de ambalare.

„Ne dorim ca acest program sa cladeasca un viitor mai bun pentru fermierii romani si agricultura romaneasca si in timp, sa devina un model de acțiune. Rolul nostru, in calitate de cel mai mare retailer din Romania este sa sprijinim producatorii romani. Pentru Kaufland, colaborarea cu producatori locali este o prioritate de achiziții la nivel de grup si suntem printre puținii retaileri ce ofera peste 50% produse din Romania. Cu aceasta ocazie, reconfirm public angajamentul Kaufland de a susține agricultura romaneasca si implicit economia locala”, a declarat Valer Hancas, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland Romania.

„Programul ofera un sprijin atat de necesar micilor fermieri, pentru a creste, si invitam si alți fermieri sa se alature programului. Datorita acestuia, vom gasi la raft mai multa carne gustoasa si proaspata, provenita din porci crescuți in Romania si la care putem urmari trasabilitatea pana la nivel de purcel. Ne bucuram ca am pus in practica primul program de cooperare intre fermieri si retail pentru carnea de porc. Asta ne demonstreaza din nou ca impreuna putem avea un parteneriat benefic”, declara Florin Burculescu – Presedintele Cooperativei Agricole „Țara Mea”.

Prin acest program, Kaufland preia responsabilitatea in cadrul lanțului integrat de aprovizionare, asumandu-si obiective precum: extinderea producției romanesti de tineret porcin prin susținerea fermelor romanesti, dezvoltarea unor parteneriate strategice cu intreprinzatori din Romania, susținerea bunastarii animalelor si folosirea unor amestecuri de furaje provenind exclusiv din agricultura romaneasca.
Profilul pieței locale a carnii de porc

• Potrivit Cooperativei Agricole Țara Mea, Romania producea in anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția interna a scazut semnificativ, ajungand in anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar in prezent la 4.460.000 de porci.

• Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locala, Romania trebuie cel puțin sa dubleze producția interna de carne de porc.

• Datele INS arata ca in anul 2016 producția totala de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

• Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern si tradiţional provine din import.

• Conform datelor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale , Romania importa anual cca 230.000 tone porci si carne de porc (cca 30.000 tone porci vii si 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importata. In acelasi timp, Romania exporta de aproape 60 de ori mai puțin – adica circa 4.000 tone carne si produse din carne de porc. Potrivit MADR, in prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producția interna.

• INS arata ca cel mai consumat tip de carne din Romania este cea de porc, acoperind aproape jumatate din consumul total de carne, fiind urmata de cea de pasare, cu un consum de 15-20 kg anual si de vita, categorie care reprezinta doar 10% din total.

• Per total, consumul de carne in Romania este mai mic faţa de cel din ţarile mai dezvoltate: fiecare roman mananca in jur de 60 de kilograme de carne/an, faţa de media europeana de 70-75 de kilograme pe an.

Despre Kaufland Romania

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine in 7 țari si o rețea de 116 magazine in Romania. In 2017, Kaufland Romania a primit pentru a doua oara certificarea Best Buy Award, care atesta ca este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locala. Kaufland deține si distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordata de Institutul internațional ICERTIAS, in urma unei analize de piața.

Strategia noastra are ca scop indeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile si serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate si, bineinţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

4 + 9 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 26 May, 2019 | 0 comentarii | 70 vizualizari | 1 vot

samm

Un producator de paste fara gluten din Satu Mare dicteaza regulile pe piata de profil la nivel european! Sam Mills, companie fondata de un antreprenor roman, a intrat pe aceasta nisa in urma cu 12 ani, ajungand in scurt timp cel mai mare producator din Europa. Si nu doar atat, a reusit sa “traga” dupa […]

Autor: Agrostandard | 25 May, 2019 | 0 comentarii | 151 vizualizari | 1 vot

Florin-Capatana

Dupa ce a plecat de la Carrefour Romania, in urma cu vreo doua luni, Florin Capatana a revenit destul de repede in piata, de aceasta data in postura de Quality Director al Auchan Retail Romania. Capatana a condus timp de 9 ani departamentele de Quality si Corporate Affairs ale Carrefour, insa a fost o buna […]

Autor: Agrostandard | 24 May, 2019 | 0 comentarii | 592 vizualizari | 1 vot

solar

Oltul este judetul cu cel mai mare numar de fermieri inscrisi in programul Tomata. In acest an, 4.810 legumicultori au reusit sa vanda, in cadrul primei sesiuni a programului, cantitatea de 2 tone obligatorie pentru a putea sa primeasca cei 3.000 euro. Alti 440 de producatori inscrisi in program, dar care n-au reusit sa vanda […]

Autor: Agrostandard | 23 May, 2019 | 0 comentarii | 319 vizualizari | 1 vot

rosii_frig

Programul “Rosia romaneasca” a tot prins avant, dar vremea capricioasa le-a dat peste cap planurile agricultorilor. Desi tomatele gustoase ar trebui sa fie deja pe tarabe, putini sunt cei care au reusit sa aduca marfa in fata clientilor. Avand in vedere temperaturile scazute, producatorii spun ca au investit mai mult in sere, asa ca pretul […]

Autor: Agrostandard | 23 May, 2019 | 0 comentarii | 95 vizualizari | 1 vot

kaufland_legume

Kaufland Romania deschide, in data de 23 mai 2019, doua noi magazine, in Focsani si Constanta si ajunge astfel la o retea de 124 de hipermarketuri la nivel national. Acestea fac parte din planurile de extindere accelerata ale retailerului pentru 2019. Prin deschiderea noilor magazine, Kaufland a creat 170 de noi locuri de munca si […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Romanian Financial Conference



bad politics

2019 © Agrostandard