Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Peste 80 de companii, prezente la “Degusta Italia”
Agrostandard | 23 November, 2018 | 0 comentarii | 406 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

degusta1“Degusta Italia”, eveniment organizat sub patronajul Ambasadei Italiei de catre ICE-Agentia Italiana pentru Comert Exterior – Biroul din Bucuresti a reunit peste 80 de societati, importatori, distribuitori, buyeri din marile lanturi de vanzare retail, Ho.Re.Ca. si magazine de delicatese, wine-bar. Evenimentul, organizat in data de 20 noiembrie 2018 la Hotelul Marshal Garden din Bucuresti, a fost sustinut de partenerii media HoReCa., Horeca Insight si Trends HRB si face parte din programul celei de-a treia editii a “Saptamanii Bucatariei Italiene in Lume” care are loc in perioada 19-25 noiembrie 2018. Proiectul, creat si coordonat de Directia Generala pentru Promovarea Sistemului de Tara al Ministerului italian Afacerilor Externe si Cooperarii Internationale, a fost dezvoltat in Grupul de lucru in care sunt implicate Ministerul Politicilor Agricole Alimentare, Padurilor si Turismului, Ministerul Educatiei, Universitatilor si Cercetari si Ministerul Bunurilor si Activitatilor Culturale, precum si principalele institutii si asociatii care reprezinta bucataria italiana in lume: Autoritati Regionale, ICE Agentia Italiana pentru Comert Exterior, ENIT (Ente Nazionale del Turismo Italiano), universitati, camere de comert, asociatii, scoli de bucatarie, retele de restaurante italiene certificate si societati din domeniul enogastronomic si design.

“Saptamana Bucatariei Italiene in Lume” se desfasoara concomitent in peste 100 de tari de pe toate continentele cu obiectivul de a promova la nivel international traditiile culinare si enogastronomice ca semne distinctive ale identitatii si ale culturii italiene. Aceasta editie se desfasoara sub semnul unor concepte precum: calitate, sustenabilitate, cultura, siguranta alimentara, drept la hrana, educatie, identitate, teritoriu si biodiversitate. La acestea se adauga activitatea de punere in valoare a teritoriilor, a itinerariilor artei culinare italiene, precum si ale dietei mediteraneene, unul din elementele care a facut ca Italia sa fie “tara cea mai sanatoasa din lume” (Bloomberg Global Health Index).

In deschiderea lucrarilor, dupa salutul ES domnului Marco Giungi, Ambasador al Italiei la Bucuresti si al domnului Filippo Petz, director al biroului de la Bucuresti al Agentiei Italiene de Comert Exterior, in cadrul seminarului au intervenit: doamna Iulia Pencea, Consumer Insights Leader la Nielsen Romania cu o prezentare a pietei vinurilor din Romania si domnul Bogdan Avramescu, Business Developer la KeysFin cu ilustrarea perspectivelor pietei HORECA din Romania. Au urmat doua testimoniale, facute de domnul Razvan Avram wine consultant& blogger UnVinPeZi.rosi de omul de afaceri italian Giulio Da Sacco, asociat si administrator al restaurantului Grano.

In sesiunea care a urmat au fost expuse si oferite spre degustare excelentele enogastronomice ale celor nouasprezece societati invitate de Agentia ICE, care reprezinta unsprezece Regiuni italiene. Au fost organizate, de asemenea, intalniri B2B intre societati si operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri, buyeri de produse alimentare, buyeri de restaurante, F&B manageri de hoteluri, manageri si buyeri de la vinoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine bar, ziaristi de specialitate din presa scrisa si din media.

Produsele expuse au acoperit o gama ampla: vinuri si vinuri spumoase, branzeturi, produse pe baza de carne, mezeluri, patiserie si panificatie, paste, ulei de masline si conserve.

Pe durata lucrarilor, SMEG ITALIA, sponsor principal al evenimentului, a pus la dispozitia reprezentantilor societatilor romanesti prezenti trei premii din catalogul electrocasnice mici.

Statisticile italiene indica faptul ca exporturile de produse agroalimentare si vinuri au depasit in anul 2017 cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % fata de 2016), incurajand asteptarile de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfarsitul deceniului.

Anul 2017 a fost un an exceptional pentru vinul italian, ale carui exporturi au crescut cu 7% ajungand la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.

Italia este tara europeana cu cel mai mare numar de produse agroalimentare cu denumire de origine si de indicatie geografica recunoscute de Uniunea europeana: 817, din care 294 produse DOP, IGP, STG si 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT. O marturie in plus a inaltei calitati a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legaturii puternice intre excelentele agroalimentare italiene si teritoriul de provenienta.

degusta2
degusta3

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 25 August, 2020 | 0 comentarii | 164 vizualizari | 1 vot

PAINE

Romania este tara cu cele mai mici preturi la paine si cereale din UE, acestea fiind cu 47% sub nivelul din UE, în 2019, potrivit Eurostat. Sub media europeana se mai afla tari precum Bulgaria – 35% sub media UE si Polonia – cu 30% sub nivelul din UE. La polul opus se afla Danemarca […]

Autor: Agrostandard | 17 August, 2020 | 0 comentarii | 247 vizualizari | 1 vot

casa-unirea

Emil Dumitru, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, spune despre Casa de Comert Agroalimentar Unirea ca nu este un proiect terminat, ci va trebui sa fie restartat pe principii ale unei economii de piata transparente in care organizatiile de producatori sa fie cooptate in decizie, sa existe o consultare reala si sa […]

Autor: Agrostandard | 14 August, 2020 | 0 comentarii | 369 vizualizari | 1 vot

CIRESE

ProdCom Legume-Fructe a creat un grup de initiativa care are ca scop infiintarea unei forme asociative care sa reuneasca producatori de cirese! Iata si argumentele aduse de Aurel Tanase, presedintele ProdCom Legume-Fructe: CULTURA CIRESULUI ESTE O AFACERE DE SUCCES! Cireasa ca fruct acopera un procent mic in ce priveste cererea. Romania cu o suprafata de […]

Autor: Agrostandard | 11 August, 2020 | 0 comentarii | 261 vizualizari | 1 vot

piata sudului

Piata Sudului a fost reconstruita si extinsa cu spatii comerciale reconfigurate, in urma unei investitii de circa 10 milioane de euro, inaugurarea avand loc in data dee 11 august. Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe doua nivele – 105 la parter si 40 la etaj, precum si […]

Autor: Agrostandard | 10 August, 2020 | 0 comentarii | 505 vizualizari | 1 vot

ACDBR-1

Distribuitorii de bunuri de larg consum se plang ca Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile nu include si codurile CAEN specifice acestei activitati. Se intampla dupa ce Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) a semnalat inca de la inceputul lunii aprilie dificultatile […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
20 Aug 2020 | 0 comentarii | 1657 vizualizari | 4 voturi
»
22 Iun 2020 | 1 comentarii | 1370 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard