Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Peste 80 de companii, prezente la “Degusta Italia”
Agrostandard | 23 November, 2018 | 0 comentarii | 101 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

degusta1“Degusta Italia”, eveniment organizat sub patronajul Ambasadei Italiei de catre ICE-Agentia Italiana pentru Comert Exterior – Biroul din Bucuresti a reunit peste 80 de societati, importatori, distribuitori, buyeri din marile lanturi de vanzare retail, Ho.Re.Ca. si magazine de delicatese, wine-bar. Evenimentul, organizat in data de 20 noiembrie 2018 la Hotelul Marshal Garden din Bucuresti, a fost sustinut de partenerii media HoReCa., Horeca Insight si Trends HRB si face parte din programul celei de-a treia editii a “Saptamanii Bucatariei Italiene in Lume” care are loc in perioada 19-25 noiembrie 2018. Proiectul, creat si coordonat de Directia Generala pentru Promovarea Sistemului de Tara al Ministerului italian Afacerilor Externe si Cooperarii Internationale, a fost dezvoltat in Grupul de lucru in care sunt implicate Ministerul Politicilor Agricole Alimentare, Padurilor si Turismului, Ministerul Educatiei, Universitatilor si Cercetari si Ministerul Bunurilor si Activitatilor Culturale, precum si principalele institutii si asociatii care reprezinta bucataria italiana in lume: Autoritati Regionale, ICE Agentia Italiana pentru Comert Exterior, ENIT (Ente Nazionale del Turismo Italiano), universitati, camere de comert, asociatii, scoli de bucatarie, retele de restaurante italiene certificate si societati din domeniul enogastronomic si design.

“Saptamana Bucatariei Italiene in Lume” se desfasoara concomitent in peste 100 de tari de pe toate continentele cu obiectivul de a promova la nivel international traditiile culinare si enogastronomice ca semne distinctive ale identitatii si ale culturii italiene. Aceasta editie se desfasoara sub semnul unor concepte precum: calitate, sustenabilitate, cultura, siguranta alimentara, drept la hrana, educatie, identitate, teritoriu si biodiversitate. La acestea se adauga activitatea de punere in valoare a teritoriilor, a itinerariilor artei culinare italiene, precum si ale dietei mediteraneene, unul din elementele care a facut ca Italia sa fie “tara cea mai sanatoasa din lume” (Bloomberg Global Health Index).

In deschiderea lucrarilor, dupa salutul ES domnului Marco Giungi, Ambasador al Italiei la Bucuresti si al domnului Filippo Petz, director al biroului de la Bucuresti al Agentiei Italiene de Comert Exterior, in cadrul seminarului au intervenit: doamna Iulia Pencea, Consumer Insights Leader la Nielsen Romania cu o prezentare a pietei vinurilor din Romania si domnul Bogdan Avramescu, Business Developer la KeysFin cu ilustrarea perspectivelor pietei HORECA din Romania. Au urmat doua testimoniale, facute de domnul Razvan Avram wine consultant& blogger UnVinPeZi.rosi de omul de afaceri italian Giulio Da Sacco, asociat si administrator al restaurantului Grano.

In sesiunea care a urmat au fost expuse si oferite spre degustare excelentele enogastronomice ale celor nouasprezece societati invitate de Agentia ICE, care reprezinta unsprezece Regiuni italiene. Au fost organizate, de asemenea, intalniri B2B intre societati si operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri, buyeri de produse alimentare, buyeri de restaurante, F&B manageri de hoteluri, manageri si buyeri de la vinoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine bar, ziaristi de specialitate din presa scrisa si din media.

Produsele expuse au acoperit o gama ampla: vinuri si vinuri spumoase, branzeturi, produse pe baza de carne, mezeluri, patiserie si panificatie, paste, ulei de masline si conserve.

Pe durata lucrarilor, SMEG ITALIA, sponsor principal al evenimentului, a pus la dispozitia reprezentantilor societatilor romanesti prezenti trei premii din catalogul electrocasnice mici.

Statisticile italiene indica faptul ca exporturile de produse agroalimentare si vinuri au depasit in anul 2017 cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % fata de 2016), incurajand asteptarile de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfarsitul deceniului.

Anul 2017 a fost un an exceptional pentru vinul italian, ale carui exporturi au crescut cu 7% ajungand la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.

Italia este tara europeana cu cel mai mare numar de produse agroalimentare cu denumire de origine si de indicatie geografica recunoscute de Uniunea europeana: 817, din care 294 produse DOP, IGP, STG si 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT. O marturie in plus a inaltei calitati a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legaturii puternice intre excelentele agroalimentare italiene si teritoriul de provenienta.

degusta2
degusta3

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

one × 2 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 15 March, 2019 | 0 comentarii | 514 vizualizari | 1 vot

zanfir

Inca o retea de supermarketuri romaneasca inghitita de marile lanturi internationale! Mega Image a preluat magazinele Zanfir din Vrancea! Mega Image a anuntat preluarea lantului de supermarketuri Zanfir din Vrancea, controlat de Lilieana si Vasile Zanfir, in urma aprobarii achizitiei de catre Consiliul Concurentei. Astfel, cele 10 magazine preluate vor fi integrate in cadrul retelei […]

Autor: Agrostandard | 14 March, 2019 | 0 comentarii | 169 vizualizari | 1 vot

legume si fructe

Romania este una din cele mai importante piete de desfacere pentru fructele si legumele proaspete turcesti! In primele doua luni ale acestui an, livrarile pe piata romaneasca au atins 33.11 milioane dolari, tara noastra ocupand locul trei in topul destinatiilor externe pentru produsele din Turcia, dupa Rudia si Irak. Turcia a exportat, in primele doua […]

Autor: Agrostandard | 9 March, 2019 | 0 comentarii | 374 vizualizari | 1 vot

ambalaje

Orice produs cumparat cu ambalaj de sticla va costa cu 50 de bani in plus, incepand cu 1 aprilie. Autoritatile spera astfel ca ii vor impulsiona pe romani sa recicleze, mai ales ca Romania este codasa in UE la acest capitol, departe de angajamentele asumate. Daca sticla este returnata la magazinul de la care a […]

Autor: Agrostandard | 8 March, 2019 | 0 comentarii | 481 vizualizari | 1 vot

DOVLECEI

In baza unei Tematicii speciale de control, aprobata de conducerea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), privind verificarea modului de respectare a legislatiei specifice din domeniul depozitarii si comercializarii legumelor si fructelor proaspete, reprezentanti imputerniciti din cadrul MADR si ai Autoritatii Nationale Fitosanitare (ANF) desfasoara actiuni de control mixt incepând cu data de 25.02.2019, in […]

Autor: Agrostandard | 6 March, 2019 | 0 comentarii | 244 vizualizari | 0 voturi

grau_export

Egiptul, cel mai mare cumparator de grau din lume, a refuzat un vapor incarcat cu grau romanesc, din cauza unor probleme legate de calitate. Mai precis, este vorba de indicele de cadere Hagberg, care, dupa cate se pare, ar fi fost prea mic fata de cele 200 secunde cerute, cel mai probabil din cauza ploilor […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
04 Ian 2019 | 0 comentarii | 372 vizualizari | 5 voturi
19 Mar 2019 | 0 comentarii | 1069 vizualizari | 2 voturi
15 Mar 2019 | 0 comentarii | 199 vizualizari | 2 voturi
14 Mar 2019 | 0 comentarii | 148 vizualizari | 2 voturi
»
25 Ian 2019 | 0 comentarii | 2693 vizualizari | 1 vot
»
26 Ian 2019 | 0 comentarii | 2018 vizualizari | 1 vot
»
07 Feb 2019 | 0 comentarii | 1813 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2019 © Agrostandard