Distributie-Comert
Ofertă mare de carne de porc în piață. Prețul, în cădere liberă
Agrostandard | 23 November, 2016 | 0 comentarii | 176 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

porc_carnePrețul la carnea de porc este din nou în scădere, după ce își revenise în vară. Producătorii spun că de vină pentru această situație este oferta mare din piață – porci la o greutate de peste 100 kg – ceea ce face ca abatoarele să ofere tot mai puțin pentru kilogramul de carne în viu. Acum, de exemplu, s-a ajuns la 4,9 lei/kg în viu, preț în care este inclus și transportul animalelor la abator, față de 5,3 lei/kg, săptămâna trecută. Paradoxal, deși carnea românească este mai ieftină decât cea din afară (preț de bursă), procesatorii locali preferă în continuare să aducă carne din import congelată. Cât despre prețul corect, aceasta ar trebui să fie undeva la 5,1-5,2 lei/kg, potrivit fermierilor, citati de Agroteca.

„Este ofertă mare în piață, mai ales că mulți crescători au ajuns să aibă porci la 120 kg și sunt nevoiți să îi vândă, pentru că nu au încotro. Cei de la abatoare sună săptămânal să vadă câți porci avem de livrat, văd care este oferta și în funcție de ea stabilesc și prețul”, ne-a declarat sub protecția anonimatului un crescător de porci din zona de sud a țării.

El spune că lucrează cu cel mai mare abator din zonă, care practic fixează prețul pe piața locală.
Acesta cere oferte de la fermieri, iar cei care cer mai mult “rămân pe dinafară”, chiar dacă au contracte de livrare semnate cu abatorul. Singura soluție este să notificăm abatorul să vină să ia porcii, spune cu amărăciune fermierul.

În aceste condiții, este greu de prevăzut și ce se va întâmpla în următoarele săptămâni, mai ales că s-a intrat în postul Crăciunului. Cel mai greu va fi pentru fermele mici (circa 100 d unități, potrivit estimărilor din piață) care au efective de câteva mii de capete pe serie și care o duc din ce în ce mai greu.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

20 + 18 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 July, 2017 | 0 comentarii | 4869 vizualizari | 2 voturi

PROFI Malu Loco (1)

Cu o retea de circa 600 magazine in 322 de localitati si o echipa de aproape 12.000 de oameni, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania, dupa cum sustin oficialii companiei. Dupa ce a patruns in mai toate orasele importante ale tarii, acum reteaua poloneza ataca satele Romaniei, […]

Autor: Agrostandard | 17 July, 2017 | 0 comentarii | 1770 vizualizari | 1 vot

k1

Kaufland Romania reinventeaza conceptul de hipermarket si lanseaza prima retea de gradini urbane comunitare, transformandu-si acoperisurile, exteriorul parcarilor si al magazinelor in spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite de comunitate. „Gradinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat de Kaufland impreuna cu partenerii de la Asociatia Institutul de […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2017 | 1 comentarii | 1564 vizualizari | 1 vot

grau

Masuri de fluidizare a traficului destinat transporturilor de cereale. In aceasta perioada este in plina desfasurare in toate zonele tarii recoltarea, transportul si depozitarea cerealelor (in special orz, rapita, grau, mazare), motiv pentru care, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale efectueaza actiuni de supraveghere si sprijin permanent pentru optimizarea acestor activitati in punctele unde se efectueaza […]

Autor: Agrostandard | 11 July, 2017 | 0 comentarii | 972 vizualizari | 1 vot

grau seminte

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 537 din 10 iulie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 228/2017 privind aprobarea Manualului de gradare pentru semintele de consum. Manualul de gradare are rolul de a servi drept instrument de lucru pentru gradatori si cuprinde informatii ce ofera posibilitatea stabilirii calitatii reale a […]

Autor: Agrostandard | 6 July, 2017 | 0 comentarii | 124 vizualizari | 1 vot

kaufland fresh

Kaufland Romania se transforma si are o noua identitate vizuala, fresh, ce reinventeaza in acelasi timp experienta de cumparaturi oferita clientilor sai. Reinnoirea identitatii Kaufland Romania se subscrie indemnului lansat prin campania Noul Tu traieste fresh, si continua astfel, prin exemplul propriu, demersul de a inspira in randul clientilor dorinta de reinventare si de a […]

"Conferinta legume fructe"
"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
21 Iul 2017 | 0 comentarii | 4869 vizualizari | 2 voturi
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6511 vizualizari | 2 voturi
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5296 vizualizari | 2 voturi
»
09 Iul 2017 | 2 comentarii | 9973 vizualizari | 1 vot
»
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6511 vizualizari | 2 voturi
»
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5296 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze



bad politics

2017 © Agrostandard