Distributie-Comert
Nini Sapunaru: producatorii si procesatorii de lapte castiga impreuna 1,6 lei, iar supermarket-urile 3 lei la litrul de lapte. Din cauza taxei la raft, in Romania si televizoarele sunt mai scumpe ca in Germania
Agrostandard | 8 June, 2016 | 0 comentarii | 462 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

sapunaru_supermarketuriProducatorii si procesatorii castiga impreuna cam jumatate din cat castiga un supermarket pentru fiecare litru de lapte vandut. Mai precis, producatorii si procesatorii castiga 1,6 lei pe litrul de lapte, iar supermarket-urile circa 3 lei din cauza cuatumului excesiv al taxei de listare la raft. Cat timp va exista acesta taxa, presiunea va cadea tot pe fermieri, iar incasarile acestora vor fi derizorii in timp ce laptele romanesc la raft va fi mai scump decat in Germania, a aratat Nini Sapunaru, presedintele Comisiei de Agricultura din Camera Deputatilor. “Producatorii castiga cam 0,6 – 0,7 lei pe litrul de lapte. Producatori si procesatori impreuna va invartiti intr-un leu si saizeci (de bani – n.r.) iar supermarket-urile castiga de la 1,6 lei la 4,5 lei. Asta este situatia. De-aia avem noi laptele in Romania mai scump decat in Germania. Pe mine, ca si conumator, nu ma deranjeaza daca dumneavoastra ati primi mai multi bani. Pe actuala lege se face presiune pe taxa de listare si se duce tot pe dumneavoastra. Pentru ca procesatorul ce sa faca. La 1,6 lei se duce sa ia lapte de unde gaseste cel mai ieftin si face presiune tot pe fermieri. Asta e situatia de fapt. Deci, intodeauna va pica pe cel care produce. De-asta s-a insistat atat pe taxa la raft”’, a declarat Sapunaru la protestul fermierilor din 7 iunie din Parcul Izvor.

Ironia sumbra a situatiei, potrivit oficialului, este ca exagerarea supermarket-rilor cu taxa de raft umfla artificial pretul tuturor produselor care apuca sa intre in supermarket-urile din Romania.

“Si la carne, si la salam, pana si la televizoare functioneaza acest sistem. Televizoarele in Romania sunt mai scumpe decat in Germania. La absolut orice cumparati de pe piata romaneasca daca a intrat in supermarket…”, a conchis Sapunaru.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

14 − 12 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 July, 2017 | 0 comentarii | 4864 vizualizari | 2 voturi

PROFI Malu Loco (1)

Cu o retea de circa 600 magazine in 322 de localitati si o echipa de aproape 12.000 de oameni, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania, dupa cum sustin oficialii companiei. Dupa ce a patruns in mai toate orasele importante ale tarii, acum reteaua poloneza ataca satele Romaniei, […]

Autor: Agrostandard | 17 July, 2017 | 0 comentarii | 1764 vizualizari | 1 vot

k1

Kaufland Romania reinventeaza conceptul de hipermarket si lanseaza prima retea de gradini urbane comunitare, transformandu-si acoperisurile, exteriorul parcarilor si al magazinelor in spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite de comunitate. „Gradinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat de Kaufland impreuna cu partenerii de la Asociatia Institutul de […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2017 | 1 comentarii | 1563 vizualizari | 1 vot

grau

Masuri de fluidizare a traficului destinat transporturilor de cereale. In aceasta perioada este in plina desfasurare in toate zonele tarii recoltarea, transportul si depozitarea cerealelor (in special orz, rapita, grau, mazare), motiv pentru care, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale efectueaza actiuni de supraveghere si sprijin permanent pentru optimizarea acestor activitati in punctele unde se efectueaza […]

Autor: Agrostandard | 11 July, 2017 | 0 comentarii | 972 vizualizari | 1 vot

grau seminte

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 537 din 10 iulie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 228/2017 privind aprobarea Manualului de gradare pentru semintele de consum. Manualul de gradare are rolul de a servi drept instrument de lucru pentru gradatori si cuprinde informatii ce ofera posibilitatea stabilirii calitatii reale a […]

Autor: Agrostandard | 6 July, 2017 | 0 comentarii | 123 vizualizari | 1 vot

kaufland fresh

Kaufland Romania se transforma si are o noua identitate vizuala, fresh, ce reinventeaza in acelasi timp experienta de cumparaturi oferita clientilor sai. Reinnoirea identitatii Kaufland Romania se subscrie indemnului lansat prin campania Noul Tu traieste fresh, si continua astfel, prin exemplul propriu, demersul de a inspira in randul clientilor dorinta de reinventare si de a […]

"Conferinta legume fructe"
"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
21 Iul 2017 | 0 comentarii | 4864 vizualizari | 2 voturi
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6506 vizualizari | 2 voturi
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
»
09 Iul 2017 | 2 comentarii | 9970 vizualizari | 1 vot
»
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6506 vizualizari | 2 voturi
»
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze



bad politics

2017 © Agrostandard