Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
Ministrul Oros, rezervele strategice si criza alimentara
Agrostandard | 1 November, 2020 | 0 comentarii | 243 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

oros_BucharestFoodSummitMinistrul Agriculturii Adrian Oros a vorbit la BucharestFoodSummit despre necesitatea infiintarii unor depozite regionale mari care sa aiba si rolul de a gazdui rezervele strategice la produsele de baza. Rezerve care vor trebui sa fie consolidate, pentru ca nu „se stie ce vremuri vor veni”. Iar cea mai buna dovada in acest sens este ceea ce s-a intamplat in primele luni din 2020, cand magazinele au avut dificultati in ceea ce priveste aprovizionarea cu marfa, mai ales ca au existat probleme si vizavi de coridoarele europene de transport.

Citeste si BucharestFoodSummit.ro – Ministrul Oros intre marii fermieri romani si retelele de hipermarket-uri

Ori, dupa cum bine se stie, o mare parte din produsele alimentare vandute pe piata locala provin din import. Si se intampla chiar in timp ce Romania exporta volume mari de materii prime, care se intorc mai apoi sub forma de produse finite.

Oros a recunoscut slaba promovare si gradul redus de comercializare a produselor romanesti, chiar daca se fac eforturi din toate partile. Nici macar, in plin sezon la fructe si legume, de exemplu, marfa vanduta nu provine in totalitate de la furnizori interni.

Citeste si Hancas, Kaufland Romania: 66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat intra in buzunarul unui partener roman

Ce-i drept, mai exista si ceva exceptii pe ici pe colo, cum este Carrefour, retea in care fructele si legumele vandute provin in totalitate din productia interna in sezon, dupa cum sustine conducerea retailerului francez.

Depozite regionale pentru toti producatorii

Ministrul Oros recunoaste ca trebuie acordata o atentie sporita lanturilor scurte, pentru ca doar asa produsele autohtone pot sa fie vandute cat mai aproape de locurile de productie. Aceste depozite regionale ar urma sa preia inclusiv marfa micilor producatori care nu au volume mari si productie standardizata, conform cerintelor retelelor moderne de retail, dupa care “produsele romanesti pot pleca oriunde – si la retaileri daca doresc si la sistemul HoReCa sau in alte magazine”.

O solutie pentru micii producatori, in primul rand, pentru ca cei mari se gandesc mai degraba la integrare, inclusiv la magazine proprii – cum este cazul lui Dimitrie Musca de la CAI Curtici sau chiar restaurante – Alexandru Baciu (Ferma Baciu).

„Am gandit ca putem utiliza tot niste bani din acest program de rezilienta si lansare economica sa facem o retea nationala unde va participa cine va dori din producatorii romani, in care ne dorim sa colectam, sa depozitam si sa distribuim produse romanesti. Din aceasta retea produsele romanesti pot pleca oriunde, si la retaileri daca doresc si la sistemul HoReCa sau in alte magazine, dar am gandit aceasta retea in jurul unor depozite mari regionale care sa aiba si un alt rol, acela de a avea niste rezerve strategice, pentru ca nu stim ce vremuri vor veni si suntem intrebati tot timpul daca vine criza alimentara, daca avem rezerve suficiente pentru produsele de baza. Vrem sa consolidam aceasta rezerva de stat, iar in aceste depozite o sa gazduim si rezerva de stat”, a declarat Adrian Oros la BucharestFoodSummit.

BucharestFoodSummit.ro, Editia a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020, a continuat in data de 29 octombrie la USAMV Bucuresti cu intalnirea dintre retaileri si producatori in cadrul conferintei: „Modernizarea continua a retelelor de retail in Romania si Europa de Sud-Est. Efort, succes, asociere si parteneriat intre producatori si retele de desfacere. Comertul, veriga fundamentala pentru accelerarea integrarii productiei nationale alimentare si de bauturi.”

BucharestFoodSummit.ro este organizat in parteneriat cu #RomaniaFunctioneaza, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatura Biris-Goran, Domeniile Urlati, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Maracineni, HORA, Agrostandard si Academia de Studii Economice Bucuresti.

Sponsorii evenimentului: Sponsor Gold – Computerland Romania, Exclusive Pure Water Partner – Aqua Carpatica, Wine Partner – Domeniile Samburesti.
Partenerii media: FoodBiz, #RomaniaFunctioneaza, Agrostandard, Lumea Banilor, EVZ, TVRi si Economistul

Citeste si BucharestFoodSummit: Programul Vinul Romanesc, Cooperativa Varasti si siguranta alimentara la Carrefour Romania

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 November, 2020 | 0 comentarii | 83 vizualizari | 1 vot

lidl

Lidl sprijina producatorii locali prin facilitarea exportului de produse autohtone catre magazinele Lidl din Europa, in valoare de 59 milioane de euro, in 2019. Datele au fost extrase din cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acopera perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020, se rataa intr-un comunicat al companiei. In […]

Autor: Agrostandard | 18 November, 2020 | 0 comentarii | 113 vizualizari | 1 vot

APAR

Primul hackathon din Romania dedicat domeniului agroalimentar RO AgriFood Hacking – HAR 2020 a fost organizat la initiativa Asociatiei pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR), scopul fiind unirea eforturilor mai multor oameni talentati pentru a lupta impotriva celei mai mari provocari ale lumii, pandemia COVID-19, folosind digitalizarea sectorului agroalimentar, declara Stefan Padure, presedinte APAR. Finantarea a […]

Autor: Agrostandard | 9 November, 2020 | 0 comentarii | 285 vizualizari | 1 vot

piata_valea ialomitei

Producatorii romani se muta din piete in parcare. Dupa ce autoritatile au anuntat ca pun lacatul pe pietele agroalimentare inchise, edilii locali au gasit tot felul de solutii pentru ca produsele locale sa poata fi gasite pe tarabe in continuare. Nu de alta, dar dupa cum se știe, pietele agroalimentare constituie pentru multi romani principalul […]

Autor: Agrostandard | 1 November, 2020 | 0 comentarii | 177 vizualizari | 1 vot

salam_sibiu

1 noiembrie este Ziua Nationala a Salamului de Sibiu IGP Bucuresti. In Romania, productia anuala de Salam de Sibiu IGP ramane constanta la 3.000 de tone, chiar si in acest an provocator pentru toate afacerile.Totusi in cadrul categoriei se dezvolta un nou trend, cel de Salam de Sibiu IGP feliat, care reprezinta aproximativ 6% din […]

Autor: Agrostandard | 31 October, 2020 | 0 comentarii | 245 vizualizari | 1 vot

MARIO

Intr-o perioada in care accesul pe rafturile magazinelor devine tot mai dificil pe fondul concurentei aprige din piata, iar pandemia de coronavirus a dat peste cap strategia multor jucatori, Carrefour Romania a ales sa ii sprijine pe micii furnizori locali prin dezvoltarea unor programe care sa le inlesneasca accesul la consumatori.

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard