Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Magazinele proprii, strategia caștigatoare pentru producatorul de mezeluri Matis
Agrostandard | 4 April, 2016 | 4 comentarii | 1508 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

magazine matisProducatorul de mezeluri Matis din localitatea 1 decembrie, situata la 30 de kilometri distanta de București, și-a caștigat locul pe piata, abordand o strategie care s-a dovedit a fi mai mult decat caștigatoare: și-a dezvoltat o retea proprie de magazine, care ii asigura undeva la 70% din vanzarea produselor, dar și cash-flow-ul de care are nevoie pentru derularea activitatii. In doar cativa ani de activitate, nu doar ca mezelurile Matis au ajuns sa aiba clienti fideli la nivel regional, ba chiar mai mult, cererea in creștere a determinat conducerea firmei sa ia decizia sa dubleze capacitatea de productie. In acest an, va fi inaugurata o
fabrica noua, care a necesitat o investitie de circa un milion de euro și care va mari capacitatea de productie la circa 10 tone pe zi, ceea ce va permite atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane de euro, fata de 7 milioane de euro, anul trecut.

‘’Productia a inceput in septembrie 2012 cand a fost inaugurata fabrica. Incepand cu 2013, am dezvoltat segmentul de magazine proprii, pentru ca ne-am confruntat cu foarte multe probleme in ce privește incasarea banilor. Am decis ca dezvoltarea sa fie pe reteaua proprie. In prezent, ne calibram exact productia dupa ce vindem pe magazinele noastre, pe care vrem sa le dezvoltam mult mai bine pentru vanzarea produselor din portofoliul Matis. Am investit in magazine ca sa avem cash flow. Dimineata ducem marfa, iar seara luam banii, adaosul comercial este foarte mic la ce inseamna conturile și atunci putem pune foarte mare presiune pe calitatea produselor”, a declarat Cristian Stancu, director de productie la Matis.

Reteaua proprie include 50 de magazine situate in judetele Ilfov, Giurgiu, Dambovita și in Capitala, inclusiv Piata de Gros. Oficialii Matis sustin ca nu vor sa dezvolte compania la nivel national, ci mai degraba sa consolideze magazinele existente la nivel regional. Pentru 2016, planurile Matis prevad deschiderea a inca 10 magazine.

Spatiile pentru magazine sunt inchiriate, fiind echipate cu vitrine noi și autorizate DSP. Vorbim de un fel de bacanie sau minimarket, cu o gama mare de produse, mergand de la mezeluri, condimente, lactate, pana la carne fresh, paine sau eugenii, adica produse care se vand bine in mediul rural. Și nu doar atat, acestea asigura cash-flow-ul firmei in perioadele in care cererea de mezeluri este mai redusa – de exemplu in ianuarie și februarie, cand in mod obișnuit vanzarile de mezeluri sunt mai mici in general, mai ales in mediul rural.

Chiar și așa, cei de la Matis vorbesc de o creștere a vanzarilor de 50% la mezeluri, in luna ianuarie, respectiv 25% in februarie, ceea ce ii face sa fie mai mult decat optimiști pentru acest an.
Pe langa mezeluri, Matis asigura din productia proprie și condimentele, comercializate sub brandul Vladis. De asemenea, in magazine se gasesc și lactate (lapte batut și kefir), pentru care Matis are incheiat un parteneriat cu un producator local mic. Acestea sunt produse sub brandul Matis, fiind livrate chiar și la export.

O evolutie mai mult decat spectaculoasa pentru o firma care a inceput activitatea in urma cu doar patru ani, pornind de la o productie de 2.000 kg pe zi, doua magazine (unul la poarta fabricii, iar celalalt in Piata Centrala din Giurgiu) și 30 de angajati, fata de 270, in prezent.

Mai bine la export decat in marile retele

Spre deosebire de alti producatori de mezeluri, ale caror produse sunt listate pe rafturile hipermarketurilor, cei de la Matis nici nu vor sa auda de așa ceva. Prefera sa vanda produsele prin canalele proprii – reteaua de magazine Matis (60-70% din productie, iar tinta este atingerea unui procent de 80%, in anii urmatori), firma de distributie Bravo cu care se lucreaza inca de la inceputul activitatii (15%-20% din productie) sau piata externa (15-20%).

In afara, principalele destinatii sunt tari precum Italia, Spania, Luxemburg, Cipru și Grecia, unde exista comunitati puternice de romani și unde sunt livrate in jur de 80 tipuri de produse, inclusiv mici.

Oferta companiei include paste fine, cremwurști, parizere, carnati, salamuri, specialitati, tobe și șunci, produse pozitionate pe segmentele premium (70%) și medium (30%). Produsele sunt realizate dupa retete care contin carne și condimente naturale, tinand-se cont și de preferintele clientilor, dupa cum spune Cristian Stancu. De exemplu, in sud se cere mai mult usturoi in produse, iar la Targoviște mai mult piper. Productia se realizeaza in functie de cerintele clientilor, seara este primita cererea, iar a doua zi pleaca marfa din fabrica.

Stancu afirma ca in cazul Matis nu se poate vorbi de produse sezoniere, pentru ca vanzarile merg bine tot timpul anului, chiar și la toba de exemplu, care este un produs specific perioadei Craciunului sau la șunca de casa. Printre produsele cele mai vandute și cu care se identifica imaginea companiei se afla micii, cu vanzari și de 3.000 kg pe zi vara, sau Carnatul Bunicului. Toate produsele sunt ambalate in vid și atmosfera controlata.

De altfel, investitiile in tehnologia de ultima ora constituie una din preocuparile majore ale conducerii companiei, mai ales ca acestea maresc productivitatea. Deocamdata, Matis nu este prezenta pe segmentul mezelurilor crud-uscate, insa este foarte posibil ca in viitor sa fie luata in calcul și aceasta categorie de produse.

Materie prima de calitate

Materia prima provine atat din Romania (40%), cat și din UE. Din afara se aduce in general carne de porc, in mare parte și datorita pretului mai mic cu pana la 10%, a calitatii superioare, dar și a termenelor de plate avantajoase, in timp ce din tara se procura carnea de pasare, preferata celei din exterior.

‘’In afara, pretul la carnea de porc este mai mic, din cauza subventiilor primite de crescatori. Noi avem parteneriate cu firme din afara, care ne acorda un termen mult mai mare de plata, de la 60 de zile, pana la 120 de zile, nu șapte ca la noi. Vorbim de o sustinere din partea lor, cu niciun fel de asigurare. Pe de alta parte, modul de ambalare difera foarte mult, produsul este vidat, fasonat, tranșat, iti dau ce soliciti’’, a mai precizat Stancu.

4 Comments

  • Ion
    June 21, 2016

    Văd că nimeni nu comentează… servirea sub orice critică, Cel puțin în magazinul din Piața Centrală Giurgiu. Nesimțire maximă… cucoana vânzătoare dorea morțiș să-mi dea/felieze din bucata din care vrea ea, deși îi spusesem că vreau din alta, mai mare, bună pentru ce-mi trebuia mie. Nu a vrut să mă servească din bucata care mă interesa. Cică e sigilată și o ține pentru patroni de restaurante… care iau bucata întreagă… Îmi cer scuze, eu, ca un plfrici ce sunt, doream doar 10 felii,… să le fac pane, în nimicnicia mea… BRAVOOOOOOO MATISSSSSS

  • Ion
    June 21, 2016

    Voi posta cât de curând acest impediment pe rețelele de socializare pe care le folosesc. Mai ales că vânzătoarea mi-a spus că n-o interesează… Poate se vor sesiza directorii/patronii firmei……. deși mă îndoiesc. Urmează ANPC… de ce nu??? nesimțirea trebuie sancționată. Iar dacă firma va fi sancționată, poate se va reflecta și în salariul vânzătoarei nesimțite.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

nineteen − two =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 20 April, 2018 | 0 comentarii | 12 vizualizari | 1 vot

oua-1

Importurile de oua din Polonia se fac la preturi de dumping, sub pretul practicat pe piata proprie a Poloniei, concurand neloial fermierii romani, sustin reprezentantii Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, intr-un document transmis Guvernului, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Consiliului Concurentei. Din Polonia provine peste 80% din totalul oualor importate […]

Autor: Agrostandard | 20 April, 2018 | 0 comentarii | 17 vizualizari | 1 vot

magazin

Fermierii si IMM-urile vor beneficia de mai multa certitudine si vor fi degrevatI partial de necesitatea de a gestiona riscuri pe care nu le pot controla prin noile masuri de interzicere a practicilor comerciale neloiale propuse de Comisia Europeana recent. Totodata, micilor operatori le va fi asigurat un tratament mai echitabil, iar autoritatile nationale vor […]

Autor: Agrostandard | 18 April, 2018 | 0 comentarii | 268 vizualizari | 1 vot

Raftul Romanesc_Kaufland____

Kaufland Romania a lansat Raftul Romanesc – zona special amenajata in magazine, in care sunt expuse separat produsele din carne de porc romaneasca pentru a incuraja clientii sa opteze pentru produse autohtone si a sustine astfel economia locala. Raftul Romanesc este parte din primul program national pentru carne romaneasca, initiat de Kaufland, care ajunge astfel […]

Autor: Agrostandard | 18 April, 2018 | 0 comentarii | 249 vizualizari | 1 vot

lapte

Producatorii de lapte din Europa au intrat in 2018 cu stangul, in conditiile in care pretul de achizitie a scazut de la o luna la alta in primul trimestru. In februarie, pentru a treia luna consecutiv, pretul mediu platit fermierilor europeni s-a micsorat, stabilindu-se la 344,6 euro/tona, potrivit presei internationale. De remarcat faptul ca o […]

Autor: Agrostandard | 13 April, 2018 | 0 comentarii | 72 vizualizari | 1 vot

BOD

Romania are la acest moment cinci fabrici de zahar operationale, detinute de patru companii, fata de 33 inainte de Revolutie. Ce-am avut si cu ce-am mai ramas, ca sa nu mai comentam prea mult…..Ministerul Agriculturii a anuntat ca a recunoscut ca operatori economici care desfasoara activitati de fabricarea zaharului urmatoarele fabrici: Antrepriza Zahar Bod – […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
11 Apr 2018 | 1 comentarii | 3796 vizualizari | 2 voturi
15 Mar 2018 | 1 comentarii | 1948 vizualizari | 2 voturi
23 Feb 2018 | 0 comentarii | 350 vizualizari | 2 voturi
»
24 Feb 2018 | 4 comentarii | 5793 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2018 © Agrostandard