Lidl: Export de produse romanesti in valoare de 59 mil. euro catre magazinele retelei din Europa, in 2019

Lidl: Export de produse romanesti in valoare de 59 mil. euro catre magazinele retelei din Europa, in 2019

 

lidlLidl sprijina producatorii locali prin facilitarea exportului de produse autohtone catre magazinele Lidl din Europa, in valoare de 59 milioane de euro, in 2019. Datele au fost extrase din cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acopera perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020, se rataa intr-un comunicat al companiei. In plus, Lidl a colectat si a trimis catre centrele de reciclare in 2019, peste 37.000 de tone de deseuri, cu 21% mai mult decat in 2018. Totodata, in perioada de raportare valoarea investitiilor sociale a fost de peste 22.500.000 de lei. Documentul include si alte demersuri de sustenabilitate ale companiei, precum masurile de reducere a cantitatii de plastic puse in circulatie sau cele in vederea reducerii risipei alimentare. Raportul a fost elaborat conform celor mai noi standarde de raportare non-financiara, Global Reporting Initiative, dar si aliniat la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabila (ODD) incluse pe Agenda 2030 a Natiunilor Unite.

Lidl publica raportul de sustenabilitate pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 – 29 februarie 2020), sub umbrela Fapte pentru un viitor mai bun, intr-un nou demers de transparenta ce analizeaza si evalueaza impactul activitatii de business asupra economiei, societatii si mediului. In dezvoltarea raportului au fost abordate rezultatele procesului de consultare a grupurilor de stakeholderi, derulat pentru raportul non-financiar aferent anilor 2017 si 2018, acestea fiind considerate in continuare valide si relevante pe plan local, pentru activitatea Lidl. Astfel, temele care au prezentat anterior un interes major pentru stakeholderi au fost grupate tot in functie de cele 4 etape ale lantului valoric, prin urmare 4 domenii majore ce formeaza Modelul Lidl de responsabilitate: 1. Resurse, 2. Lantul de aprovizionare, 3. Operatiuni si procese, 4. Clienti, fiecare fiind detaliat cu masurile, rezultatele si obiectivele sale de dezvoltare durabila.

De exemplu, numarul furnizorilor locali de bunuri si servicii a crescut in 2019 cu 11% fata de anul 2018, iar cantitatea de fructe si legume romanesti a fost cu 23% mai mare. De asemenea, raportul reflecta rezultate extraordinare si in ceea ce priveste demersurile si masurile de reducere a cantitatii de plastic si a risipei alimentare, precum si investitii sociale de peste 22.500.000 lei in comunitatile din Romania.

„Chiar daca anul acesta este influentat de schimbari aduse de declansarea pandemiei, evaluarea anuala a impactului pe care il avem ca business ramane in continuare o prioritate pentru noi, fiind si mai importanta in acest context. Lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate reprezinta parcursul unui an 2019 de succes pentru noi, marcat de cresteri inregistrate pe toate segmentele activitatii de business, de la angajati, clienti si produse pana la consolidarea unor parteneriate de incredere. Raportul inscrie rezultatele noastre, masurile pe care le-am luat si ce putem imbunatati la ele, precum si obiectivele de dezvoltare durabila a business-ului Lidl Romania. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul Lidl, iar masurile noastre nu sunt doar niste indicatori intr-un raport, ci fapte pentru un viitor mai bun”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl Romania.

La fel ca primele doua rapoarte de sustenabilitate Lidl, si cel aferent perioadei 1 martie 2019 – 29 februarie 2020 a fost elaborat avand la baza metodologia GRI Standards, dezvoltata de organizatia Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de realizare a rapoartelor de sustenabilitate, dar si urmarind cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabila (ODD) incluse pe Agenda 2030 a Natiunilor Unite.
Printre cele mai importante rezultate inregistrate de Lidl in anul financiar 2019 si detaliate in cel de-al treilea raport de sustenabilitate se numara:

1. Resurse
• Ca urmare a aderarii la Initiativa Fur Free Retailer, Lidl nu a comercializat produse textile, incaltaminte sau accesorii care folosesc blana provenita de la nurci, vulpi, coioti si iepuri.

2. Lantul de aprovizionare
• Lidl a facilitat exportul produselor romanesti in valoare de 59 milioane de euro, dublu fata de anul anterior;
• Peste 80% din furnizorii de bunuri si servicii ai Lidl sunt din Romania, cu o crestere de 11% fata de anul anterior.
• Peste 80% din cantitatea de fructe si legume din Piata Lidl, in varf de sezon din perioada de raportare, provine de la producatori romani;
• 79% din camioanele cu care a fost transportata marfa in 2019 au fost echipate cu motoare EURO 5 si EURO 6, cu 8 puncte procentuale mai mult decat anul anterior;
• Lidl a colectat si trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deseuri, cu 21% mai mult decat in 2018;

3.Operatiuni
• Record mondial: magazinul Lidl din Str. Cpt. Av. Alexandru Serbanescu este cel mai sustenabil magazin din lume, obtinand certificarea BREEAM Outstanding cu un scor de 99,1%; Este totodata, primul magazin din Romania cu acest nivel de certificare.
• 33 de magazine si depozitul din Roman au obtinut certificarea EDGE;
• Toate magazinele si depozitele Lidl sunt dotate cu solutii 100% LED, economia anuala de energie obtinuta fiind, in medie, de 16,2% (aproximativ 9.600 MWh);
• La nivel national, in perioada de raportare, numarul de puncte de incarcare a autovehiculelor electrice din portofoliul Lidl ajunsese la 33;
• Lidl a introdus la raionul de legume si fructe, vanzarea la pret redus, pentru a reduce volumul de produse alimentare care pot deveni deseuri si a preveni astfel, risipa alimentara.
• Lidl a exclus definitiv din sortimentul sau toate articolele de unica folosinta din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii si tacamuri;
• Retailerul a donat peste 300 de tone de produse alimentare si non-alimentare si 252 de tone de hrana pentru animale.

4. Clienti
• Valoarea investitiilor sociale a fost de peste 22.500.000 de lei, fiind sustinute 37 de ONG-uri;
• Sortimentul de produse bio cuprinde 276 de produse, la finalul anului financiar 2019.
• 2.697 articole au certificari UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.
• Toate fructele si legumele din Piata Lidl sunt certificate GLOBAL G.A.P..

Obiective pentru cresterea eficientei business-ului:

Raportul include si o serie de angajamente pe termen mediu si lung. Astfel, ca parte a strategiei globale ReSet Plastic, Lidl s-a angajat ca pana in anul 2025, toate ambalajele produselor marca proprie sa fie reciclabile in proportie maxima posibila, iar cantitatea de plastic utilizata pentru aceste produse sa fie redusa cu 20%. In plus, pentru reducerea amprentei de carbon si eficientizarea consumului de energie pentru perioada urmatoare de raportare, Lidl are in vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperisurile magazinelor. Totodata, in procesul de evaluare a calitatii produselor marca proprie, obiectivul principal Lidl este ca, pana in 2025, sa reduca cu 20% cantitatea de sare si zahar adaugate in produsele marca proprie.

Despre Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 32 de tari din intreaga lume si in prezent opereaza aproximativ 11.200 de magazine si peste 200 de centre logistice in 29 de tari la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le ofera clientilor produse de cea mai buna calitate la cel mai bun pret. In spatele operatiunilor din magazine, din centrele logistice si din sediile centrale stau simplitatea si orientarea catre eficienta. Design-ul si structura proceselor standardizate sunt asigurate de catre Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.

In toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care actioneaza cu responsabilitate fata de oameni, societate si mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care isi indeplineste, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *