Sustine Agrostandard
starea vremii
Asociatii
LAPAR vrea modificarea legii zilierilor
Agrostandard | 10 October, 2017 | 0 comentarii | 841 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

baciuFermierii romani se confrunta cu greutati in desfasurarea activitatii datorita unor prevederi legale care ii impiedica sa-si asigure forta de munca necesara prin angajarea de zilieri, iar procedura de inregistrare a acestora in registrul zilierilor este anevoioasa, excesiva si inutila, scop in care opinam ca Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat si Legea nr. 52/2011 privind exercitatea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri trebuie modificate, se arata intr-un comunicat al LAPAR semnat de presedintele Laurentiu Baciu. “Dupa cum este bine cunoscut, foarte multe activitati din domeniul agricol au caracter ocazional si pentru acestea nu pot fi angajati muncitori cu contract individual de munca permanent. Aceste activitati au nevoie de forta de munca necalificata doar ocazional in diferite perioade ale anului si ar trebui realizate prin angajarea de muncitori zilieri.

Muncitorii zilieri care lucreaza in agricultura fac parte din cea mai vulnerabila patura sociala si sunt in acelasi timp beneficiari ai ajutoare sociale platite de stat. Desi angajarea muncitorilor zilieri este reglementata potrivit Legii nr. 52/2011, acestia refuza munca cu ziua pentru ca pierd ajutoarele sociale pe care le primesc in temeiul Legii nr. 416/2001.

Muncitorii zilieri trebuie inregistrati in registrul de evidenta a zilierilor care se comunica in extras catre Inspectoratele Teritoriale de Munca pana cel tarziu la data de 5 a lunii urmatoare pentru luna precedenta. De asemenea, impozitul de 16% retinut fiecarui muncitor zilier se vireaza lunar la bugetul de stat, iar prin Declaratia 205 se transmit analitic la ANAF datele de identificare pentru fiecare persoana in parte, precum si impozitul retinut si virat.

Citeste si Cojocaru, APRIL: Tinerii nu numai ca nu au experienta, dar nu au nici chef de munca

Pentru acordarea ajutoarelor sociale beneficiarii acestora trebuie sa prezinte adeverinte eliberate de ANAF privind veniturile impozabile realizate, iar periodic Agentiile pentru Prestatii Sociale verifica la ANAF veniturile realizate de beneficiarii ajutorului social aflat in plata. Ca urmare, beneficiarii de ajutoare sociale care au realizat venituri impozabile din munca ocazionala desfasurata ca zilieri, pierd dreptul la ajutor social pentru perioada urmatoare si sunt obligati sa il restituie pe cel considerat incasat necuvenit.

Cum veniturile realizate din munca ocazionala desfasurata ca zilieri nu au caracter permanent beneficiarii acestora refuza sa mai munceasca ca zilieri sau daca accepta sa munceasca cu ziua nu sunt de acord sa o faca legal, nu vor sa fie inregistrati in registrul de evidenta a zilierilor si nu accepta plata in conditiile legii, pentru ca daca sunt identificati cu venituri isi pierd ajutoarele sociale.

Acest fenomen genereaza consecinte economice si sociale nocive cum ar fi imposibilitatea desfasurarii activitatii pentru lipsa fortei de munca ziliere, sustragerea de la plata a impozitului pe venit, incurajarea muncii in afara legii (munca “la negru”), degradarea starii materiale a celei mai vulnerabile paturi sociale, incurajarea acesteia sa nu mai munceasca, iar pe perioda lunga imposibilitatea acesteia sa-si depaseasca conditia. Fermierii sunt astfel obligati sa-si faca lucrarile impinsi sa accepte munca la negru si, incalcand legea, sa riste sanctiunile foarte mari prevazute de Legea nr. 52/2011.

Veniturile din ajutoare sociale sunt considerate sigure si permanente, iar veniturile din munca cu ziua sunt ocazionale si nu sunt considerate sigure de acest segment social.

Tinand cont de aceste aspecte consideram ca ar fi utila modificarea legii si exceptarea veniturilor din munca ziliera de la calculul veniturilor in vederea stabilirii ajutoarelor sociale.

Faptul ca beneficiarii ajutoarelor sociale realizeaza venituri din munca ocazionala nu este de natura sa le schimbe pe loc starea de vulnerabilitate si nu se poate presupune ca nu mai au nevoie de ajutoare sociale, dar le poate ameliora nivelul de trai si le poate schmba astfel modul de abordare fata de munca. Aceasta exceptie ar fi o masura justa si pozitiva cu efecte profitabile pe plan economic si social.

Statul ar incasa in mod corect impozitele pe venit din munca ziliera, fermierii si-ar putea efectua lucrarile asigurandu-si forta de munca de care au nevoie, s-ar consolida constiinta necesitatii muncii, multi zilieri ar putea fi incadrati permanent in munca, patura vulnerabila ar putea fi redusa si in acest fel ar putea scadea presiunea asupra bugetului public.

Reglementarile care au generat acest fenomen afecteaza toate domeniile de activitate din economia nationala care au nevoie de forta de munca ziliera, iar exceptia propusa nu are nici un impact negativ asupra bugetului consolidat.

In acest sens dorim sa identificam o solutie de ameliorare a acestei stari si de modificare a legii in sensul exceptarii venitului din munca ziliera de la calculul veniturilor in vederea stabilirii ajutoarelor sociale, scop in care propunem completarea art. 8 alin (1) din Legea nr. 416/2001 cu aceasta exceptie.

O alta solutie ar fi ca ajutoarele sociale sa nu mai fie acordate celor apti de munca, ci doar acelora care au reala nevoie, care in mod evident nu pot munci, care sunt grav bolnavi, sau au o varsta inaintata si nu au nicio sursa de intretinere a existentei. Este complet nefiresc ca aceia care pot munci sa traiasca din ajutoare sociale si la fel de nefiresc este ca statul, odata ce le acorda ajutoare sociale si acestora, sa nu le permita sa munceasca prin suspendarea, incetarea si rambursarea ajutoarelor.

Un alt aspect care priveste strict Legea nr. 52/2011 este acela al simplificarii modalitatii de inregistrare in registrul de evidenta a zilierilor, in sensul ca in ascesta sa fie inregistrati zilierii cand s-au prezentat pentru prima data la munca, cand li se face instructajul privind securitatea si sanatatea in munca. Inregistrarea zilnica a acestora in registru ocupa foarte mult timp in mod inutil.

Odata ce acestia s-au declarat apti de munca si au fost instruiti privind securitatea si sanatatea in munca de la bun inceput, ulterior este suficient sa li se intocmeasca pontaj zilnic de cate ori se prezinta la munca si stat de plata unde semneaza de primirea banilor. Procedura actuala de intocmire a registrului de evidenta a zilierilor este anevoioasa, excesiva si inutila, ingreunand foarte mult activitatea beneficiarilor, motiv pentru care se impune a fi reformata, simplificata si eficientizata in asa fel incat sa vina in sprijinul tuturor”, se arata in comunicatul LAPAR.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

ten + four =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 12 November, 2018 | 0 comentarii | 362 vizualizari | 1 vot

APIA

LAPAR solicita tuturor producatorilor agricoli sa se prezinte la sediul primariei si sa solicite in scris Primarului sa convoace, in regim de urgenta, comisia pentru constatarea si evaluarea pagubelor cauzate fiecarui producator agricol, de seceta inregistrata in toamna anului 2018, incepand cu luna septembrie pana in prezent, se arata intr-un comunicat al organizatiei. Ulterior, producatorii […]

Autor: Agrostandard | 11 October, 2018 | 0 comentarii | 217 vizualizari | 1 vot

depozite_MOTORINA

Eliminarea de la inregistrarea activitatii de distributie si comercializare in sistem angro de produse energetice a unitatilor de comercializare fara depozitare, respectiv a operatorului economic prin care sunt comercializate in sistem angro produsele energetice fara depozitarea acestora, produce ingrijorare in randul fermierilor romani, in conditiile in care in agribusiness peste 70% din comertul cu inputuri […]

Autor: Agrostandard | 2 October, 2018 | 0 comentarii | 1501 vizualizari | 1 vot

Farming in Dalmatia, Croatia, at the Adriatic coast.

In contextul in care plafonarea subventiilor dupa 2020 este subiectul zilei pentru agriculturii din UE, aflam cu surprindere ca o tara cu mult mai mica decat Romania si de mai putina vreme membra in uniune, primeste o subventie cu mult mai mare decat cea de care beneficiaza fermierii romani….adica, mai mult decat dublu, ceea ce […]

Autor: Agrostandard | 21 September, 2018 | 0 comentarii | 385 vizualizari | 1 vot

mall taranesc

Goana dupa aprovizionarea cu alimente sanatoase de la tara de dinainte de 1989 imbraca acum forme noi adaptate vremurilor noastre: mall-ul taranesc. Gospodarii nu mai trebuie sa-si vanda produsele la colt de strada sau sa faca un drum pana la piata, este suficient sa se inscrie pe platforma online malltaranesc.ro, unde primesc comenzile din partea […]

Autor: Agrostandard | 16 September, 2018 | 0 comentarii | 591 vizualizari | 1 vot

MIERE2

Romanii nu sunt mari consumatori de miere, dupa cum o dovedesc si statisticile, tara noastra ocupand un loc codas in clasamentele europene. Datele Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania (ACA) arata ca, in ultimii doi-trei ani, consumul de miere a inregistrat o crestere de 15%, pana la 500-600 de grame pe locuitor pe an, o […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
28 Aug 2018 | 2 comentarii | 12292 vizualizari | 1 vot
»
25 Sep 2018 | 1 comentarii | 3813 vizualizari | 2 voturi
»
28 Aug 2018 | 0 comentarii | 2619 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard