Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
GfK: Puterea de cumparare in Romania, de trei ori mai mica fata de media din UE
Agrostandard | 28 May, 2018 | 0 comentarii | 950 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Retail_European_mai_2018Chiar daca Romania a inregistrat un salt de 7,8% in ceea ce priveste puterea de cumparare, in 2017, cel mai mare avans din Europa, potrivit unui studiu realizat de GfK, suntem departe de media UE – 16.436 de euro, comparativ cu 4.556 de euro/cap de locuitor in tara noastra. Ponderea cheltuielilor populatiei in retail a fost de 31,6%, peste media UE. “Puterea de cumparare masurata de GfK corespunde cu venitul net disponibil al populatiei, inclusiv subventiile guvernamentale – pensii, ajutor de somaj si alocatii pentru copii. Populatia isi foloseste puterea de cumparare pentru acoperirea cheltuielilor pentru alimentatie, intretinere, servicii, vacante, asigurari, pensii private si achizitii din retail. Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa, situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Hertegovina, Macedonia si, partial, Turcia. Regiunile tarii unde puterea de cumparare este mai ridicata fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges, Constanta. Judetele care au inregistrat un mic salt fata de anul trecut in privinta puterii de cumparare sunt: Arad, Hunedoara si Mures”, se arata in studiul GfK.

Pentru anul in curs, specialistii GfK se asteapta la rate de crestere a afacerilor din retail importante pentru Romania (+7,5%), Estonia (+6,8%), Cehia (+6,5%), Ungaria (+6%) si Bulgaria (+5,3%).

Citeste si Studiu. Piata fructelor si legumelor prelucrate va creste cu peste 40%, in urmatorii 5 ani

Ponderea cheltuielilor populatiei in retail variaza puternic in Europa – de la doar un sfert pana la aproape 50%, iar media statelor UE a fost de 30,5%, anul trecut. In cazul Romaniei, cota a fost, in 2017, de 31,6%.

Citeste si EXCLUSIV: STUDIU DE PIATA “LEGUME DE SERA SI SOLARII”

Analiza GfK a fost realizata la nivelul a 32 de tari europene si cuprinde cele mai recente evolutii si prognoze pentru anul 2018. Indicatorii de piata evaluati de GfK sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia si profitabilitatea spatiilor comerciale.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

18 + eight =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 14 August, 2020 | 0 comentarii | 97 vizualizari | 1 vot

CIRESE

ProdCom Legume-Fructe a creat un grup de initiativa care are ca scop infiintarea unei forme asociative care sa reuneasca producatori de cirese! Iata si argumentele aduse de Aurel Tanase, presedintele ProdCom Legume-Fructe: CULTURA CIRESULUI ESTE O AFACERE DE SUCCES! Cireasa ca fruct acopera un procent mic in ce priveste cererea. Romania cu o suprafata de […]

Autor: Agrostandard | 11 August, 2020 | 0 comentarii | 149 vizualizari | 1 vot

piata sudului

Piata Sudului a fost reconstruita si extinsa cu spatii comerciale reconfigurate, in urma unei investitii de circa 10 milioane de euro, inaugurarea avand loc in data dee 11 august. Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe doua nivele – 105 la parter si 40 la etaj, precum si […]

Autor: Agrostandard | 10 August, 2020 | 0 comentarii | 140 vizualizari | 1 vot

ACDBR-1

Distribuitorii de bunuri de larg consum se plang ca Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile nu include si codurile CAEN specifice acestei activitati. Se intampla dupa ce Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) a semnalat inca de la inceputul lunii aprilie dificultatile […]

Autor: Agrostandard | 8 August, 2020 | 0 comentarii | 90 vizualizari | 1 vot

logo

La finele lunii iulie, Camera Deputatilor a adoptat un proiect de lege care prevede utilizarea voluntară a logotipului ”100% rasă autohtonă“, care sa garanteze autenticitatea produselor de origine animală locale. Prezenta lege are ca obiect de reglementare utilizarea voluntara a logotipului „100% rasa autohtona” privind autenticitatea produselor de origine animala, precum si stabilirea cadrului legal […]

Autor: Agrostandard | 22 July, 2020 | 1 comentarii | 218 vizualizari | 1 vot

leg 1

Romania poate sa-si asigure consumul intern de legume in sezon, cel putin, si sa nu mai fie dependenta de importuri. Avem nevoie, insa, de investitii, de cercetare, de eforturi sustinute din partea autoritatilor si a tuturor celor de care depinde soarta unui sector aflat in dificultate. Fara acest sprijin, nu vom putea pune in miscare […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
09 Aug 2020 | 0 comentarii | 395 vizualizari | 2 voturi
31 Iul 2020 | 0 comentarii | 701 vizualizari | 2 voturi
11 Iul 2020 | 0 comentarii | 398 vizualizari | 2 voturi
»
24 Mai 2020 | 0 comentarii | 1672 vizualizari | 2 voturi
»
24 Mai 2020 | 0 comentarii | 1672 vizualizari | 2 voturi
»
10 Iun 2020 | 0 comentarii | 1592 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Bucharest Food



bad politics

2020 © Agrostandard