Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
GfK: Puterea de cumparare in Romania, de trei ori mai mica fata de media din UE
Agrostandard | 28 May, 2018 | 0 comentarii | 815 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Retail_European_mai_2018Chiar daca Romania a inregistrat un salt de 7,8% in ceea ce priveste puterea de cumparare, in 2017, cel mai mare avans din Europa, potrivit unui studiu realizat de GfK, suntem departe de media UE – 16.436 de euro, comparativ cu 4.556 de euro/cap de locuitor in tara noastra. Ponderea cheltuielilor populatiei in retail a fost de 31,6%, peste media UE. “Puterea de cumparare masurata de GfK corespunde cu venitul net disponibil al populatiei, inclusiv subventiile guvernamentale – pensii, ajutor de somaj si alocatii pentru copii. Populatia isi foloseste puterea de cumparare pentru acoperirea cheltuielilor pentru alimentatie, intretinere, servicii, vacante, asigurari, pensii private si achizitii din retail. Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa, situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Hertegovina, Macedonia si, partial, Turcia. Regiunile tarii unde puterea de cumparare este mai ridicata fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges, Constanta. Judetele care au inregistrat un mic salt fata de anul trecut in privinta puterii de cumparare sunt: Arad, Hunedoara si Mures”, se arata in studiul GfK.

Pentru anul in curs, specialistii GfK se asteapta la rate de crestere a afacerilor din retail importante pentru Romania (+7,5%), Estonia (+6,8%), Cehia (+6,5%), Ungaria (+6%) si Bulgaria (+5,3%).

Citeste si Studiu. Piata fructelor si legumelor prelucrate va creste cu peste 40%, in urmatorii 5 ani

Ponderea cheltuielilor populatiei in retail variaza puternic in Europa – de la doar un sfert pana la aproape 50%, iar media statelor UE a fost de 30,5%, anul trecut. In cazul Romaniei, cota a fost, in 2017, de 31,6%.

Citeste si EXCLUSIV: STUDIU DE PIATA “LEGUME DE SERA SI SOLARII”

Analiza GfK a fost realizata la nivelul a 32 de tari europene si cuprinde cele mai recente evolutii si prognoze pentru anul 2018. Indicatorii de piata evaluati de GfK sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia si profitabilitatea spatiilor comerciale.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

3 × two =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 8 November, 2019 | 0 comentarii | 90 vizualizari | 1 vot

panda1

Preparatele vegane reprezinta unul dintre cele mai interesante segmente de piata in domeniul alimentar, cu o crestere de 7 ori, in 2018, si de 40 de ori fata de anul 2017, potrivit estimarilor platformei de comenzi si livrare de mancare foodpanda.ro, detinuta de Delivery Hero Romania. Cat despre 2020, prognozele privind vanzarile penru 2020, acestea […]

Autor: Agrostandard | 6 November, 2019 | 0 comentarii | 96 vizualizari | 1 vot

Summit-300

Cel mai important eveniment de business al sfarsitului de an Bucharest Food Summit 2019 are loc in perioada 12-13 noiembrie la Academia de Studii Economice din Bucuresti si la Hotel Sheraton. Dupa succesul inregistrat la prima editie, din noiembrie 2018, editia din 2019 se pozitioneaza ca un eveniment de o si mai mare anvergura, reunind […]

Autor: Agrostandard | 6 November, 2019 | 0 comentarii | 98 vizualizari | 1 vot

poli

Lansat in 1974 in fosta Iugoslavie, POLI este primul produs de tip „Carnati de Bologna” exclusiv din carne de pui creat in Europa. Desi ambalajul si identitatea brandului au fost reinnoite in ultimii ani, interiorul sau a ramas neschimbat, pentru ca respecta reteta originala lansata acum mai bine de 40 de ani. Gamele lansate in […]

Autor: Agrostandard | 1 November, 2019 | 0 comentarii | 203 vizualizari | 1 vot

capace

Dupa cum bine se stie, in Romania nu se mai produc capace pentru borcane, iar toate oferta de pe piata este din import, adica din Bulgaria, Turcia si Ucraina, in special. Principalii clienti sunt fabricile de conserve, dar si gospodariile populatiei, mai ales ca la romani exista obiceiul pregatirii conservelor pentru iarna in casa. 2019 […]

Autor: Agrostandard | 30 October, 2019 | 0 comentarii | 78 vizualizari | 1 vot

ambalaje

Cipurile electronice integrate ambalajele alimentare, polietilena cameleon si bioplasticurile inteligente vor fi disponibile la nivel comercial în maximum cinci ani, sustin specialistii din domeniu. De ce este nevoie de ambalaje inteligente în industria alimentara si agricultura? În primul rand pentru a reduce risipa. Apoi, pentru a comunica, pentru a transmite consumatorilor sau comerciantilor anumite informatii […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
23 Oct 2019 | 0 comentarii | 773 vizualizari | 3 voturi
09 Oct 2019 | 0 comentarii | 585 vizualizari | 3 voturi
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2034 vizualizari | 3 voturi
06 Noi 2019 | 0 comentarii | 825 vizualizari | 2 voturi
29 Oct 2019 | 0 comentarii | 733 vizualizari | 2 voturi
»
02 Oct 2019 | 0 comentarii | 6108 vizualizari | 2 voturi
»
21 Sep 2019 | 2 comentarii | 2034 vizualizari | 3 voturi
»
24 Aug 2019 | 0 comentarii | 1863 vizualizari | 1 vot
»
14 Sep 2019 | 0 comentarii | 1325 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Bucharest Food



bad politics

2019 © Agrostandard