Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Distributie-Comert
GfK: Puterea de cumparare in Romania, de trei ori mai mica fata de media din UE
Agrostandard | 28 May, 2018 | 0 comentarii | 1009 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Retail_European_mai_2018Chiar daca Romania a inregistrat un salt de 7,8% in ceea ce priveste puterea de cumparare, in 2017, cel mai mare avans din Europa, potrivit unui studiu realizat de GfK, suntem departe de media UE – 16.436 de euro, comparativ cu 4.556 de euro/cap de locuitor in tara noastra. Ponderea cheltuielilor populatiei in retail a fost de 31,6%, peste media UE. “Puterea de cumparare masurata de GfK corespunde cu venitul net disponibil al populatiei, inclusiv subventiile guvernamentale – pensii, ajutor de somaj si alocatii pentru copii. Populatia isi foloseste puterea de cumparare pentru acoperirea cheltuielilor pentru alimentatie, intretinere, servicii, vacante, asigurari, pensii private si achizitii din retail. Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa, situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Hertegovina, Macedonia si, partial, Turcia. Regiunile tarii unde puterea de cumparare este mai ridicata fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges, Constanta. Judetele care au inregistrat un mic salt fata de anul trecut in privinta puterii de cumparare sunt: Arad, Hunedoara si Mures”, se arata in studiul GfK.

Pentru anul in curs, specialistii GfK se asteapta la rate de crestere a afacerilor din retail importante pentru Romania (+7,5%), Estonia (+6,8%), Cehia (+6,5%), Ungaria (+6%) si Bulgaria (+5,3%).

Citeste si Studiu. Piata fructelor si legumelor prelucrate va creste cu peste 40%, in urmatorii 5 ani

Ponderea cheltuielilor populatiei in retail variaza puternic in Europa – de la doar un sfert pana la aproape 50%, iar media statelor UE a fost de 30,5%, anul trecut. In cazul Romaniei, cota a fost, in 2017, de 31,6%.

Citeste si EXCLUSIV: STUDIU DE PIATA “LEGUME DE SERA SI SOLARII”

Analiza GfK a fost realizata la nivelul a 32 de tari europene si cuprinde cele mai recente evolutii si prognoze pentru anul 2018. Indicatorii de piata evaluati de GfK sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia si profitabilitatea spatiilor comerciale.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 November, 2020 | 0 comentarii | 101 vizualizari | 1 vot

lidl

Lidl sprijina producatorii locali prin facilitarea exportului de produse autohtone catre magazinele Lidl din Europa, in valoare de 59 milioane de euro, in 2019. Datele au fost extrase din cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acopera perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020, se rataa intr-un comunicat al companiei. In […]

Autor: Agrostandard | 18 November, 2020 | 1 comentarii | 124 vizualizari | 1 vot

APAR

Primul hackathon din Romania dedicat domeniului agroalimentar RO AgriFood Hacking – HAR 2020 a fost organizat la initiativa Asociatiei pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR), scopul fiind unirea eforturilor mai multor oameni talentati pentru a lupta impotriva celei mai mari provocari ale lumii, pandemia COVID-19, folosind digitalizarea sectorului agroalimentar, declara Stefan Padure, presedinte APAR. Finantarea a […]

Autor: Agrostandard | 9 November, 2020 | 0 comentarii | 292 vizualizari | 1 vot

piata_valea ialomitei

Producatorii romani se muta din piete in parcare. Dupa ce autoritatile au anuntat ca pun lacatul pe pietele agroalimentare inchise, edilii locali au gasit tot felul de solutii pentru ca produsele locale sa poata fi gasite pe tarabe in continuare. Nu de alta, dar dupa cum se știe, pietele agroalimentare constituie pentru multi romani principalul […]

Autor: Agrostandard | 1 November, 2020 | 0 comentarii | 250 vizualizari | 1 vot

oros_BucharestFoodSummit

Ministrul Agriculturii Adrian Oros a vorbit la BucharestFoodSummit despre necesitatea infiintarii unor depozite regionale mari care sa aiba si rolul de a gazdui rezervele strategice la produsele de baza. Rezerve care vor trebui sa fie consolidate, pentru ca nu „se stie ce vremuri vor veni”. Iar cea mai buna dovada in acest sens este ceea […]

Autor: Agrostandard | 1 November, 2020 | 0 comentarii | 180 vizualizari | 1 vot

salam_sibiu

1 noiembrie este Ziua Nationala a Salamului de Sibiu IGP Bucuresti. In Romania, productia anuala de Salam de Sibiu IGP ramane constanta la 3.000 de tone, chiar si in acest an provocator pentru toate afacerile.Totusi in cadrul categoriei se dezvolta un nou trend, cel de Salam de Sibiu IGP feliat, care reprezinta aproximativ 6% din […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2020 © Agrostandard