Ingrijorare mare in Franta din cauza grevei fata de reforma pensiilor care a dus la blocarea activitatii din porturi, blocand practic exportul de grau, in conditiile in care, dupa cum bine se stie, acesta se efectueaza in totalitate pe cale maritima. Supararea este cu atat mai mare, cu cat in aceasta perioada activitatea din porturile europene a inregistrat un ritm superior celui din perioada similara din 2020, fiind consemnat un avans de circa 70%.
Iar daca tinem cont de faptul ca Franta asigura o treime din exporturile de grau ale UE, ceea ce inseamna 5,3 milioane de tone din cele 15,7 mil. de tone livrate, este lesne de inteles panica francezilor.
In data de 20 ianuarie, erau blocate in porturile franceze 450.000 de tone de grau si orz (in valoare de 100 milioane de euro), potrivit Intercereales, organizatia franceza care regrupeaza producatorii, exportatorii si procesatorii de cereale. Intercereales a trimis o scrisoare Guvernului de la Paris in care arata ca exporturile de cereale sunt intr-o situatie dramatica.
“Industria cerealelor nu poate functiona fara transportul feroviar care este deosebit de adecvat pentru transportul masiv de cereale, si nici fara porturi, pentru a exporta aproximativ 50% din productia sa. Grevele paralizeaza o campanie de vanzari care era de asteptat sa fie mai buna decat in anii precedenti”, se arata in scrisoare.
Surs foto: lefigaro.fr