Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Distribuitorii de bunuri vor principii corecte pe relatia furnizori – distribuitori – supermarketuri
Agrostandard | 4 November, 2017 | 0 comentarii | 210 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

ACDBRDistribuitorul este considerat, in Romania, mai mult un samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizata la Academia de Studii Economice. Reprezentantii asociatiei s-au plans si de abuzul de pozitie dominanta exercitat de marile lanturi de magazine, ceea ce va duce la disparitia magazinelor de proximitate si implicit a produsului traditional romanesc. Cat despre investigatia anuntata de Consiliul Concurentei, ea vine prea taziu pentru a mai putea aduce lucrurile la normal.

“Ne dorim UE, militam pentru politicile si principiile europene, dar este bine si important pentru aceasta tara sa asezam pe principii corecte relatia dintre furnizori, distribuitori si celelalte canale de distributie si numesc aici supermarketurile. Superaglomerarea in traficul urban este cauzata de dezvoltarea haotica a supermagazinelor. Exista foarte multe supermarketuri pe o arie de numai un kilometru. In aceste conditii nu mai creste nimic la umbra acestor nuci, si o spun asa pentru ca am experienta din agricultura. Vrem noi sa nu mai creasca magazinele de proximitate? Studiile arata ca falimentul cel mai des intalnit este la micii comercianti. Vrem sa nu mai avem magazine de specialitate? Atunci sa nu intervenim. Imi spun colegii din distributie, din mediul asociativ, ca e buna initiativa, dar este tarziu”, a declarat Gheorghe.

Distribuitorii au mai cerut autoritatilor crearea unor masuri de finantare cu fonduri UE pentru distributia de bunuri in Romania si limitarea prin act normativ a suprafetei de vanzare admisibila in orase la maximum 200 de metri patrati.

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii si respectiv de 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).

Citeste si Legumicultor: Supermarketurile ne mint de multe ori. Daca vedem harta Romaniei, nu inseamna neaparat ca produsele sunt autohtone

In ultimii trei ani ani, piata romaneasca de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu miscare rapida — n. r.) a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.
Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) are in componenta 34 de membri, o cifra de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajati si o flota auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, exista peste 45.000 de clienti care asigura “distributia traditionala” a bunurilor de larg consum pe teritoriul national.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

6 + sixteen =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 13 May, 2018 | 0 comentarii | 347 vizualizari | 1 vot

Petras Bio Line

Producatorul de paste fainoase Petras Bio, un brand 100% autohton, s-a lansat oficial recent sub nume propriu atat pe plan local, cat și international. Produsele Petras Bio sunt create din ingrediente ecologice, iar toata gama care include 37 de produse, de la paste pana la cookies, poate fi incadrata atat sub eticheta raw, cat și […]

Autor: Agrostandard | 5 May, 2018 | 0 comentarii | 2769 vizualizari | 1 vot

Productii_grau

2017 a fost un an bun pentru producatorii romani de grau din punct de vedere al volumului recoltelor obtinute, un numar de patru firme obtinand o productie de 10 tone de grau la hectar. Este vorba de AgroCuj din judetul Mehedinți, Fructigena ARL, judetul Argeș – 10 to/ha, Agricola Prod, judetul Vrancea si Sadelli Prodcom, […]

Autor: Agrostandard | 29 April, 2018 | 0 comentarii | 363 vizualizari | 1 vot

lipie

Prima fabrica de paine (lipie) araba din Transilvania funcţioneaza langa Cluj-Napoca, produsele respectand o reţeta tradiţionala siriana. Bashar Molhem, un tanar antreprenor in varsta de 26 de ani, nascut in Siria, dar crescut si scolit in Cluj-Napoca de la varsta de 6 ani, a carui familie deruleaza afaceri si in alimentaţie publica, a pus bazele […]

Autor: Agrostandard | 27 April, 2018 | 0 comentarii | 441 vizualizari | 1 vot

carne oaie

Kaufland Romania devine, incepand de vineri, 27 aprilie, primul punct de desfacere in care Cooperativa Agricola ,,Țara Mea” si Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale implementeaza programul Alege Oaia, preluand astfel carnea de oaie autentic romaneasca provenita de la fermierii asociati in proiect – si care reprezinta 93% din productia totala interna a tarii. Kaufland Romania […]

Autor: Agrostandard | 27 April, 2018 | 0 comentarii | 829 vizualizari | 1 vot

rosii

Romanii sunt innebuniti dupa rosiile turcesti, numai intr-un singur an importurile crescand cu circa 8.500 de tone, adica mai mult chiar si decat se aduce din Spania, de exemplu, intr-un an intreg, ceea ce este de-a dreptul ingrijorator. Va vine sa credeti sau nu, aproape jumatate din importurile de rosii ale Romaniei provin din Turcia, […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
11 Apr 2018 | 2 comentarii | 15256 vizualizari | 2 voturi
»
24 Feb 2018 | 7 comentarii | 6002 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Stupul inteligent | SIMbee
Roaliment



bad politics

2018 © Agrostandard