Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Distribuitorii de bunuri vor principii corecte pe relatia furnizori – distribuitori – supermarketuri
Agrostandard | 4 November, 2017 | 0 comentarii | 401 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

ACDBRDistribuitorul este considerat, in Romania, mai mult un samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizata la Academia de Studii Economice. Reprezentantii asociatiei s-au plans si de abuzul de pozitie dominanta exercitat de marile lanturi de magazine, ceea ce va duce la disparitia magazinelor de proximitate si implicit a produsului traditional romanesc. Cat despre investigatia anuntata de Consiliul Concurentei, ea vine prea taziu pentru a mai putea aduce lucrurile la normal.

“Ne dorim UE, militam pentru politicile si principiile europene, dar este bine si important pentru aceasta tara sa asezam pe principii corecte relatia dintre furnizori, distribuitori si celelalte canale de distributie si numesc aici supermarketurile. Superaglomerarea in traficul urban este cauzata de dezvoltarea haotica a supermagazinelor. Exista foarte multe supermarketuri pe o arie de numai un kilometru. In aceste conditii nu mai creste nimic la umbra acestor nuci, si o spun asa pentru ca am experienta din agricultura. Vrem noi sa nu mai creasca magazinele de proximitate? Studiile arata ca falimentul cel mai des intalnit este la micii comercianti. Vrem sa nu mai avem magazine de specialitate? Atunci sa nu intervenim. Imi spun colegii din distributie, din mediul asociativ, ca e buna initiativa, dar este tarziu”, a declarat Gheorghe.

Distribuitorii au mai cerut autoritatilor crearea unor masuri de finantare cu fonduri UE pentru distributia de bunuri in Romania si limitarea prin act normativ a suprafetei de vanzare admisibila in orase la maximum 200 de metri patrati.

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii si respectiv de 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).

Citeste si Legumicultor: Supermarketurile ne mint de multe ori. Daca vedem harta Romaniei, nu inseamna neaparat ca produsele sunt autohtone

In ultimii trei ani ani, piata romaneasca de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu miscare rapida — n. r.) a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.
Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) are in componenta 34 de membri, o cifra de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajati si o flota auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, exista peste 45.000 de clienti care asigura “distributia traditionala” a bunurilor de larg consum pe teritoriul national.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

4 × 2 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 18 July, 2019 | 0 comentarii | 45 vizualizari | 1 vot

mega1

Peste 140 de producatori locali fac parte in prezent din program si cultiva sase legume de sezon pe o suprafata totala de peste 86 de hectare in zona de sud-est a tarii! Implicarea Mega Image este unica pe piata de retail din Romania: fiecare etapa a culturii, de la samanta pana la recolta, este verificata […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2019 | 0 comentarii | 151 vizualizari | 1 vot

fructe&legume

Pe vremuri, Romania era un brand pe piata de fructe si legume la nivel international. Se producea asa de mult, ca Europa nici nu putea face fata volumului de marfa livrat. Acum, abia daca ne putem asigura necesarul intern in sezon, in conditiile in care, dupa cum bine se stie, consumatorii romani prefera fructele si […]

Autor: Agrostandard | 5 July, 2019 | 0 comentarii | 175 vizualizari | 1 vot

FAO

Pretul cerealelor a crescut cu 6,7% In iunie, fata de luna precedenta, si cu 3,8% raportat la iunie 2018. Preturile s-au marit si la carne sau zahar cu 1,5%, respectiv 4,2%, in timp ce in cazul lactatelor a fost raportata o reducere de 11,9% fata de luna precedenta, preturile fiind insa cu 9,4% peste nivelul […]

Autor: Agrostandard | 5 July, 2019 | 0 comentarii | 136 vizualizari | 1 vot

mercosur-min

Acordul interregional dintre UE si Mercosur va elimina majoritatea tarifelor la exporturile UE catre Mercosur, mai precis la ciocolata si dulciuri, vinuri, bauturi etc. Cat despre importuri, nu se spune nimic, dar nici nu este greu sa ghicim ce poate sa vina dinspre Argentina si Brazilia, de exemplu! Dupa doua decenii de negocieri, Uniunea Europeana […]

Autor: Agrostandard | 3 July, 2019 | 0 comentarii | 112 vizualizari | 1 vot

valvis

Romania este o forta in domeniul apelor minerale, nu doar pe plan european, ci si mondial. Din pacate, insa, desi tara noastra detine 60% din rezervele potentiale de ape minerale ale Europei, prezenta pe piata internationala este mai mult decat modesta. O dovedesc si cifrele: o productie interna de 1,8 miliarde de litri si o […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
01 Mai 2019 | 0 comentarii | 2775 vizualizari | 5 voturi
28 Iun 2019 | 1 comentarii | 1611 vizualizari | 3 voturi
11 Iul 2019 | 0 comentarii | 65 vizualizari | 2 voturi
26 Iun 2019 | 0 comentarii | 81 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Romanian Financial Conference



bad politics

2019 © Agrostandard