Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Distribuitorii de bunuri vor principii corecte pe relatia furnizori – distribuitori – supermarketuri
Agrostandard | 4 November, 2017 | 0 comentarii | 238 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

ACDBRDistribuitorul este considerat, in Romania, mai mult un samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizata la Academia de Studii Economice. Reprezentantii asociatiei s-au plans si de abuzul de pozitie dominanta exercitat de marile lanturi de magazine, ceea ce va duce la disparitia magazinelor de proximitate si implicit a produsului traditional romanesc. Cat despre investigatia anuntata de Consiliul Concurentei, ea vine prea taziu pentru a mai putea aduce lucrurile la normal.

“Ne dorim UE, militam pentru politicile si principiile europene, dar este bine si important pentru aceasta tara sa asezam pe principii corecte relatia dintre furnizori, distribuitori si celelalte canale de distributie si numesc aici supermarketurile. Superaglomerarea in traficul urban este cauzata de dezvoltarea haotica a supermagazinelor. Exista foarte multe supermarketuri pe o arie de numai un kilometru. In aceste conditii nu mai creste nimic la umbra acestor nuci, si o spun asa pentru ca am experienta din agricultura. Vrem noi sa nu mai creasca magazinele de proximitate? Studiile arata ca falimentul cel mai des intalnit este la micii comercianti. Vrem sa nu mai avem magazine de specialitate? Atunci sa nu intervenim. Imi spun colegii din distributie, din mediul asociativ, ca e buna initiativa, dar este tarziu”, a declarat Gheorghe.

Distribuitorii au mai cerut autoritatilor crearea unor masuri de finantare cu fonduri UE pentru distributia de bunuri in Romania si limitarea prin act normativ a suprafetei de vanzare admisibila in orase la maximum 200 de metri patrati.

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii si respectiv de 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).

Citeste si Legumicultor: Supermarketurile ne mint de multe ori. Daca vedem harta Romaniei, nu inseamna neaparat ca produsele sunt autohtone

In ultimii trei ani ani, piata romaneasca de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu miscare rapida — n. r.) a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.
Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) are in componenta 34 de membri, o cifra de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajati si o flota auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, exista peste 45.000 de clienti care asigura “distributia traditionala” a bunurilor de larg consum pe teritoriul national.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

nineteen − one =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 4 August, 2018 | 0 comentarii | 383 vizualizari | 1 vot

OVIDIU

La aproape trei decenii de la Revolutie, cand comertul in Romania a inflorit pur si simplu, daca putem spune asa, numai retailul atingand o valoare de 40 miliarde de euro, anul trecut, sectorul distributiei de bunuri de larg consum aproape ca nu este legiferat. Pare incredibil, dar chiar este adevarat, ca la acest moment, nu […]

Autor: Agrostandard | 25 July, 2018 | 0 comentarii | 1612 vizualizari | 1 vot

rosii turcia

Daca in Romania oferta mare de pe piata a dat peste cap afacerile producatorilor olteni in urma cu cateva saptamani, la turci este criza de tomate! Reducerea semnificativa a productiei in Turcia, al patrulea producator de rosii la nivel mondial, ca urmare a faptului ca multi producatori din Antalya au renuntat la cultivarea tomatelor in […]

Autor: Agrostandard | 22 July, 2018 | 0 comentarii | 687 vizualizari | 1 vot

grexport

UE a fost cel mai mare exportator de grau la nivel mondial cu un volum de 31 milioane de tone, in sezonul 2017-2018, urmata de Rusia – 29 milioane de tone si SUA – 27 milioane de tone. Urmeaza Canada si Australia, cu un volum de circa 22 milioane de tone, potrivit unei analize realizate […]

Autor: Agrostandard | 19 July, 2018 | 0 comentarii | 596 vizualizari | 1 vot

MERRG LA PIATA

Doar unul din cinci romani (in general, batrani!) cumpara in mod constant produse din pietele traditionale, iar ponderea lor este in scadere, sustine Teodor Birt, presedintele Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania (AAPR). El spune ca, in prezent, pietele acopera 20% din vanzari, procent in scadere in ultimii ani, pe fondul expansiunii retailului. AAPR a […]

Autor: Agrostandard | 19 July, 2018 | 0 comentarii | 666 vizualizari | 1 vot

grau analiza

La acest moment, graul a fost recoltat pe circa 70% din suprafetele cultivate in Romania. Daca in sudul tarii, operatiunea s-a terminat, in Ardeal si Modova mai sunt inca suprafete insemnate de finalizat, dupa cum a declarat Aurel Popescu, presedintele Rompan. Asa cum era de asteptat, o mare parte din recolta este afectata calitativ, insa […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard