Sustine Agrostandard
starea vremii
Distributie-Comert
Distribuitorii de bunuri vor principii corecte pe relatia furnizori – distribuitori – supermarketuri
Agrostandard | 4 November, 2017 | 0 comentarii | 279 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

ACDBRDistribuitorul este considerat, in Romania, mai mult un samsar care se duce si cumpara in Piata Obor si vinde mai departe, pentru ca nu exista la ora actuala un statut al distribuitorului in legislatia specifica, insa acest lucru trebuie reglementat, a declarat presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizata la Academia de Studii Economice. Reprezentantii asociatiei s-au plans si de abuzul de pozitie dominanta exercitat de marile lanturi de magazine, ceea ce va duce la disparitia magazinelor de proximitate si implicit a produsului traditional romanesc. Cat despre investigatia anuntata de Consiliul Concurentei, ea vine prea taziu pentru a mai putea aduce lucrurile la normal.

“Ne dorim UE, militam pentru politicile si principiile europene, dar este bine si important pentru aceasta tara sa asezam pe principii corecte relatia dintre furnizori, distribuitori si celelalte canale de distributie si numesc aici supermarketurile. Superaglomerarea in traficul urban este cauzata de dezvoltarea haotica a supermagazinelor. Exista foarte multe supermarketuri pe o arie de numai un kilometru. In aceste conditii nu mai creste nimic la umbra acestor nuci, si o spun asa pentru ca am experienta din agricultura. Vrem noi sa nu mai creasca magazinele de proximitate? Studiile arata ca falimentul cel mai des intalnit este la micii comercianti. Vrem sa nu mai avem magazine de specialitate? Atunci sa nu intervenim. Imi spun colegii din distributie, din mediul asociativ, ca e buna initiativa, dar este tarziu”, a declarat Gheorghe.

Distribuitorii au mai cerut autoritatilor crearea unor masuri de finantare cu fonduri UE pentru distributia de bunuri in Romania si limitarea prin act normativ a suprafetei de vanzare admisibila in orase la maximum 200 de metri patrati.

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii si respectiv de 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).

Citeste si Legumicultor: Supermarketurile ne mint de multe ori. Daca vedem harta Romaniei, nu inseamna neaparat ca produsele sunt autohtone

In ultimii trei ani ani, piata romaneasca de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu miscare rapida — n. r.) a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.
Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) are in componenta 34 de membri, o cifra de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajati si o flota auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, exista peste 45.000 de clienti care asigura “distributia traditionala” a bunurilor de larg consum pe teritoriul national.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

three × one =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 3 November, 2018 | 0 comentarii | 166 vizualizari | 1 vot

porumb

FAO a imbunatatit prognozele pentru productia globala de cereale in 2018 la 2 601 milioane de tone, in primul rand datorita estimarilor mai mari pentru productia de grau in Canada si China. Cu toate acestea, noua previziune ramane cu 2,1% mai mica decat nivelul inregistrat in 2017. Productia mondiala de grau in 2018 este acum […]

Autor: Agrostandard | 27 October, 2018 | 0 comentarii | 198 vizualizari | 1 vot

grau_rusia

Exporturile rusesti de cereale au crescut semnificativ in acest an, ceea ce ar putea conduce la impunerea de restrictii in ceea ce priveste livrarile pe piata internationala, dupa cum au avertizat autoritatile din aceasta tara. Rusia a exportat deja 17,7 milioane de tone de cereale in sezonul in curs, in crestere cu 21,4%, fata de […]

Autor: Agrostandard | 26 October, 2018 | 0 comentarii | 112 vizualizari | 1 vot

plafar

Plafar, companie de stat specializata in produse naturiste, atrage o finantare de 1,8 milioane de lei pentru modernizare si extinderea activitatii sale la Cluj. Mai precis, este vorba de automatizarea totala a liniilor de productie de la unitatea din Cluj pana la iesirea de pe linie a produsului pus in bax si pregatit pentru livrare. […]

Autor: Agrostandard | 25 October, 2018 | 0 comentarii | 340 vizualizari | 1 vot

ceapa

In supermarketurile din Capitala, ceapa a trecut de 3 lei/kg, un pret aproape dublu fata de aceleasi perioade din anii trecuti. Din pacate, de aceste scumpiri nu se pot bucura producatorii locali, care au cam renuntat in ultima vreme sa mai cultive ceapa, ci legumicultorii din alte state europene. In Auchan, de exemplu, joi, kilogramul […]

Autor: Agrostandard | 12 October, 2018 | 0 comentarii | 1344 vizualizari | 1 vot

Rcolte du bl :  moissoneuse et tracteur

Rusia incearca sa-si intareasca pozitia de mare exportator de cereale la nivel internatonal, inclusiv prin consolidarea prezentei pe piete precum Libia sau Algeria, unde francezii sunt exportatori traditionali. Ministrul libian al economiei a declarat recent pentru cotidianul rus Kommersant ca tara sa are in vedere achizitionarea unei cantitati de circa un milion de tone de […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
28 Aug 2018 | 2 comentarii | 12277 vizualizari | 1 vot
»
25 Sep 2018 | 1 comentarii | 3783 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard