Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
De ce ar fi o Feteasca Neagra mai prejos decat un Merlot?
Agrostandard | 12 March, 2020 | 0 comentarii | 138 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

feteascaProducatorii romani ar trebui sa acorde o atentie mai mare soiurilor autohtone de vita de vie, daca vor ca vinurile lor sa aiba succes pe piata mondiala. Pana la urma, o Feteasca Neagra nu este cu nimic mai prejos decat un Merlot, sustine Gabriel Radulescu, managerul Domeniile Urlati, o plantatie situata in renumita podgorie Dealu Mare. Un adevar de care devin constienti tot mai multi producatori romani, in incercarea lor de a-si gasi piete noi de desfacere. Mai multe, insa, despre cum sunt percepute vinurile romanesti si ce sansa au la extern aflam din interviul acordat FoodBiz de catre Gabriel Radulescu, general manager Domeniile Urlati.

• Cum ar putea vinurile romanesti sa aiba succes pe piata internationala?

Este clar ca sansa vinurilor romanesti sa se afirme peste granite o reprezinta soiurile autohtone, in principal, Feteasca Neagra, un soi autohton foarte cunoscut deja la nivel international, dar si putem vorbi si de Feteasca Alba, Tamaioasa Romaneasca sau Babeasca Neagra (desi avem plantatii reduse). Feteasca Neagra a ajuns pana in Asia, mai ales in China. Soiurile autohtone trebuie sa fie motorul exporturilor noastre.

Citeste si Patronii Dedeman intra in actionariatul Purcari

Asa cum am remarcat in absolut toate discutiile avute cu partenerii externi, acestia sunt interesati de soiuri autohtone. Ma repet, dar sunt nevoit sa o fac, acesta este adevarul, este singura sansa sa ne afirmam. De ce ar cumpara cei din Vest de la noi Cabernet Sauvignon sau Sauvignon Blanc cand sunt soiuri frantuzesti arhicunoscute produse de producatori din intreaga lume, nu doar din Franta. De altfel, si in Romania exista foarte multe vinuri produse din aceste sortimente. Tocmai de aceea, clientii din Vest sunt foarte tentati sa incerce si sa educe clientela din tarile lor sa deguste si sa inteleaga soiurile autohtone. Un exemplu este Georgia, care s-a afirmat pe piata externa cu Saperavi. Doar soiurile autohtone sunt sansa noastra.

• Pe ce piete am putea avea succes?

Vinurile romanesti, in general, au scos capul in lume, sa spunem asa, sunt recunoscute. Intr-adevar, mai avem mult de lucrat la brandul de tara, este un lucru care ne lipseste pe partea de export si care poate fi rezolvat printr-o unitate a producatorilor. Putem sa luam drept exemplu, desi multora nu le place, dar acesta este adevarul, Republica Moldova care prin conceptul sustinut de programul guvernamental „Wine of Moldova” a reusit sa atinga un nivel de notorietate destul de ridicat in strainatate.

Ei stau mai bine ca noi ca si notorietate, vinurile sunt si ele calitative, dar si noi avem clar o calitate buna a vinurilor care este recunoscuta prin numeroasele premii obínute de vinurile romanesti la concursurile internationale. Avem foarte multi producatori si noi si multi altii care obtin medalii an de an la concursuri internationale.

Eu consider ca ambele zone geografice sunt de interes, atat partea de Est, tot ce inseamna cat mai aproape spre Asia unde deja sunt prezente branduri, cat si zona de Vest. Consider ca ar trebui privite in mod egal, nu trebuie sa avem un target numai intr-o anumita directie, este necesar sa ne extindem la nivel global, inclusiv peste Ocean, in SUA.

• Ce vinuri credeti ca se vor incadra in preferintele consumatorilor peste 20-30 ani?

Eu cred totusi ca vinul in sine are un caracter conservator, in principiu, si desi consumatorilor le place sa guste si vinuri inedite, pana la urma soiurile clasice precum Chardonnay sau Sauvignon Blanc au rezistat pe piata si o vor face in continuare. Si de ce nu, in viitor isi vor face loc incet-incet in mentalitatea si consumul de zi cu zi al consumatorului si soiurile noastre autohtone care sunt inedite. Pana la urma, o Feteasca Neagra nu este cu mult mai prejos decat un Merlot, ca si tipicitate. Un soi autohton este identitatea tarii. In ceea ce ma priveste, eu prefer Feteasca Neagra, Tamaioasa Romaneasca si Feteasca Alba. Daca ar fi sa pariez pe un soi in urmatoarele 2-3 decenii, as alege Feteasca Neagra.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

thirteen − three =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 30 March, 2020 | 0 comentarii | 276 vizualizari | 1 vot

radulescu

Fostul secretar de stat in Ministerul Agriculturii, Adrian Radulescu, sustine ca productia interna nu poate sa asigure decat 20-25% din necesar la produsele de baza. In topul alimentelor deficitare se afla carnea de porc, ouale, legumele si fructele. Productia interna devine tot mai importanta in contextul actual, cand pandemia de coronavirus afecteaza toate sectoarele, inclusiv […]

Autor: Agrostandard | 30 March, 2020 | 0 comentarii | 253 vizualizari | 1 vot

anunturi

Platforma online pentru micii producatori de legume a caror productia ar urma sa ajunga in supermarketuri, dupa cum promite Ministerul Agriculturii! Greu de crezut totusi in conditiile in care vanzarile de legume ale retailerilor au scazut semnificativ in aceasta perioada, tendinta estimata si pentru perioada urmatoare. Pe de alta parte, cum vor putea sa se […]

Autor: Agrostandard | 27 March, 2020 | 0 comentarii | 32 vizualizari | 0 voturi

tomata

Producatorii de tomate vor beneficia si in acest an de ajutorul de 3.000 de euro, dupa ce Guvernul a adoptat in sedinta din data de 26 martie 2020 Hotararea privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de sustinere a produsului tomate in spatii protejate”, pentru anul 2020. Resursele financiare necesare aplicarii schemei de […]

Autor: Agrostandard | 27 March, 2020 | 0 comentarii | 149 vizualizari | 1 vot

magazin_covid

Consiliul Concurentei anunta ca dat fiind situatia actuala, comerciantii pot limita cantitatile cumparate pe un singur bon! Consiliul Concurentei recomanda companiilor implementarea unor masuri pentru gestionarea cât mai eficienta a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel incât sa se asigure echilibrul pietei. Astfel, pentru a reduce riscul de specula si pentru a permite mai […]

Autor: Agrostandard | 26 March, 2020 | 0 comentarii | 170 vizualizari | 1 vot

metro

23 centre de distributie aprovizioneaza cele 3.000 de magazine ale marilor retaileri prezenti pe piata din Romania! Un numar de 23 centre de distributie aprovizioneaza, zilnic, lanturile de magazine ale celor mai mari retaileri din Romania, iar cei noua jucatori din comertul modern au in exploatare peste 950.000 de metri patrati (mp) de spatii de […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
24 Ian 2020 | 0 comentarii | 1139 vizualizari | 3 voturi
02 Ian 2020 | 0 comentarii | 2068 vizualizari | 3 voturi
24 Mar 2020 | 0 comentarii | 184 vizualizari | 2 voturi
»
16 Ian 2020 | 0 comentarii | 2216 vizualizari | 1 vot
»
02 Ian 2020 | 0 comentarii | 2068 vizualizari | 3 voturi
»
20 Mar 2020 | 0 comentarii | 1376 vizualizari | 1 vot
»
24 Ian 2020 | 0 comentarii | 1139 vizualizari | 3 voturi
»
20 Ian 2020 | 0 comentarii | 1054 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
Bucharest Food



bad politics

2020 © Agrostandard