Piata bunurilor de larg consum a crescut anul trecut cu 7%, aceasta evolutie fiind determinata de majorarea preturilor si nu de cresterea volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016, conform unui studiu GfK. Acesta arata ca si in 2017 consumatorii romani s-au orientat catre produse superioare din punct de vedere al pretului – fenomen numit up-trading. Produsele de ingrijire a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in 2017, de aproape 10% in valoare. Peste media pietei au crescut si lactatele (mai ales untul, branza topita si specialitatile din branza), alimentele ambalate si bauturile. Alimentele proaspete si produsele de ingrijire personala au crescut in acelasi ritm cu piata de FMCG.
“Ponderea promotiilor a scazut in valoare pentru produsele de ingrijire orala, bauturile calde, conservele si lactatele. Totusi, promotiile detin cele mai mari ponderi in cadrul produselor destinate ingrijirii personale si a locuintei (mai ales in randul detergentilor de rufe si al produselor universale). In cazul bauturilor, cele mai mari cote de piata in valoare pentru promotii le observam in categorii precum racoritoare, bere, cafea si ceai. Si ponderea in consum a marcilor private ale retailerilor a ramas constanta in 2017 comparativ cu anul anterior”, se mentioneaza in studiu.
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Agrostandard | 25 January, 2021 | 0 comentarii | 74 vizualizari | 1 vot

Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) acuza Ministerul Fondurilor Europene de ingradirea dreptului la accesarea fondurilor europene, dupa ce a nesocotit obligatia de a notifica Comisiei Europene modificarea Schemei de ajutor de stat instituite prin Legea nr. 220/2020 de aprobare a OUG nr 130/2020. Prin acest act normativ se finanteaza sectoare economice […]
Autor: Agrostandard | 15 January, 2021 | 0 comentarii | 186 vizualizari | 1 vot

Rusia va fi cel mai mare exportator global de grau in sezonul in curs, in pofida introducerii unei taxe la exporturile de grau, precum şi a unei cote la exporturile de cereale, conform unei estimari realizate de Departamentul American al Agriculturii (USDA). Americanii se asteapta ca Rusia sa devina leader in sezonul 2020 – 2021, […]
Autor: Agrostandard | 9 January, 2021 | 0 comentarii | 137 vizualizari | 1 vot

Cererea globala pentru produsele chineze a fost atat de puternica in ultima perioada, incat a creat o criza de containere maritime si a impins in sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei in lunile urmatoare, transmite Bloomberg. Incepand din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost in crestere, […]
Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 648 vizualizari | 1 vot

Italienii sunt cei mai mari consumatori de ciuperci salbatice proaspete din Romania, sustine Ile Stelian, un antreprenor care a reusit sa faca din valorificarea ciupercilor si fructelor de padure culese din flora spontana un business de familie rentabil. In sezon, adica incepand cu perioada aprilie mai si terminand undeva spre sfarsitul lunii noiembrie, ciupercile naturale […]
Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 219 vizualizari | 1 vot

Selgros Cash & Carry Romania a deschis recent, in localitatea Chiajna, pe Centura Bucuresti, o platforma logistica de 10.000 mp, prin care isi va aproviziona magazinele cu toate produsele care au nevoie de temperatura controlata la depozitare: legume, fructe, delicatese, lactate, mezeluri, peste, produse congelate. Noul hub logistic al Selgros va imbunatati eficienta lantului de […]