Sustine Agrostandard
starea vremii
Industria alimentara
Crestere de 3,4% pentru piata de FMCG in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente
Agrostandard | 22 April, 2017 | 0 comentarii | 199 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

gfk2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor. A fost al doilea an consecutiv cand romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari, ceea ce a permis o crestere de 3,4% in valoare pentru piata de FMCG fata de 2015, potrivit studiului Fast Moving Trends in FMCG.realizat de GfK. In spatele acestei cresteri sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de un punct procentual a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Romanii cumpara mai rar bunuri de folosinta curenta, dar cheltuie mai mult la un act de cumparare. Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.

Alimentele, in top cheltuieli

In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%. Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei FMCG.

Citeste si Retailerii ignora modificarile la Legea 321. Sapunaru ii ameninta cu ANAF-UL

Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.

Ce asteptam de la 2017

Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflatie, ca urmare a relaxarii fiscale si a taierii TVA-ului in 2015 si 2016, ceea ce anticipeaza un ritm mai lent de crestere.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

nineteen + 18 =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 18 January, 2018 | 0 comentarii | 99 vizualizari | 1 vot

berlin

In perioada 19 – 28 ianuarie 2018 va avea loc, la Berlin, Germania, cea de a 83- a editie a expozitiei internationale „Saptamana Verde”, la care Bulgaria va fi tara partenera. La editia din acest an, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) va participa cu un stand la care vor fi prezenti experti din cadrul […]

Autor: Agrostandard | 18 January, 2018 | 0 comentarii | 124 vizualizari | 1 vot

Carmela si laurentiu

Romanii consuma mai mult cozonac de Paste decat de Craciun, potrivit cifrelor comunicate de Cofetariile Delice, care au la baza vanzarile realizate in luna decembrie 2017. ”In cea mai buna zi din perioada Craciunului, care tocmai a trecut, am vandut peste 500 de cozonaci, in cele 7 cofetarii de sub brandul Cofetariile Delice, dar si […]

Autor: Agrostandard | 14 January, 2018 | 0 comentarii | 78 vizualizari | 1 vot

vaca lapte

Productia de lapte de vaca colectata in noiembrie 2017 a fost mai mica cu circa 10% fata de luna anterioara, in timp ce raportat la perioada similara din 2016, cresterea este de peste 10%, potrivit datelor Institutului National de Statistică (INS). În luna noiembrie 2017, cantitatea de lapte de vaca colectata de unitatile procesatoare a […]

Autor: Agrostandard | 20 December, 2017 | 0 comentarii | 334 vizualizari | 1 vot

supermarket

Bugetul total (Craciun si Revelion) alocat pentru Sarbatorile din acest an este estimat la 1.717 lei, conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori”, realizat de MEDNET Marketing Research Center in mediul urban (orase mari +100.000 locuitori, orase mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori si orase mici sub 30.000 locuitori), Astfel, mai mult de jumatate dintre locuitorii din […]

Autor: Agrostandard | 14 December, 2017 | 0 comentarii | 186 vizualizari | 2 voturi

sosuri baneasa

Exigenta romanilor din ce in ce mai mare in ceea ce priveste calitatea produselor alimentare pe care le consuma, a provocat si provoaca in continuare brand-ul Baneasa sa se ridice la inaltimea asteptarilor acestora. Pastrand aceeasi nota de exigenta si tinand cont de toate cerintele specifice publicului roman, Baneasa a creat o gama speciala de […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
29 Noi 2017 | 0 comentarii | 1526 vizualizari | 3 voturi
14 Dec 2017 | 0 comentarii | 186 vizualizari | 2 voturi
»
24 Oct 2017 | 0 comentarii | 3494 vizualizari | 2 voturi
»
15 Dec 2017 | 0 comentarii | 3410 vizualizari | 1 vot
»
22 Oct 2017 | 0 comentarii | 3164 vizualizari | 1 vot
»
28 Oct 2017 | 0 comentarii | 3021 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Ameropa



bad politics

2018 © Agrostandard