Sustine Agrostandard
arhiva stiri
starea vremii
Industria alimentara
Crestere de 3,4% pentru piata de FMCG in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente
Agrostandard | 22 April, 2017 | 0 comentarii | 690 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

gfk2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor. A fost al doilea an consecutiv cand romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari, ceea ce a permis o crestere de 3,4% in valoare pentru piata de FMCG fata de 2015, potrivit studiului Fast Moving Trends in FMCG.realizat de GfK. In spatele acestei cresteri sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de un punct procentual a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Romanii cumpara mai rar bunuri de folosinta curenta, dar cheltuie mai mult la un act de cumparare. Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.

Alimentele, in top cheltuieli

In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%. Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei FMCG.

Citeste si Retailerii ignora modificarile la Legea 321. Sapunaru ii ameninta cu ANAF-UL

Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.

Ce asteptam de la 2017

Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflatie, ca urmare a relaxarii fiscale si a taierii TVA-ului in 2015 si 2016, ceea ce anticipeaza un ritm mai lent de crestere.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 25 January, 2021 | 0 comentarii | 596 vizualizari | 1 vot

adrian_pintea

Adrian Pintea, seful Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), a declarat intr-un interviu exclusiv acordat FoodBiz.ro ca introducerea unor masuri noi de ajutor, in acest an, pentru fermierii afectati de criza COVID-19 depinde de evolutia pandemiei COVID-19, iar Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale va trebui sa tina cont de deciziile care se iau […]

Autor: Agrostandard | 25 January, 2021 | 0 comentarii | 63 vizualizari | 1 vot

bunuri_larg_consum (1)

Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR) acuza Ministerul Fondurilor Europene de ingradirea dreptului la accesarea fondurilor europene, dupa ce a nesocotit obligatia de a notifica Comisiei Europene modificarea Schemei de ajutor de stat instituite prin Legea nr. 220/2020 de aprobare a OUG nr 130/2020. Prin acest act normativ se finanteaza sectoare economice […]

Autor: Agrostandard | 22 January, 2021 | 0 comentarii | 92 vizualizari | 2 voturi

sergiana

Producatorul de preparate din carne Sergiana din Brasov anunta planuri importante pentru 2021 in ceea ce priveste dezvoltarea retelei proprii de retail atât pe segmentul comertului traditional, cat si pe cel modern. Nu in ultimul rând, se are in vedere si consolidarea prezentei in comertul electronic, dupa inaugurarea Pravaliei Online, in noiembrie 2020. Prima directie, […]

Autor: Agrostandard | 22 January, 2021 | 0 comentarii | 74 vizualizari | 1 vot

Salam Sibiu IGP_campanie

Reprezentantii Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu (APSS) prezinta in premiera pentru România prima campanie a unui produs incadrat intr-un sistem de calitate European, facând cunoscuta povestea Salamului de Sibiu publicului larg. Salamul de Sibiu – Indicatie Geografica Protejata este primul produs romanesc din categoria carne procesata recunoscut in 2016 cu distinctia europeana a calitatii […]

Autor: Agrostandard | 20 January, 2021 | 0 comentarii | 1503 vizualizari | 3 voturi

oros

Ministrul Agriculturii Adrian Oros a anuntat sumele care vor ajunge la legumicultori pentru Campania 2020: 4880 euro/ha – sprijin cuplat vegetal (SCV) pentru legume cultivate in spatii protejate si 1800 euro/ha – SCV la tomate pentru industrializare. Programul Tomata se va extinde si se va imbunatati, dupa ce in patru ani a consumat 172 mil. […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1664 vizualizari | 4 voturi
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1870 vizualizari | 3 voturi
22 Ian 2021 | 0 comentarii | 92 vizualizari | 2 voturi
19 Ian 2021 | 0 comentarii | 140 vizualizari | 2 voturi
»
11 Ian 2021 | 0 comentarii | 1870 vizualizari | 3 voturi
»
05 Dec 2020 | 0 comentarii | 1777 vizualizari | 2 voturi
»
10 Ian 2021 | 0 comentarii | 1664 vizualizari | 4 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Hydro
Rossmann
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional



bad politics

2021 © Agrostandard