Comertul modern acopera 57% din piata totala de FMCG din Romania. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au castigat 2 puncte procentuale fata de 2015. Formatele de tip supermarket si discount au contribuit cel mai mult la cresterea comertului modern, castigand cate o jumatate de punct procentual fiecare, potrivit studiului Fast Moving Trends in FMCG realizat de GfK. Cresterea acestor formate provine din atragerea unui numar mai mare de cumparatori in magazine si de o crestere a frecventei de cumparare. Cu toate ca au avut o evolutie constanta pe parcursul anului 2016 in ceea ce priveste cota de piata, hipermarketurile raman in continuare cel mai important canal modern, cumuland la nivel National mai mult de un sfert dintre vanzarile totale de FMCG pentru consum acasa.
In comparatie cu alti ani, in 2016 concentrarea retailerilor si-a mai diminuat ritmul de crestere. Cota de piata a celor mai importanti 10 retaileri s-a marit doar cu 1 punct procentual (fata de 3 puncte in 2015). Printre cei mai activi retaileri din perspectiva cresterii cotei de piata, se numara Lidl si Profi.
Citeste si Premiera la Varasti. Carrefour este primul retailer care isi infiinteaza o cooperativa agricola
Comertul traditional a avut o evolutie negativa pe parcursul anului 2016, scaderea de 2 puncte procentuale fiind determinata de o reducere a frecventei cu care romanii cumpara din formatele traditionale
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Agrostandard | 15 January, 2021 | 0 comentarii | 139 vizualizari | 1 vot

Rusia va fi cel mai mare exportator global de grau in sezonul in curs, in pofida introducerii unei taxe la exporturile de grau, precum şi a unei cote la exporturile de cereale, conform unei estimari realizate de Departamentul American al Agriculturii (USDA). Americanii se asteapta ca Rusia sa devina leader in sezonul 2020 – 2021, […]
Autor: Agrostandard | 9 January, 2021 | 0 comentarii | 121 vizualizari | 1 vot

Cererea globala pentru produsele chineze a fost atat de puternica in ultima perioada, incat a creat o criza de containere maritime si a impins in sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei in lunile urmatoare, transmite Bloomberg. Incepand din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost in crestere, […]
Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 548 vizualizari | 1 vot

Italienii sunt cei mai mari consumatori de ciuperci salbatice proaspete din Romania, sustine Ile Stelian, un antreprenor care a reusit sa faca din valorificarea ciupercilor si fructelor de padure culese din flora spontana un business de familie rentabil. In sezon, adica incepand cu perioada aprilie mai si terminand undeva spre sfarsitul lunii noiembrie, ciupercile naturale […]
Autor: Agrostandard | 21 December, 2020 | 0 comentarii | 188 vizualizari | 1 vot

Selgros Cash & Carry Romania a deschis recent, in localitatea Chiajna, pe Centura Bucuresti, o platforma logistica de 10.000 mp, prin care isi va aproviziona magazinele cu toate produsele care au nevoie de temperatura controlata la depozitare: legume, fructe, delicatese, lactate, mezeluri, peste, produse congelate. Noul hub logistic al Selgros va imbunatati eficienta lantului de […]
Autor: Agrostandard | 17 December, 2020 | 0 comentarii | 265 vizualizari | 1 vot

OMV Petrom, cea mai mare companie integrata de energie din Europa de Sud-Est, a inaugurat prima statie modernizata de carburanti din reteaua Petrom in cadrul unui amplu program de modernizare a intregii retele. Aceasta include culoar rapid de alimentare cu posibilitate de plata cu cardul la pompa! OMV Petrom si Auchan Retail Romania vor investi […]