Sustine Agrostandard
starea vremii
Culturi bio
Afacere cu produse bio la 25 de ani
Agrostandard | 22 January, 2018 | 0 comentarii | 767 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

bioToata lumea vorbeste despre produsele certificate ecologic ca fiind o nisa de viitor cu mare potential de piata. Cei care se incumeta la un business cu produse bio trebuie sa stie insa ca nu este deloc usor sa pui pe picioare o astfel de afacere, mai ales ca sunt destui de putini clientii care stiu cu adevarat ce inseamna bio si sunt dispusi sa plateasca pentru aceasta. Daca esti tanar, ai entuziasm si multa pasiune treci peste toate greutatile inerente inceputului si o iei mereu de la capat. Fiecare zi este un nou inceput.

Cam asa suna povestea Cristinei Elena Huides, o tanara din Ploiesti care a deschis in decembrie 2017 un magazin de produse certificate ecologic, singurul de altfel din localitate si printre putinele unitati de acest gen din Romania.

‘’Am deschis acest magazin din pasiune, pentru ca sunt o mare consumatoare de produse bio, dar si din dorinta ca oamenii sa poata sa faca diferenta intre produsele de la Plafar, cele naturiste si cele bio. Acum nu mai trebuie sa se aprovizioneze din Germania, isi pot face cumparatuile de la noi”, ne-a declarat Cristina Huides, care a absolvit chiar si un curs de agricultura ecologica pentru a sti cat mai multe despre domeniu.

Magazinul Bio Ideal are circa 60 mp (parter si etaj) si a presupus o investitie de circa 20.000 de euro. Pe rafturi se gasesc aproximativ 700 de produse din Romania si Germania, iar gama este destul de variata, de la legume de sera, zacusca, ceaiuri, dulceata,malai, biscuiti, pana la cosmetice si detergenti. Recent a fost lansat si mgazinul online.

“Cautam sa luam din Romania tot ce se poate si sa ajutam astfel producatorii locali certificati ecologic, care oricum sunt foarte putin. Avem legume de sera, cartofi, morcovi, salata verde, zacusca, dulceata de la Biodumbrava, miere de la Tremot, mustar si ceaiuri de la Biofarm Land, dar si ceaiuri, vinuri, produse din catina, faina, malai si gris eco de la alti producatori romani. Restul produselor le aducem din strainatate – de la creme de alune si arahide, cereale pentru copii, produse fara gluten pentru copii biscuiti, fructe exotice, pana la salata de vinete, humus, praf de spirulina sau cosmetice”, a precizat Cristina Huides.

Pe viitor se are in vedere lansarea cu ajutorul unui nutritionist a unui Fresh Corner (ceaiuri, cafea, fresh-uri de fructe), iar planurile sunt cu mult mai ambitioase pe acest segment. De altfel, Cristina urmeaza si un curs de nutritionist, in prezent.
Trei feluri de clienti…
BIO IDEAL

Desi magazinul a fost deschis foarte recent, Cristina Huides si-a facut deja o parere despre genul clientilor care ii trec pragul. Sunt cei care pur si simplu intra si ies, din cauza preturilor mai ridicate in general cu 10-80% fata de produsele conventionale, vin apoi cei care au rabdare sa li se explice de ce sunt practicate aceste preturi si ce inseamna bio si cea de-a treia categorie, clientii care stiu ce inseamna bio, se informeaza de pe internet si cel mai important, au grija de sanatatea lor. Pe acestia mizeaza de altfel si Cristina.

“Lumea ar trebui sa se intrebe de ce produsele conventionale sunt asa de ieftine. Un hectar de cereale bio are o productie de patru ori mai mica fata de recolta in cazul cerealelor obisnuite’’, spune Cristina Huides.

Citeste si Statul maghiar pompeaza bani in ungurii din Transilvania

Si chiar daca in acest moment, vanzarile nu se ridica la nivelul asteptarilor, Cristina isi pastreaza optimismul cu privire la viitorul acestei nise de piata in Romania, mai ales ca lumea incepe sa aiba grija ce mananca. Daca in alte tari piata s-a dezvoltat deja, de ce nu s-ar intampla si in Romania?!

Sursa – Agroteca

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

one + eight =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 27 October, 2018 | 0 comentarii | 161 vizualizari | 1 vot

biocarpathia

Premiera pe piata romaneasca! Cooperativa agricola Bio Carpathia din Brasov, care include 52 de fermieri furnizori de lapte bio pentru Napolact si Covalact, intra in retail cu propriul brand de lactate Bio Carpathia, produs listat in Carrefour. Bio Carpathia colecteaza de la membrii sai circa 30.000 de litri de lapte pe zi, prin care asigura […]

Autor: Agrostandard | 18 September, 2018 | 0 comentarii | 429 vizualizari | 1 vot

bio

Vanzarile de produse BIO in Romania au crescut cu 30% in 2018, pe o piata locala estimata la circa 20 milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de Getbio.ro, unul dintre magazinele de nisa de pe acest segment. Produsele BIO au parte de o crestere spectaculoasa de la an la an pe plan local, european, […]

Autor: Agrostandard | 2 June, 2018 | 1 comentarii | 927 vizualizari | 1 vot

exploatatii

UE reprezinta a doua piata mondiala a produselor ecologice cu vanzari de 30,7 miliarde de euro, in 2016. Prima pozitie este ocupata de SUA, care a inregistrat vanzari de 38,9 miliarde de euro, potrivit unui raport realizat de Institutul de Cercetare pentru Agricultura Ecologica (FiBL) si Federatia Internationala a Miscarilor din Agricultura (IFOAM). Piata produselor […]

Autor: Agrostandard | 9 April, 2018 | 1 comentarii | 700 vizualizari | 1 vot

mierea

Nu doar chinezii dau batai de cap apicultorilor din Romania, ci si producatorii de miere din Ucraina, o tara care a intrat puternic pe piata comunitara. Ori in conditiile in care mierea din Ucraina este mai ieftina si cu pana la 30% fata de cea din Romania, este clar ca vorbim de o concurenta nu […]

Autor: Agrostandard | 15 March, 2018 | 0 comentarii | 274 vizualizari | 1 vot

Growth, business, money.

Comisia Europeana a prezentat joi, 8 martie, strategia pentru un sistem financiar care sa sprijine agenda UE in ceea ce priveste schimbarile climatice, prin intermediul unei foi de parcurs ce promoveaza rolul finantarii in tranzitia catre o economie performanta si care sa indeplineasca obiectivele sociale si de mediu. Aceasta a fost realizata pe baza recomandarilor […]

"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
28 Aug 2018 | 2 comentarii | 12294 vizualizari | 1 vot
»
25 Sep 2018 | 1 comentarii | 3818 vizualizari | 2 voturi
»
28 Aug 2018 | 0 comentarii | 2622 vizualizari | 1 vot
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze
PARTENERI
Groupama Asigurari
Ameropa
KWS
Oscar Downstream | distribuitor motorina | statii de incinta | serviciul card de flota | motorina vrac
Seminis
Seminis
Welcome | SC Kwizda Agro Romania SRL
Agrosel | the seed professional
TransLogistica
Ingredients show



bad politics

2018 © Agrostandard