Distributie-Comert
4 motive pentru care europenii nu vor acord comercial cu Canada. Sectorul de crestere a bovinelor ar putea fi destabilizat?
Agrostandard | 3 February, 2017 | 0 comentarii | 277 vizualizari |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

CARNE VITAAcordul comercial Ceta intre UE si Canada, care ar urma sa fie ratificat in data de 15 februarie la Parlamentul European, ar putea destabilize sectorul de crestere a bovinelor, dar si consumatorii de pe vechiul continent, potrivit unui studiu comandat de crescatori si ecologistii europeni. Este vorba de “Analiza acordului de liber schimb intre UE si Canada in sectorul produselor animale”, un raport realizat de catre francezii de la Agro Paris Tech, Institut de l’Élevage et Institut du Porc. De ce ar trebui sa ne ferim de canadieni?

1.Exploatatii gigant
Sistemul de crestere si ingrasarea a bovinelor in Canada este mult mai competitiv decat cel european. La ei exista exploatatii gigant cu efective cuprinse intre 5 000 si 100 000 capete, dupa cum a declarat Baptiste Buczinski, economist la Institut de l’Élevage, unul din autorii studiului difuzat de ecologisti si Interbev, sindicatul profesional din industria carnii din Franta, potrivit agrisalon.com.

2.Gradul mare de concentrare in sector
Un motiv de ingrijorare ar putea fi si gradul mare de concentrare in sector. Grupul brazilian JBS si americanii de la Cargill sacrifica circa 90% din efectivele de bovine din vestul Canadei, mai arata Buczinsk. Cei doi jucatori abatorizeaza 8, respectiv 4 milioane de tone de carne pe an, spre deosebire de 500.000 de tone pe an in cazul firmelor europene de top precum Vion si Bigard.

3.Consumul de proteine animale procesate
O alta problema este si faptul ca in Canada vacile pot sa consume proteine animale procesate (faina de peste, de pasare sau de porc), interzise in Europa.

4.Un deficit comercial tot mai mare
Autorii studiului arata ca incheierea unui acord comercial cu Canada va avea ca efect inclusiv majorarea deficitului comercial european la oleaginoase (rapita si seminte de rapita), dar si la cereale in relatia dintre cele doua parti.

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website

4 − four =

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Agrostandard | 21 July, 2017 | 0 comentarii | 4867 vizualizari | 2 voturi

PROFI Malu Loco (1)

Cu o retea de circa 600 magazine in 322 de localitati si o echipa de aproape 12.000 de oameni, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania, dupa cum sustin oficialii companiei. Dupa ce a patruns in mai toate orasele importante ale tarii, acum reteaua poloneza ataca satele Romaniei, […]

Autor: Agrostandard | 17 July, 2017 | 0 comentarii | 1764 vizualizari | 1 vot

k1

Kaufland Romania reinventeaza conceptul de hipermarket si lanseaza prima retea de gradini urbane comunitare, transformandu-si acoperisurile, exteriorul parcarilor si al magazinelor in spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite de comunitate. „Gradinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat de Kaufland impreuna cu partenerii de la Asociatia Institutul de […]

Autor: Agrostandard | 14 July, 2017 | 1 comentarii | 1563 vizualizari | 1 vot

grau

Masuri de fluidizare a traficului destinat transporturilor de cereale. In aceasta perioada este in plina desfasurare in toate zonele tarii recoltarea, transportul si depozitarea cerealelor (in special orz, rapita, grau, mazare), motiv pentru care, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale efectueaza actiuni de supraveghere si sprijin permanent pentru optimizarea acestor activitati in punctele unde se efectueaza […]

Autor: Agrostandard | 11 July, 2017 | 0 comentarii | 972 vizualizari | 1 vot

grau seminte

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 537 din 10 iulie 2017 a fost publicat Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 228/2017 privind aprobarea Manualului de gradare pentru semintele de consum. Manualul de gradare are rolul de a servi drept instrument de lucru pentru gradatori si cuprinde informatii ce ofera posibilitatea stabilirii calitatii reale a […]

Autor: Agrostandard | 6 July, 2017 | 0 comentarii | 124 vizualizari | 1 vot

kaufland fresh

Kaufland Romania se transforma si are o noua identitate vizuala, fresh, ce reinventeaza in acelasi timp experienta de cumparaturi oferita clientilor sai. Reinnoirea identitatii Kaufland Romania se subscrie indemnului lansat prin campania Noul Tu traieste fresh, si continua astfel, prin exemplul propriu, demersul de a inspira in randul clientilor dorinta de reinventare si de a […]

"Conferinta legume fructe"
"Producatori si bazine legumicole"
Voturi
Vizualizari
Comentarii
21 Iul 2017 | 0 comentarii | 4867 vizualizari | 2 voturi
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6506 vizualizari | 2 voturi
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
»
09 Iul 2017 | 2 comentarii | 9971 vizualizari | 1 vot
»
18 Iun 2017 | 1 comentarii | 6506 vizualizari | 2 voturi
»
17 Iun 2017 | 1 comentarii | 5294 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:



Agrostandard poze



bad politics

2017 © Agrostandard